View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Apr 2024, 06:01



Reply to topic  [ 189 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson?? 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14774
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Konstruktiv kritik är positivt om man kan ta till sig det.
Möjligen blir Green guitarnet bättre av att få höra hur folk ser på deras hemsida och koncept.
Texter är ganska lätt att rätta till men man bör ju försöka se på produkten i relation till det man beskriver den som (se bilderna ovan i tråden)
Lite självkritik skulle inte skada.
Om du är delägare i detta företag (Elkraft?) så skulle du ta detta mer på allvar än att svara med bajskommentarer.
Ha en trevlig kväll!

_________________



15 Jan 2016, 23:57
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Jan 2011, 04:34
Posts: 686
Location: Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Patrick Zimbalist wrote:
det var ett jävla gnällande i den här tråden. svenskt gitarrforum från dess sämsta sida.
nu jävlar får INGEN bygga en gitarr som påminner om en lp, stratta eller vadsom utan att forum-eliten bajsar på sig...ja, om de inte heter esp, ibanez, edwards, tokai, greco eller ngt annat ball.
för då jävlar ska affärsidé, täckningsbidrag, miljövänlighet, entusiaster, försäljningsprognoser etc. granskas.

visst är sidan inte helt proffsig...men varsågod, börja böla. visst skrattade jag mig harmynt av fergusonanders geniala inlägg :lol: , men fel går att rätta...

fattar inte inte hur ni, ursäkta morgans uttryck, surkukar kan lägga ner timmar på att gråta ut i tråden. låt nu green guitars, som jag råkar vara delägare i, göra sin grej! fy fan vad jag ska tjäna feta stålar nu!!



Mitt inlägg var naturligtvis menat att ha en god dos av "tongue in cheek", och jag är glad att detta förmedlades även i textform. Bara att ta som konstruktiv kritik, (och en gratis första korrläsning).

_________________
/Anders


16 Jan 2016, 00:34
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Mike Leaf wrote:
Konstruktiv kritik är positivt om man kan ta till sig det.
Möjligen blir Green guitarnet bättre av att få höra hur folk ser på deras hemsida och koncept.
Texter är ganska lätt att rätta till men man bör ju försöka se på produkten i relation till det man beskriver den som (se bilderna ovan i tråden)
Lite självkritik skulle inte skada.
Om du är delägare i detta företag (Elkraft?) så skulle du ta detta mer på allvar än att svara med bajskommentarer.
Ha en trevlig kväll!

konstruktiv kritik i all ära, men mkt har knappast varit konstruktivt i den här tråden.
nä, jag är inte delägare i ngt. jag har aldrig haft nöjet att prova en green. till skillnad från dig vågar jag inte sia om den är bättre än en epiphone eller ej (f.ö. förstår jag aldrig varför gemene gitarrist har epiphone som måttstock på budget-lp - något mindre bang for buck får man leta efter, men det är en helt annan fråga).

från budget till riktigt lågbudget...för ca 8 år sedan köpte jag en akustisk harley benton och gjorde misstaget att hylla denna skräpgitarr efter en halvtimmes lir. det dröjde inte mer än några veckor innan man började förstå varför den var så billig. den blev helt enkelt kass - allt från ton till mekanik blev sämre. någon annan stackare på planket läste min "recension", köpte en likadan och blev jättebesviken. jag var en idiot och kände mig därefter.
jag lärde mig i alla fall två saker: recensera inte för tidigt och förvänta dig inte att gitarren har samma livslängd som en dyrare (och förhoppningsvis) mer kvalitativ produkt.
de senaste två månaderna har jag gjort ca tio gitarraffärer och gjort det omöjliga, att gå plus! i runda slängar 4500 plus. tänkte köpa en v6 fillmore, men blev så sur på att priset har höjts med 1700 spänn så jag gick in på thomann och blev plötsligt ägare till..två harley benton-gitarrer :lol: :lol: :lol:

jag gillar att de inte är några replikor...och jag är så sjukt sugen på att berätta hur löjligt bra de är för pengarna, men jag får vänta i två år med den recensionen. min förhoppning är i alla fall att de håller i två år. min poäng med detta glömde jag bort...jag får helt enkelt återkomma imorgon för att relatera till green. nu är det bingen som gäller.

Image

http://www.thomann.de/se/harley_benton_ ... _flame.htm

http://www.thomann.de/se/harley_benton_ ... _flame.htm


16 Jan 2016, 00:55
Profile

Joined: 31 Jul 2012, 14:27
Posts: 310
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Magnus Olsson wrote:
makatech wrote:
Men är det inte massvis med tillverkare som gör eller gjort tex Les Paul kopior? Exempelvis ESP, Greco, Ibanez, Vintage, Tokai etc (listan kan sannolikt göras gigantisk)?

Antar att vi missförstår varandra nu, vänligen förklara? Det ni stör er på är att Greens kopior är för exakta kopior av originalen samt att de tillverkas i låglöneländer?



I mina ögon är det lika förkastligt när Ibanez eller vem som gör identiska kopior.
Ibanez blev ju uppskrämda och fick lägga ner det.
Menar, att tusen andra gjort det gör inte saken bättre i mina ögon.

Jag bryr mig inte jättemycket om saken, världen ser helt enkelt sån ut, men det är knappast något man får respekt för.
Att kopiera en sak rakt av och erbjuda den billigare till slutkonsument är ju inte en imponerande verksamhet.

Ingen kan väl inte tycka att användandet av folk som jobbar under dåliga omständigheter för dåliga löner bara så att vi som är rika skall kunna köpa billigt är lite äckligt?

/Magnus


Ja, folk jobbar under dåliga omständigheter och för dåliga löner, men trots det är det bättre att köpa den billiga kopia för det ger trots allt nånting till dem, köper man en pryl tillverkad i ett rikt höglöneland så får de ingenting. Idealet är att köpa från låglöneländer men välja de tillverkare som har bäst arbetsförhållanden och löner. Lättare sagt än gjort, naturligtvis....

Även om du inte gillar det så är det rent generellt utveckling att tillverka samma pryl som någon annan men billigare, det är i mångt och mycket essensen i den industriella revolutionen. Det finns ju ett skäl till att patent har begränsad livslängd och det är ju just för att andra skall kunna använda sig av en smart konstruktion och sedan förhoppningsvis kunna vidareutveckla den. Mig veterligen är livslängden 50 år så de flesta av Gibsons ursprungliga patent från 50 talet borde ha gått ut vid det här laget.


16 Jan 2016, 13:28
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
martink78 wrote:
Även om du inte gillar det så är det rent generellt utveckling att tillverka samma pryl som någon annan men billigare, det är i mångt och mycket essensen i den industriella revolutionen. Det finns ju ett skäl till att patent har begränsad livslängd och det är ju just för att andra skall kunna använda sig av en smart konstruktion och sedan förhoppningsvis kunna vidareutveckla den. Mig veterligen är livslängden 50 år så de flesta av Gibsons ursprungliga patent från 50 talet borde ha gått ut vid det här laget.

Du har principiellt rätt, men nu är det inte patent som eventuella intrång handlar om utan mönster- eller varumärkesskydd, och de kan nog gälla hur länge som helst. Det enda Gibson-patent jag känner till är det för humbucker-mickarna (men det finns kanske fler), och det har såklart löpt ut för väldigt länge sedan.

Tycker ändå det är väldigt mycket pekpinnar i den här tråden och sammantaget hänger de inte ihop. En stunden talas det om hur förkastligt det är med exakta kopior, nästa om hur värdelöst olika originalen Green-instrumenten är. Allt blandat med sarkasmer och tillrättavisanden om hemsidan. Tycker nog inte den utmärker sig som så alldeles värdelös jämfört med flosklerna på de etablerade märkenas sidor.

_________________
Mats


16 Jan 2016, 13:55
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14774
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Patrick Zimbalist wrote:
till skillnad från dig vågar jag inte sia om den är bättre än en epiphone eller ej (f.ö. förstår jag aldrig varför gemene gitarrist har epiphone som måttstock på budget-lp - något mindre bang for buck får man leta efter, men det är en helt annan fråga).

Nu har du nog blandat ihop mig med någon annan, jag har aldrigt jämfört dessa gitarrer med något, epiphone LP har jag aldrig ägt eller provat heller. Har ingen åsikt om 'kvaliten' på Green heller, om det är det som menas med 'bättre'.

_________________



16 Jan 2016, 15:00
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 13 Apr 2014, 23:53
Posts: 311
Location: Vällingby
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Bara att gratulera trådskaparen, all PR är bra PR och syns man inte finns man inte......Samtliga medlemmar härinne har, oavsett dom vill eller inte, sett namnet GREEN varje gång dom loggar in.........


16 Jan 2016, 18:03
Profile
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Mike Leaf wrote:
Patrick Zimbalist wrote:
till skillnad från dig vågar jag inte sia om den är bättre än en epiphone eller ej (f.ö. förstår jag aldrig varför gemene gitarrist har epiphone som måttstock på budget-lp - något mindre bang for buck får man leta efter, men det är en helt annan fråga).

Nu har du nog blandat ihop mig med någon annan, jag har aldrigt jämfört dessa gitarrer med något, epiphone LP har jag aldrig ägt eller provat heller. Har ingen åsikt om 'kvaliten' på Green heller, om det är det som menas med 'bättre'.

:o
Mike Leaf wrote:
Jag säger så här , köp en och testa. Den kommer säkert duga, men bättre än Epiphone är jag inte säker på att dom är.

:lol: :wink:


16 Jan 2016, 19:37
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Startar man en topic med en titel som denna så får man vara beredd på ganska mycket kritik. Vare sig man vill eller inte. Detta är ett diskussionsforum ju.

storis wrote:
Bara att gratulera trådskaparen, all PR är bra PR och syns man inte finns man inte......Samtliga medlemmar härinne har, oavsett dom vill eller inte, sett namnet GREEN varje gång dom loggar in.........


Haha ja, man ska nog vara tacksam att det är så slapphänt moderation på detta forum. Finns väldigt många forum detta aldrig skulle fungerat på :)

Så vem blir först med att testa en Green-gitarr här då? :D


16 Jan 2016, 20:12
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14774
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Patrick Zimbalist wrote:
Mike Leaf wrote:
Jag säger så här , köp en och testa. Den kommer säkert duga, men bättre än Epiphone är jag inte säker på att dom är.

:lol: :wink:


Ha ha !

_________________



16 Jan 2016, 20:16
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:10
Posts: 3871
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Frisk wrote:
Startar man en topic med en titel som denna så får man vara beredd på ganska mycket kritik. Vare sig man vill eller inte. Detta är ett diskussionsforum ju.

storis wrote:
Bara att gratulera trådskaparen, all PR är bra PR och syns man inte finns man inte......Samtliga medlemmar härinne har, oavsett dom vill eller inte, sett namnet GREEN varje gång dom loggar in.........


Haha ja, man ska nog vara tacksam att det är så slapphänt moderation på detta forum. Finns väldigt många forum detta aldrig skulle fungerat på :)

Så vem blir först med att testa en Green-gitarr här då? :D



Jag tror inte det blir så mycket gratisreklam. Och om det blir det verkar Guitarnet behöva det.


20 Jan 2016, 12:49
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
fergusonanders wrote:

Förstår inte vad du syftar på när du säger att de behöver en bättre copywriter. En snabb genomläsning av gitarrens beskrivning enligt länken ovan ger ju glasklara fakta:

- Halsen har D-profil och är relativt tunn. Vi vill ha dem tunnare - mer lättspelade - därför har vi valt en C-profil på halsen.

- Vi har valt att ha breda och höga band ... Band:22 st Narrow High band

- Vi har använt 1957 års specs i stor utsträckning ... Det är en hals som ligger nära originalets 60-tals hals. Betydligt tunnare än en 50-tals hals


Jag understryker alltid vikten av dubbla korrläsningar...


Hahahah :mrgreen:

Detta är dock fel som jag sett på större märken också, märkte att det var mycket frågetecken kring BC Rich Gunslinger Retro.

Vissa sidor listade Floyd Rose Special, vissa FRT-2000, vissa Rockfield, Duncan Designed eller Dimarzio pickuper, och olika träslag. Och bilderna på BC Richs hemsida stämde inte ens med texten.

Detta är förresten nåt som Floyd Rose själva borde se över; dom har en Made In Germany OFR som bild på deras Made In Korea 1000-series "OFR"... Jag såg det direkt. Dom ser inte lika ut, det är lätt att se skillnad bara man lär sig vad man ska kolla efter


21 Jan 2016, 10:47
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2561
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Sonic Blue-Telen är riktigt snygg iaf :D


07 Feb 2016, 09:16
Profile

Joined: 25 Mar 2014, 19:33
Posts: 992
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Förstår bara inte varför jag skulle plocka upp en sånhär? Andrahandsvärdet lär ju knappast vara speciellt kul och vill man ha en budgetgitarr så finns det ju en uppsjö med kända märken. Är man dessutom ute efter en Gibson som dessa tycks jämföras mot?!? Så hittar man ju allt ifrån SG:s till Studios till bra priser begagnat.


07 Feb 2016, 14:05
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:10
Posts: 3871
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Ytterligare en tråd som vägrar dö. Frågan är väl inte så mycket om Green är bättre än Gibson längre :roll:


07 Feb 2016, 22:48
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Oct 2008, 17:13
Posts: 502
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
1695 kronor: http://www.thomann.de/se/harley_benton_ ... ns_red.htm

4990 kronor: http://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer- ... t-30184093

:D

Thomanns är tillverkad i Vietnam, Green vägrar berätta fast säger att det är Asien men inte kina. :lol:

_________________
https://open.spotify.com/artist/6oUjNtU ... n9B8wEOOmw


18 Feb 2016, 11:45
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Kul... ja, de där ser extremt lika ut, huvudet skiljer sig något men måste vara från samma fabrik och en minst sagt kraftig prisskillnad. :-D

Knockout by Thomann? Skulle vara oerhört intressant med en kommentar från Green Guitars nu.

Henkie wrote:
1695 kronor: http://www.thomann.de/se/harley_benton_ ... ns_red.htm

4990 kronor: http://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer- ... t-30184093

:D

Thomanns är tillverkad i Vietnam, Green vägrar berätta fast säger att det är Asien men inte kina. :lol:


18 Feb 2016, 12:08
Profile

Joined: 09 Oct 2008, 17:13
Posts: 502
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
De blev skitsura i Gitarrklubben på Facebook, och tyckte att admin skulle se på våra spydiga kommentarer. Det får mig att tro att jag är dem på spåren. Image

_________________
https://open.spotify.com/artist/6oUjNtU ... n9B8wEOOmw


18 Feb 2016, 12:41
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Oct 2008, 17:13
Posts: 502
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Kan någon hitta fler snarlika gitarrer av andra märken? :D

_________________
https://open.spotify.com/artist/6oUjNtU ... n9B8wEOOmw


18 Feb 2016, 12:44
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Henkie wrote:
Kan någon hitta fler snarlika gitarrer av andra märken? :D


Bach... :P


18 Feb 2016, 12:52
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14774
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
makatech wrote:

Knockout by Thomann? Skulle vara oerhört intressant med en kommentar från Green Guitars nu.


Fast det är ju inte så märkligt, om man köper in 10 st med eget namn , kontra köper in 100.000.
Det var det jag var tveksam till tidigare i tråden, att man måste prissätta sig helt fel för att täcka upp för ett etra distributionsled
i Sverige och sen fronta mot en liten pyttemarknad.

Allting stämmer överens, förutom att man sockrar erbjudandet så hårt att dessa gitarrer är något 'alldeles extra' och bättre
än andra importgitarrer.

_________________



18 Feb 2016, 13:16
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Egentligen är det inget konstigt i sig att flera märken byggs på samma ställe. Har ju pågått länge, World Musical Instrument i Korea t ex.
Små skillnader i specar och huvudform men i sak samma gitarr. Helt ok.

Det som däremot inte är ok och som jag tycker stinker är hela Guitarnets marknadsföring. Man kör inte med öppna kort och använder "vi är goa gubbar som gör detta nästan ideellt". Man vill inte ange varifrån gitarrerna kommer- varför?

Man kan anta att det blir ganska tyst från gubbarna bakom företaget nu, utspelet på FB visar det om inte annat.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


18 Feb 2016, 13:59
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Klart att det här blir spekulativt men vi lever ju i ett fritt land? Dessutom har Green en fantastisk möjlighet att reda ut våra frågetecken. Jag har hittills varit väldigt positiv till Green till skillnad från vissa andra här?

Jag tycker varje fall det är intressant om det nu är som så att Greens gitarrer kommer från exakt samma fabrik som vissa av Thomanns Harley Benton gitarrer. Dock inte bara frågan om samma fabrik här utan en till synes identisk gitarr med undantag av någon abrovink på undersidan av huvudet?

Chapman Guitars har ju åtminstone satt sin egen bestämda prägel, spec samt design på gitarrerna (World Musical Instrument i Korea)?

Däremot är det ju lite synd om Green att slutsatsen blir att det är snarare Thomann som är exceptionellt prisvärda med vissa av deras Harley Benton gitarrer men inte Green. Att vissa av Harley Benton gitarrerna är såpass bra att man kan öka priset till 4990kr från 1695kr utan att skämmas?

Nu är dock detta enbart ett stickprov från Greens sortiment, det bör nämnas.

Dessa ser onekligen väldigt, väldigt lika ut men Green varianten är 3200 (!) kr dyrare?
1695 kronor: http://www.thomann.de/se/harley_benton_ ... ns_red.htm

4990 kronor: http://www.guitarnet.se/sv-SE/gitarrer- ... t-30184093


18 Feb 2016, 15:22
Profile

Joined: 09 Oct 2008, 17:13
Posts: 502
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Det hade varit intressant om vi hittade fler Green-gitarrer med okända tvillingar som vi kunde identifiera tillverkningsland/fabrik på.

_________________
https://open.spotify.com/artist/6oUjNtU ... n9B8wEOOmw


18 Feb 2016, 15:37
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 20 Nov 2012, 20:40
Posts: 290
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Tycker att admin bör byta titel på denna tråd till det mer korrekta

"Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Harley Benton??"

:mrgreen:


18 Feb 2016, 15:45
Profile

Joined: 31 Jul 2012, 14:27
Posts: 310
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Att det är samma fabrik innebär ju dock inte att det är samma kvalitet....


18 Feb 2016, 17:51
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Brutalisator wrote:
Tycker att admin bör byta titel på denna tråd till det mer korrekta

"Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Harley Benton??"

:mrgreen:


Är de det då?


18 Feb 2016, 18:45
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
martink78 wrote:
Att det är samma fabrik innebär ju dock inte att det är samma kvalitet....


Det är sant, faktiskt inte ens om det utseendemässigt ser ut att vara samma gitarr.
Att man väljer samma utseende är ju inte detsamma som samma spec på trä osv (även om det troligen är det i detta fall).

I detta fall är det ju inte samma sorts rosewood i greppbrädan (synbart bättre på green gitarren, troligen lackad riktig dyngrosewood på Thomann gitarren). Abalone inlägg på thomann yxan, vanliga plast på green.
Nog andra mickar på thomann gitarren också.

Men ärligt, vem bryr sig? Hela branschen (alla branscher) är så, samma prylar med olika pris och olika namn.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


18 Feb 2016, 19:58
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
I princip all industriell tillverkning går ut på kostnadsbesparingar nuförtiden, Green guitars och Thomann har säkert fått kostnadsförslag på sina beställda specar och sen har tillverkaren i högsta möjliga grad använt gemensamma komponenter för att få ut så mycket förtjänst på sin insats, det betyder ju inte att de är identiska men....

Kompisen hade en Epiphone valve junior och jag har en Harley benton GA5, båda toppar, vi visste att de tillverkades i samma fabrik i kina, Epin var ganska mycket dyrare men jag kommer inte riktigt ihåg prisskillnaden, det var säkert 5 år sen detta, och minnet är, ja, bra men kort :wink:

Vi öppnade och jämförde för vi var så nyfikna, i princip alla komponenter delades, förutom potten för tonkontroll med tillhörande kretskomponenter som var en extra feature på GA5an, inte fan vet jag varför Epin var dyrare med ett sämre erbjudande, men förmodligen handlar det bara om Branding, Epi kan man ta lite extra för jämfört med Harley benton.

Det är detta vi konsumenter möter hela tiden på den nya globala marknaden där allt tillverkas i Asien på beställning, det gäller bara att veta vilka brands som delar konstruktion och komponeter så kan man göra klipp, eller bli blåst :wink:


18 Feb 2016, 20:18
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14774
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
holmis63 wrote:
Det är detta vi konsumenter möter hela tiden på den nya globala marknaden där allt tillverkas i Asien på beställning, det gäller bara att veta vilka brands som delar konstruktion och komponeter så kan man göra klipp, eller bli blåst :wink:


Eller köper Du en Gibson direkt, istället för att lura dig själv att en uppsockrad 1500 kronors kina-kopia är lika bra.

_________________



18 Feb 2016, 21:04
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 189 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 83 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.