Som pendlare till mitt jobb så lyssnar jag mycket på olika podcasts och tänkte att tipsa om några musikrelaterade som jag har plöjt.
Den senaste jag lyssnat på är "No guitar is safe" som görs av Jude Gold där han intervjuar och spelar med olika gitarrister typ Joe Satriani, Brad Gillis, Guthrie Govan och Mike Stern mfl. Oftast inte min typ av musik/gitarrister men välgjort och man får en bra inblick i de olika gitarristerna vilket alltid kan vara inspirerande och lärorikt tycker jag.
Sen tycker jag att den svenska gitarrpodden "Gitarrzombien" är underhållande med intervjuer av gitarrister, byggare (akustiskt, elektriskt, mickar, förstärkare). Danne Kordelius gör ett grymt jobb som "sidekick" i denna pod!
En annan pod som jag har lyssnat mycket på är singer/songwritern Otis Gibbs pod "Thanks for giving a damn" där han oftast intervjuar andra "alt country"-artister som har varit mycket ute på vägarna och som har en och annan story att bjuda på.
Även Fretboard Journal har en trevlig podcast.
Om man vill hålla sig uppdaterad på vad som händer på rap-scenen kan man lyssna på "Vad Blir Det För Rap".
Julia Frej Unplugged var också 6 st underhållande program tycker jag.
Hoppas att någon hittar nåt som passar!
/johan
14 Apr 2016, 11:12
TUF
Re: Gitarrpoddar (podcasts)
Björn & Benny har några underhållande avsnitt. Tyvärr verkar de ha lag av.
15 Apr 2016, 08:20
johnny79
Re: Gitarrpoddar (podcasts)
TUF wrote:
Björn & Benny har några underhållande avsnitt. Tyvärr verkar de ha lag av.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum