View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 12:27



Reply to topic  [ 189 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson?? 
Author Message

Joined: 19 Nov 2015, 16:27
Posts: 3
Post Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Tjena detta blir min första post på det här forumet, känns som rätt ställe att ta upp den här frågan jag har funderat på ett tag.

Jag har verkligen kommit igång med mitt gitarrspelande nu det senaste och tänker uppgradera mig till något finare att spela på. Jag har läst på mycket om olika märken och kollat runt lite överallt. Man vill ju ha så bra grejer som möjligt för pengarna och för mig som verkligen spelar mycket nu förtiden men är en fattig student så är tanken på att hitta en "genväg" till bra kvalitet och ljud väldigt lockande.

Hur som helst så stötte jag på den här sidan http://www.guitarnet.se. Ett svenskt märke med riktigt fina grejer för väldigt låga priser. Skaparen påstår att deras Les Paul för 3900 kr är lika bra som Gibson Standard (!). Detta motiveras genom att de byggs i asien (av Jääävligt duktiga asiater asså inte den vanliga epiphone-kinesen) och det går inte några pengar till återförsäljare eller giriga storföretag, typ.

Visst, den historian har man ju hört tidigare från till exmpel Chapman guitars som verkar vara mycket omtyckta internationellt och ett erkänt bra märke men vad vet vi om den här lilla hemsidan? Det jag undrar är alltså om någon har någon erfarenhet av guitarnet eller dom här gitarrerna, hur bra är dom egentligen?. När jag ser någon sälja något för 4000 och påstår att det är lika bra som något för 20000 så ringer det varningsklockor för mig.

Här är sidan där dom jämför green och gibson.
http://www.guitarnet.se/sv-SE/tips-tricks/test-av-gitarrer-och-f%C3%B6rst%C3%A4rkare-m.m./green-vs-gibson-13980023


19 Nov 2015, 16:54
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Har inte provat dessa gitarrer du länkar till men jag tror absolut att du skall låta din klockor ringa, och lyssna på dem. Man har, som du är inne på, hört dessa saker hundratals gånger förut och det stämmer precis (och undantagslöst) aldrig.
Det är för billiga grejer för att man skall kunna få riktigt bra kvalitet.

Exemplet du tar med Chapman guitars är ett, de är precis samma typ av gitarrer (på alla plan) som 90% av alla andra i samma prissegment. Ingen skillnad vare sig upp eller ner.
Generellt så ju tyngre märket är ju sämre blir det för X summa pengar, Fender (Squier) kan alltid ta lite mer för X mängd kvalitet än Washburn kan, som i sin tur kan ta lite mer än Greg Bennett kan.

Samma sak är det med dyrare grejer, fast skillnaderna då mellan stort märke och litet märke oftast är ännu större.

Det enda ställe där man kan komma billigt undan och ändå få bra kvalitet är att köpa beg.

OBS! Säger inte att gitarrerna du länkar till är dåliga (har som sagt inte provat dem), men de är helt garanterat inte motsvarande en 20K Gibson (och då gillar jag ändå verkligen inte 20K Gibson, de har verkligen inte hög kvalitet for the buck faktor).


/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


19 Nov 2015, 17:13
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Håller med Magnus!

Begagnade gitarrer är billiga idag så varför inte leta upp det du vill ha begagnat? Har väldigt svårt att se att en 4000:- gitarr skulle vara lika bra som en för 24000:- även om den för 24 kanske är "överprisad".

Sen gäller det ju att pröva runt vad just du gillar. Kan ju vara så att du hittar ett billigare märke/modell som faktiskt passar dig. Det är ju du som ska tycka den är bra och ingen annan.

(enda gången det gäller att nån annan tycker dina grejjer är bra är när du ska sälja)


19 Nov 2015, 17:50
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Köp en begagnad gitarr istället. Marknaden svämmar över av bra och billiga gitarrer. Det är köparens marknad. För ca 3000 kan du hitta en fantastiskt bra gitarr och har man inte bråttom går det att hitta fynd för struntsummor.

Oavsett om du köper nytt eller begagnat är det viktigaste tipset att inte köpa otestat, om du inte kan meka själv vill säga. Detta gäller alla prisklasser.

Sen är det helt meningslöst om du får kvalitetstips om modeller och märken här på Bojen eller nån annanstans. För att kunna ge sådana tips krävs att man testat många likadana gitarrer ur en specifik serie. Handen på hjärtat - hur många har det? Nä, gitarrer är individer och får därför behandlas därefter. Man skiter i vad det står för firmamärke på huvudet och testspelar massa guror tills man känner att man är hemma.

Välkommen till forumet föresten!


19 Nov 2015, 17:57
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2010, 20:08
Posts: 712
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Tillför ju kanske inte nåt nytt i tråden man kan inte göra nåt annat än att instämma i kören. "Bättre än gibson/fender för 10000 kr mer" är ju vid det här laget en sådan klyscha att man nästan omedvetet såller bort alla såna statements i recensioner och annonser. Visst finns det fall där en gitarr för 3000 är bättre än en för närmre 20000 men generellt sett är ju så inte fallet, oavsett märke. Dessutom är ju gitarrer på alla sätt och vis en smaksak, en person som älskar fender och strator men hatar gibson och les paul kommer förmodligen gilla en squierstrata bättre än en custom shop LP osv.
Värt att tänka på är också att det man främst sparar pengar på när det gäller billigare instrument, förutom arbetarlöner, är hårdvara och kvalitetskontroll. Hårdvara är ganska tacksamt att byta ut och kan lyfta en gitarr som annars inte är jättebra väsentligt. Ojämn kvalitet mellan olika exemplar kan bara avhjälpas genom att testa före köp. En annan grej att tänka på är att en ordentlig setup är väldigt viktig, oavsett prisklass.

Instämmer också i att du kommer få mest valuta för pengarna om du köper begagnat. Om du är osäker på att köpa begagnat kan du alltid be någon mer erfaren om hjälp att bedöma ifall något är värt pengarna eller kanske till och med följa med vid köp/test-tillfälle.


19 Nov 2015, 18:40
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Som tillägg till det jag skrev tidigare.

Det finns väldigt få gitarrer på marknaden som man inte hade klarat i princip alla proffs speljobb i världen med.
Menar, det finns inga speljobb man inte hade klarat genomföra med gott resultat med gitarrerna du länkar till.
Är bara inte gitarr ointonerbar så funkar att spela på.

Undantaget en hektisk världsturné, då skulle den trilla ihop.

Sitter man bara hemma och pluggar in i en billig övningsförstärkare eller pod aktig grunka kommer man inte att märka någon nämnvärd skillnad på en dyr och billig gitarr. Man behöver väldigt bra förstärkare för att det mesta som skiljer en bra gitarr från en dålig skall märkas (och ton i fingrarna för att kunna tillgodo se sig de möjligheter gitarren ger).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


19 Nov 2015, 19:04
Profile WWW

Joined: 05 Feb 2012, 20:22
Posts: 187
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Sen är det väldigt subjektivt vad en bra gitarr är, jag har ett par gitarrer som ligger mellan 10.000-30.000kr i värde, men den gitarren jag tycker låter bäst och spelar bäst är en tokai jag köpte för 2900kr. Kan rekommendera gamla japaner, ofta skönt inspelade och bra kvalitet till riktigt låga priser.

Sen tycker jag det handlar det mer om att gitarren ska vara skön att spela, det går att få nästan alla gitarrer att låta bra genom en bra förstärkare om man är duktigt på att ratta.


19 Nov 2015, 19:24
Profile

Joined: 31 Dec 2007, 15:28
Posts: 2251
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Jag brukar alltid ge rådet att köpa begagnat, oavsett prisklass. Helst äldre än garantin. Då har halsen satt sig, om den inte skevar första året kommer den inte skeva sen heller. Alla garantifel har åtgärdats, och lack och bandändar har visat sin kvalité över en årstidscykel. Och du kan se om banden håller hygglig kvalle, på en ny gitarr ser man ju inte om banden kommer att hålla fem år eller fem veckor.

_________________
"The Tone is in your pants"

http://kuhnamps.com


19 Nov 2015, 19:43
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Jag skulle inte köpa en gitarr av ett företag som påstår något sådant, om de nu gjort det. Om man istället jämfört sig med intrument i samma prissegment så blir saken en annan. Men tyvärr så håller många tillverkare på med sales bs som dessutom verkar funka på gitarrister som kanske inte har så stor erfarenhet eller inhämtar sin kunskap enbart från forum.

Som sagt, satsa på beggat och om du har en budget på 4-5 000 så skulle jag rekommendera Yamaha Pacifica eller PRS SE. Är du ute efter en klassisk modell så är japanska LP/SG från Tokai, Greco, mfl ofta väldigt bra. Fender Classic och Classic Player är också prisvärda, särskilt beggade för 3-4000.

Så, glöm det där med "spöar varenda Gibson"-snacket. Den som påstår sånt har antingen ett penningintresse eller är helt enkelt mindre kunnig.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


19 Nov 2015, 19:58
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Gamla Japanare, helst efter 75 sådär, är fina grejer, vilka man ofta får billigt!
Men även begagnade Gibson och Fender (från alla tillverkningsländer, inkl USA) av senare årgång kan man ofta se annonseras ut för 3-6 k, inte standard när det gäller gibson, men studios och många modeller med icke glossy finish, det är också mycket gitarr för pengarna.
Jag gillar Squiers CV serie, de får man för 3 k sådär, nya alltså, riktigt sköna gitarrer med god byggkvalitet från kina.
Men som alla förespråkar, prova och prova tills du hittar gitarren som säger, ta med mig hem :wink:

Kolla in denna, jag orkar inte åka till malmö för att testa, men man blir ju riktigt sugen för det priset :wink:
http://www.blocket.se/malmo/Gibson_Les_ ... ?ca=15&w=3


Last edited by holmis63 on 19 Nov 2015, 20:24, edited 1 time in total.



19 Nov 2015, 20:02
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Jag tänker vara ytlig och helt enkelt fråga, vilken slags musik ämnar unge(?) herrn spela? :wink:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


Last edited by Granis67 on 20 Nov 2015, 13:05, edited 1 time in total.



19 Nov 2015, 20:10
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Madiba wrote:
Ett svenskt märke med riktigt fina grejer för väldigt låga priser. Skaparen påstår att deras Les Paul för 3900 kr är lika bra som Gibson Standard (!). Detta motiveras genom att de byggs i asien (av Jääävligt duktiga asiater asså inte den vanliga epiphone-kinesen) och det går inte några pengar till återförsäljare eller giriga storföretag, typ.


Bara 'skaparen' som ska tjäna pengar då?

Var ska man börja, ta tex made in Kina, var tror du tex Iphone 6S görs? Kina?

Dom kan tillverka produkter i valfri kvalitet till ett visst pris.

Ta lampmarknaden , du vet Cree och sånt. Finns på Ebay för 50$ som kallas 'kinalysen' och i fina svenska butiken för 3500:- med samma specifikationer och prestanda på papperet, men bättre kvalitet. Och var tillverkas dom? Jo ofta i SAMMA fabrik.

Jag säger så här , köp en och testa. Den kommer säkert duga, men bättre än Epiphone är jag inte säker på att dom är.

Om du ska uppgradera till en sån här , vad spelar du på idag i så fall så att det skulle bli en förbättring? och vad är det som ska vara bättre?

För det är tyvärr ingen Gibson LP Standard dom säljer nya för 1/5 del av priset.

ps kul med en Kina/Gibson tråd igen , detta kommer bli 20 sidor minst och det har varit slött ett tagpå forumet

_________________



19 Nov 2015, 21:37
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Vilken klassiker, så gör man marknadsföring för sin nya hemsida.. :lol:


19 Nov 2015, 22:13
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Svullo wrote:
Vilken klassiker, så gör man marknadsföring för sin nya hemsida.. :lol:

Exakt! Synd bara (för företagaren/trådskaparen) att det är så jäkla genomskinligt :D


19 Nov 2015, 22:45
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Jag önskar folket bakom detta all lycka med sina affärer men det gör tyvärr ett lite B intryck att inte stava rätt till de strängar (märkes) man använder. Att skriva D´Addrio istället för D'Addario (på alla ställe jag orkade kolla) ser inte bra ut.


/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


19 Nov 2015, 23:23
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Håller generellt med om det som skriver ovan, men lite lustigt är det i alla fall att alla är ense om att Green är Kina-skit som vanligt, men ingen har testat? Inte jag heller, men det finns ett gäng Green-ägare på Fejans Gitarrklubb, och alla verkar väldigt nöjda...

_________________
Image


Last edited by kjelle on 20 Nov 2015, 11:35, edited 1 time in total.



20 Nov 2015, 00:27
Profile WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2532
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Jag känner en kille som köpt två gitarrer där.
Den ena är en "335" som jag själv testat och den känns solid och riktigt skön att spela på.
Vad jag inte gillade var diskant-tappet när man vred ner volymen, luddigt är bara förnamnet...
Det är nog (teoretiskt sett) lätt att fixa med lite lödande, men på en sån gitarrtyp är det säker ett jä..a pilljobb... :?


20 Nov 2015, 00:50
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 15:30
Posts: 1968
Location: Linköping
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Känner igen upphaussningen från Bach/Vintage "bättre än Gibson" snacket. (som man själv gick på) 8)

_________________
Bojen sponsor


20 Nov 2015, 10:35
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??


Tillverkare A har gjort ett test där deras produkter jämförs mot Tillverkare B och resultatet är att Tillverkare A vinner. Nääääää :lol:

Svullo wrote:
Vilken klassiker, så gör man marknadsföring för sin nya hemsida.. :lol:


B.I.N.G.O

kjelle wrote:
det finns ett gäng Green-ägare på Fejans Gitarrklubb, och alla verkar väldigt nöjda...


Ja ett tag vart det helt löjligt mycket smygreklam just för Green, verkar ha avtagit nu lite dock..

_________________
Rewolver
https://www.facebook.com/RewolverBand/


20 Nov 2015, 12:32
Profile

Joined: 03 Apr 2011, 01:09
Posts: 2834
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Rätt snygg måste jag säga, Kina är ok så länge det inte är falskloggat :mrgreen: .

Men.....halsen tunnare än Gibson (60's antar jag), nä det är på tok för tunt för mig.


20 Nov 2015, 12:57
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 25 Mar 2014, 19:33
Posts: 992
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Det var ju såna här lovord gällande Bach förut vill jag minnas. Passerade Helges håla i somras å testade ett gäng och blev inte ett dugg imponerad. Budgetgitarr som kostar ungefär vad en budgetgitarr skall kosta.


20 Nov 2015, 13:05
Profile

Joined: 31 May 2015, 11:29
Posts: 104
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Jag har en bach telecaster från Edgar audio. Bra instrument för sitt pris men såklart inte samma finish och kvalla som 5 gånger dyrare fender. Den är resonant och har en väldigt bra akustisk ton men dålig elektronik och sämre bandmontage än min fender. Tycker nog att bachen har bättre ton än fendern akustiskt.
Inte illa för 2300;-


20 Nov 2015, 17:40
Profile
User avatar

Joined: 28 Sep 2004, 13:36
Posts: 1786
Location: Uppsala
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Vinyljunkie sa det viktigaste i sin första post i denna tråd, det är beggat som är bäst om vi snackar bra gitarr för pengarna.
Green Guitars är jag inte imponerad av vid första anblick. Om det är Gibson du är mest sugen på men vill ha nåt hyfsat billigt så är det en bättre affär att köpa en beggad Les Paul Studio, SG, Junior eller nåt för cirka 4000 kr. Det är typ samma pris som Greens nya Les Pauler (och deras Junior kostar tydligen åtta lax...). Visst, det finns "duds" bland Gibson, men om du provspelar så märker du ju någorlunda även om du är nybörjare. Dessutom så finns det många på marknaden och det är ganska lätt att sälja för samma pengar eller bara lite mindre. Sen har du ju Fender, Ibanez, Hamer, PRS, Jackson ... massa seriösa märken som håller hög klass som kostar lite mindre för att de inte är Gibson, ungefär.


20 Nov 2015, 18:22
Profile
User avatar

Joined: 13 Apr 2014, 23:53
Posts: 311
Location: Vällingby
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Jag har haft (tror jag) 4-5 st av Guitarnet.se egna märke Green Guitar Comfort series i min ägo och har ytterligare en som levereras i dagarna. Jag har även under en ganska kort o intensiv period köpt/bytt och sålt en mängd guror, mest för att det är ju så roligt med nya grejer men även lite för att hitta just DEN guran, DEN helige graalen typ......Så jag har haft möjligheten att konstatera att "dyr gitarr av det fina märket" inte nödvändigtvis betyder "bra gitarr av yppersta kvalitet" utan oftast så har det varit "dom rimligt prissatta gitarrerna av det inte så fina märket" som har varit vinnare så att säga....
Och eftersom man i regel, absolut inte alltid, får väldigt mycket gitarr för en tredjedel av priset som för en "märkesgitarr" så gör det att jag 9 gånger av 10 skulle rekomendera en som söker ny gitarr att sikta in sig på en sådan....

Ang sökandet på den"helige Graalen" så kan jag bara konstatera att den finns inte utan är bara ett hjärnspöke, man tror att "gräset är grönare på andra sidan" fast man igentligen vet att det har det aldrig någonsin varit.........meeen man kan ju ha fel kanske...

SUPPORT YOUR LOCAL DEALER.


20 Nov 2015, 19:59
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
storis wrote:
Jag har haft (tror jag) 4-5 st av Guitarnet.se egna märke Green Guitar Comfort series i min ägo och har ytterligare en som levereras i dagarna. Jag har även under en ganska kort o intensiv period köpt/bytt och sålt en mängd guror, mest för att det är ju så roligt med nya grejer men även lite för att hitta just DEN guran, DEN helige graalen typ......Så jag har haft möjligheten att konstatera att "dyr gitarr av det fina märket" inte nödvändigtvis betyder "bra gitarr av yppersta kvalitet" utan oftast så har det varit "dom rimligt prissatta gitarrerna av det inte så fina märket" som har varit vinnare så att säga....
Och eftersom man i regel, absolut inte alltid, får väldigt mycket gitarr för en tredjedel av priset som för en "märkesgitarr" så gör det att jag 9 gånger av 10 skulle rekomendera en som söker ny gitarr att sikta in sig på en sådan....

Ang sökandet på den"helige Graalen" så kan jag bara konstatera att den finns inte utan är bara ett hjärnspöke, man tror att "gräset är grönare på andra sidan" fast man igentligen vet att det har det aldrig någonsin varit.........meeen man kan ju ha fel kanske...

SUPPORT YOUR LOCAL DEALER.


Håller med om mycket, att en gitarr är dyra är inte det samma som att den är bra.
Även att man ofta fpr mycket gitarr för pengarna om man köper "no name" (men man får aldrig lika bra som den dyra av märke för 1/3 av pengen).

På vilket sätt är detta mer local dealer än alla andra som importerar Kina (eller vad som) grejer?

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


20 Nov 2015, 20:49
Profile WWW
User avatar

Joined: 20 Nov 2012, 20:40
Posts: 290
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Bentooshape wrote:
Svullo wrote:
Vilken klassiker, så gör man marknadsföring för sin nya hemsida.. :lol:

Exakt! Synd bara (för företagaren/trådskaparen) att det är så jäkla genomskinligt :D


Japp, tycker det är bannlysning på det IP't. Såhär får man fan inte hålla på.


20 Nov 2015, 21:29
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Alla inkl jag säger 'köp begagnat' vilket såklart är ett bra råd. MEN den begagnatmarknaden kräver en fungerande nyförsäljning, annars finns inget att köpa. Vi måste ha gitarrister som köper nytt , här i Sverige eller Tysken eller vad som helst annars finns inga begagnade prylar. Jo men det finns ju ett överflöd redan? Ja men det tar slut rätt fort om det inte fylls på.

_________________



20 Nov 2015, 21:48
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Bentooshape wrote:
Svullo wrote:
Vilken klassiker, så gör man marknadsföring för sin nya hemsida.. :lol:

Exakt! Synd bara (för företagaren/trådskaparen) att det är så jäkla genomskinligt :D


Nä, den där hypen med Texas och Bach osv passerade jag snabbt förbi. Har väldigt svårt att tro att det här handlar om bättre kinesfingrar.
Men det är ju kul att någon skapar sin första tråd och väljer att prata om något annat än gitarrlack :wink: :wink: :wink:


20 Nov 2015, 23:15
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 25 Oct 2008, 13:00
Posts: 422
Location:
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Brutalisator wrote:
Japp, tycker det är bannlysning på det IP't. Såhär får man fan inte hålla på.

MEN FÖR HELVETE!
VARFÖR HOPPAR DU PÅ HONOM??!!!?? DU VET INTE ATT DET ÄR HANS SIDA.
DU ÄR BARA SUR FÖR ATT DU SJÄLV BETALT MER FÖR EN SÄMRE GITARR!
GENOMSKINLIGT!!!!!


21 Nov 2015, 07:32
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Green Guitars (Guitarnet.se) - Bättre än Gibson??
Äh, låt inte TS avsikt med tråden bli en källa till bråk 8)

Om det skulle vara så att det är TS egen hemsida som är länkad i första posten, så är det ju iofs mot alla regler här på forumet, och inte bra!

Men oavsett TS avsikt så är de ju inte så att någon här är mottaglig för propagandan i såna fall, alla har väl hittills, i mina ögon insiktsfullt, förespråkat att kolla in beggat och andra alternativ till Green inköp, och osäkra potentiella gitarrspekulanter får fin information om hur man kritiskt ska gå tillväga vid inköp.

Bojen är bra på det viset tycker jag, försöker man med fulingar här så blir man hänsynslöst avklädd :wink:


21 Nov 2015, 08:44
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 189 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 35 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.