View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2024, 10:25



Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1... 
Author Message

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Ändå ser man detta skrivas överallt.
Enligt mina efterforskningar har han använt: Boss CE-2, Boss CE-3, Boss CE-5, MXR zakk sig. Chorus, MXR stereo chorus samt Yamaha spx90.

Alla dessa finns dokumenterade i bilder.

I hans rack från Lee Jackson/ metaltronix hade han Spx90. Syns tydligt om man googlar efter bilden.
Live på turnén användes CE-3 som kan ses i bilden här:
http://livedoor.blogimg.jp/lftff-lftff/ ... 60f4f8.jpg

Bild på CE-2 finns i en tråd på TGP som jag skapade där. Bilden kommer från en video med Zakk.

CE-5 är den som syns oftast tillsammans med de två olika MXR chorus han använt om man googlar bilder på hans pedalbord. Däremot finns det inte en enda bild i vilken man kan se honom använda CH-1, ändå är det vad som oftast skrivs om hans chorus. Hur kommer detta sig?

Gjorde tråden mest eftersom jag (åter igen) börjat lyssna en del på hans tidiga Ozzy-plattor och Book of shadows. Fan vad det lät bra om honom en gång i tiden.
Så, nu finns den riktiga infon ute och en diskussion kan börja :D

_________________
http://www.voodooaudio.se


14 Mar 2015, 21:26
Profile

Joined: 01 Mar 2003, 15:54
Posts: 8432
Location: Stockholm
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Jag lägger mig inte i chorusdiskussionen, men jag kan bara slänga in att jag tycker att Pride & gloryplattan slår det mesta herr Wylde har gjort sedan dess..

_________________
"With great power comes great responsibility"
Stolt sponsor av Ljudbojen


14 Mar 2015, 22:05
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Zakk var helt klart bättre inna han odlade skägg :D

Gällande choruset så blev jag lite irriterad eftersom många skriver att han använde CH-1 eller CE-5 på de tidigare plattorna och turnéerna, men det stämmer inte med varken årtal eller vad som finns på bilder. NRFTW släpptes 1988 och Boss CH-1 kom ut i maj 1989. NMT släpptes förvisso 1991, så på den hade Zakk kunnat använda CH-1, men då ett tidigt ex och kändisarna är ofta inte de som köper nya prylar direkt när de kommer ut på marknaden (dessutom lär han ju varit upptagen med turnén). CE-5 är uteslutet eftersom den kom ut samma år som NMT och därför omöjligt kan ha varit med på en platta som sannolikt spelats in till stora delar året innan. Den kan tidigast ha kommit med på ozzmosis och vid det laget börjar Zakk bli ointressant.

Lustigt att den här pedalen som har så dåligt rykte (CE-3) funnits i så många kändisars riggar. Jake E Lee använde den, Zakk, vill minnas att jag sett den på Gary Moore's bord, var det John Scofield som hade en på sitt Vertex-bord?

_________________
http://www.voodooaudio.se


14 Mar 2015, 22:23
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Respekt för att du orkat forska i saken.
Blir lite avundsjuk på driften.

För egen del, och helt oberoende av vad jag tycker om zakk (en helt ointressant "jaha" gitarrist som blivit en hårdrocksparodi), så är det helt ointressant vad kända gitarrister har för prylar (oberoende av om de är bra eller dåliga).
Önskar lite att jag inte tänkte så, för det kunde blivit en trevlig hobby att syssla med när man inte orkar spela, men jag lyckas inte uppbringa intresse för det. Visst är det skoj att se rigg rundown videos, men jag tar inte in vilka prylar det faktiskt är som visas. Förstärkare är väl det enda undantaget, där finns lite värdefull information att hämta.

Jag är rätt övertyggad om att zakk kunde haft i princip vilket chorus som helst därute och det skulle låtit i princip exakt lika dant.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


14 Mar 2015, 23:13
Profile WWW

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Magnus Olsson wrote:
Respekt för att du orkat forska i saken.
Blir lite avundsjuk på driften.

För egen del, och helt oberoende av vad jag tycker om zakk (en helt ointressant "jaha" gitarrist som blivit en hårdrocksparodi), så är det helt ointressant vad kända gitarrister har för prylar (oberoende av om de är bra eller dåliga).
Önskar lite att jag inte tänkte så, för det kunde blivit en trevlig hobby att syssla med när man inte orkar spela, men jag lyckas inte uppbringa intresse för det. Visst är det skoj att se rigg rundown videos, men jag tar inte in vilka prylar det faktiskt är som visas. Förstärkare är väl det enda undantaget, där finns lite värdefull information att hämta.

Jag är rätt övertyggad om att zakk kunde haft i princip vilket chorus som helst därute och det skulle låtit i princip exakt lika dant.

/Magnus

Med det inlägget får du respektera lite mothugg :wink:

Zakk får man väl tycka vad man vill om. Alla har inte samma smak och jag skulle säga att Allan Holdsworth berör mig på ungefär samma sätt som Zakk berör dig. Jag tycker inte att Zakk lirat bra på många år, men som färsking var han grym enligt mig.

Med kommentaren om att det kunde blivit en rolig hobby när man inte orkar spela kan jag inte låta bli att undra om du på något vis syftar på att jag inte skulle ägna någon tid åt att spela utan endast sitter och söker efter info gällande kända gitarristers utrustning? Isf kan jag meddela att så inte är fallet. Däremot tycker jag om att testa gitarrprylar och GAS'en kommer ibland när man hör ett grymt ljud och tar reda på vad som använts för att uppnå samma ljud.

Dessutom förstår jag inte vitsen med att slösa tid på att se rig rundowns om man inte intresserar sig för innehållet. För mig är det jämförbart med att slösa en massa år på en utbildning utan att egentligen lära sig något eller bry sig om vad man läst i alla böcker som man ändå tagit sig tid att läsa.

Jag tycker också att förstärkare är väldigt intressanta (som de flesta kanske redan vet), kanske t.o.m det mest intressanta. Men jag är liksom redan hemma på den fronten och även om jag köper en del pedaler och tycker om att forska lite i ämnet så är det väldigt ofta jag spelar med bara gitarren rakt in i stärkaren.

Sannolikt hade det kunnat låta ganska snarlikt oavsett vilket chorus han använt, men sannolikheten för att det inte skulle låta likadant är ju precis lika stor. Det finns ju en mängd olika pedaler att gå vilse mellan och Zakk låter t.ex. inte likadant idag som för 25 år sedan. Det kan ju så klart bero på en hel del olika faktorer, men en av dom tror jag absolut är att hans ljudideal förändrats med tiden och utrustningen anpassats för att nå detta ideal. Då nutidens Zakk är ganska ointressant så ter det sig ganska naturligt enligt mig att söka information gällande vilken utrustning han använde då jag faktiskt tyckte det lät bra om honom.

Och driften att orka söka upp informationen kommer helt och hållet från min kärlek till gitarren. Jag älskar att spela (och gör det väldigt ofta :wink: ), men jag älskar också att modda stärkare/pedaler, nörda lite i vintageträsket, prova kondingar, rör, söka efter information om vilken utrustning som använts för att uppnå ljud som jag anser vara bra på ett eller annat sätt. Jag älskar helt enkelt allt som har med gitarrer att göra och för mig hänger mycket ihop. Jag ser det inte som väldigt olika intresse, utan snarare ett som föder ett annat.

Som exempel kan man ju ta t.ex. Eric Johnson och Andy Timmons. Dessa killar spenderar väldigt mycket tid på att prova utrustning och jaga gitarrljud. De kanske inte ägnar tid åt att googla efter andras utrustning, men å andra sidan testar jag inte olika batterier, pedalplattformar till en distpedal osv. :wink:

Man väljer helt enkelt vilka bitar som intresserar en. Några kanske nöjer sig med en rörstärkare, en gitarr som de inte vet vilken strängtjocklek de har på, en bosspedal som de inte vet vad den gör mer än att den får gitarren att låta funky och ägnar mer tid åt att åka skidor, dricka öl eller kolla på fotboll.

Jag å andra sidan, åker inte skidor, tittar inte på fotboll, dricker öl endast i måttliga mängder och jag har därför mer tid att disponera på gitarren och allt som omger den oavsett om det är gear-info, träna licks, skriva feta riff eller GAS'a efter ny pedal.

Det jag kanske försöker säga är att jag har inget annat intresse än det som har med gitarrer att göra (nu bortser jag givetvis från saker i livet som barn och sambo så att ingen missuppfattar detta).

_________________
http://www.voodooaudio.se


14 Mar 2015, 23:45
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
nilo wrote:
Magnus Olsson wrote:
Respekt för att du orkat forska i saken.
Blir lite avundsjuk på driften.

För egen del, och helt oberoende av vad jag tycker om zakk (en helt ointressant "jaha" gitarrist som blivit en hårdrocksparodi), så är det helt ointressant vad kända gitarrister har för prylar (oberoende av om de är bra eller dåliga).
Önskar lite att jag inte tänkte så, för det kunde blivit en trevlig hobby att syssla med när man inte orkar spela, men jag lyckas inte uppbringa intresse för det. Visst är det skoj att se rigg rundown videos, men jag tar inte in vilka prylar det faktiskt är som visas. Förstärkare är väl det enda undantaget, där finns lite värdefull information att hämta.

Jag är rätt övertyggad om att zakk kunde haft i princip vilket chorus som helst därute och det skulle låtit i princip exakt lika dant.

/Magnus

Med det inlägget får du respektera lite mothugg :wink:

Zakk får man väl tycka vad man vill om. Alla har inte samma smak och jag skulle säga att Allan Holdsworth berör mig på ungefär samma sätt som Zakk berör dig. Jag tycker inte att Zakk lirat bra på många år, men som färsking var han grym enligt mig.

Med kommentaren om att det kunde blivit en rolig hobby när man inte orkar spela kan jag inte låta bli att undra om du på något vis syftar på att jag inte skulle ägna någon tid åt att spela utan endast sitter och söker efter info gällande kända gitarristers utrustning? Isf kan jag meddela att så inte är fallet. Däremot tycker jag om att testa gitarrprylar och GAS'en kommer ibland när man hör ett grymt ljud och tar reda på vad som använts för att uppnå samma ljud.

Dessutom förstår jag inte vitsen med att slösa tid på att se rig rundowns om man inte intresserar sig för innehållet. För mig är det jämförbart med att slösa en massa år på en utbildning utan att egentligen lära sig något eller bry sig om vad man läst i alla böcker som man ändå tagit sig tid att läsa.

Jag tycker också att förstärkare är väldigt intressanta (som de flesta kanske redan vet), kanske t.o.m det mest intressanta. Men jag är liksom redan hemma på den fronten och även om jag köper en del pedaler och tycker om att forska lite i ämnet så är det väldigt ofta jag spelar med bara gitarren rakt in i stärkaren.

Sannolikt hade det kunnat låta ganska snarlikt oavsett vilket chorus han använt, men sannolikheten för att det inte skulle låta likadant är ju precis lika stor. Det finns ju en mängd olika pedaler att gå vilse mellan och Zakk låter t.ex. inte likadant idag som för 25 år sedan. Det kan ju så klart bero på en hel del olika faktorer, men en av dom tror jag absolut är att hans ljudideal förändrats med tiden och utrustningen anpassats för att nå detta ideal. Då nutidens Zakk är ganska ointressant så ter det sig ganska naturligt enligt mig att söka information gällande vilken utrustning han använde då jag faktiskt tyckte det lät bra om honom.

Och driften att orka söka upp informationen kommer helt och hållet från min kärlek till gitarren. Jag älskar att spela (och gör det väldigt ofta :wink: ), men jag älskar också att modda stärkare/pedaler, nörda lite i vintageträsket, prova kondingar, rör, söka efter information om vilken utrustning som använts för att uppnå ljud som jag anser vara bra på ett eller annat sätt. Jag älskar helt enkelt allt som har med gitarrer att göra och för mig hänger mycket ihop. Jag ser det inte som väldigt olika intresse, utan snarare ett som föder ett annat.

Som exempel kan man ju ta t.ex. Eric Johnson och Andy Timmons. Dessa killar spenderar väldigt mycket tid på att prova utrustning och jaga gitarrljud. De kanske inte ägnar tid åt att googla efter andras utrustning, men å andra sidan testar jag inte olika batterier, pedalplattformar till en distpedal osv. :wink:

Man väljer helt enkelt vilka bitar som intresserar en. Några kanske nöjer sig med en rörstärkare, en gitarr som de inte vet vilken strängtjocklek de har på, en bosspedal som de inte vet vad den gör mer än att den får gitarren att låta funky och ägnar mer tid åt att åka skidor, dricka öl eller kolla på fotboll.

Jag å andra sidan, åker inte skidor, tittar inte på fotboll, dricker öl endast i måttliga mängder och jag har därför mer tid att disponera på gitarren och allt som omger den oavsett om det är gear-info, träna licks, skriva feta riff eller GAS'a efter ny pedal.

Det jag kanske försöker säga är att jag har inget annat intresse än det som har med gitarrer att göra (nu bortser jag givetvis från saker i livet som barn och sambo så att ingen missuppfattar detta).


Mothugg tycker vi om, du skrev ju att du ville diskutera.

Absolut inte en antydan till om du spelar eller inte, jag menade exakt det jag skrev, att det skulle vara en trevlig hobby (som fortfarande är gitarr) när jag inte orkar spela.

Jag tycker att det är kul med rundown videos för att jag tycker att gitarrprylar är skoj.
Svårt att förklara i text det här.
Det är kul att titta på folks utrustning, utrustning över huvudtaget, kul att se prylar och hur det används.
Men jag bryr mig inte om ifall de har den ena pedalen eller den andra på det sättet att jag skulle ta med mig informationen till mitt eget sökande av ljud. Både för att jag har aldrig känt ens en liten kittling mot att försöka hitta någon annans ljud (och leta efter samma prylar, har aldrig tänkt "har han en sån pedal, då måste jag fixa en sån") och för att jag ändå inte skulle hitta det (och skulle jag det så vad skall jag göra med det).
Menar inte att jag har något eget, eller ens en strävan efter det (jag vill bara hitta ett ljud jag tycker är inspirerande, sen får det vara en exakt kopia på någon annans eller helt eget, det spelar ingen roll), inte heller att det är något fel i att försöka hitta andras ljud, bara att jag helt enkelt inte är intresserad av vad andra spelar med för prylar.

Jag fullkomligt dyrkar Allans ljud, men har inte en aning om vad han använder för prylar.
Det är hans användade av det jag gillar, och det är där jag vill höra det, jag ser inte vad jag skulle användande det till i mitt eget spelade. Det är samma sak med licks, riff osv, jag har inget intresse av att lära mig andra såna heller (även om det är oundvikligt att det händer). Inte heller det för att jag tror att jag skall komma på något eget, jag lyckas bara inte uppbringa intresse för det för jag vet inte vad jag skall använda det till.

Sen har erfarenhet lärt mig att även om jag skulle få Allans prylar (eller vem som) så skulle jag inte få vare sig ljudet eller licket för det. Och att jag vill inte ha det om jag mot förmodan skulle hitta det ändå.

Jag nördar massor med prylar (ramförallt har nördat sinnessjukt mycket med det), det är inte det jag menar.
Självklart har jag en massa snubbar som influerar mig att testa prylar, vänner eller bekanta som säger "du borde testa den där grejer", och så upptäcker jag nya prylar om jag gillar det när jag provar.
Jag älskar Andy Timmons, jag vill testa de Mesa han använder, men inte för att han har dem utan för att jag vet att det är bra förstärkare. Menar, Timmons har ingenting med det att göra. Alltså att jag hört från folk som jag vet att de vet vad jag gillar säger att jag borde testa de prylarna, där kommer intresset att testa dem ifrån.

Jag provar saker på folks rekommendationer, inte för vem som använder dem.

Som sagt, svårt att förklara i test utan att skriva en bok. :D

Helt klart har du rätt i att man väljer vad som intresserar en, alternativt att det väljer åt en.
Jag har inte aktivt valt att inte vara intresserad av vad andra spelar med, det bara är så.
Det är samma sak i andra saker jag är intresserad av, jag vet inte vad för kamera mina favorit fotografer har, inte vilka skidor de skidare jag gillar har eller vilka fiskedrag kända fiskare har.
Ändå är jag sjukt nördig med alla tre sakerna.
Men jag gillat fotografen för att hans bilder är bra och de sitter inte i hans kamera, samma sak med skidåkare, fiskare och musiker.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


15 Mar 2015, 01:47
Profile WWW

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Okej Magnus. Jag tror att jag förstår dig lite bättre nu.

Men jag ska nog göra det lite svårare för dig att förstå mig :D :wink:

Jag kollar jättemycket gear-info. Det är bland det första jag kollar när jag hittar en gitarrist jag gillar. Men det är inte för att försöka mig på att skaffa deras sound. Jag provade det där förr och som sagt låter det ju bara som en själv genom andra prylar. Mitt tankesätt är väl snarare så att om jag sitter och lyssnar på en låt och något med gitarren fångar min uppmärksamhet (Richie Kotzen gjorde det med introt till I'm no angel med Winery Dogs, då var jag tvungen att kolla vad han använt för att få det soundet) så försöker jag ta reda på hur det är gjort.

De gånger det inspirerar mig till att köpa nya prylar är om jag har en pedal jag är lite missnöjd med och av en händelse t.ex. råkar höra ett gitarrljud som jag tycker är grymt med den effekten, då kollar jag upp vad som användes och testar eventuellt den pedalen. I slutändan är det ändå mitt eget sound som avgör om pedalen stannar eller ej. Jag lyssnar ju med öronen och inte vetskapen om vad andra har använt och funkar det inte för mig är det inget jag behåller.

Så vad andra använder väcker endast intresse nog för inköp i somliga fall och då är det ändå bara på en testperiod först. Oftast slutar det med att jag sitter med någon klassiker eller variant på den. Dessutom har jag ju en mängd pedaler som jag inte använder speciellt ofta. En del av dem har jag köpt för att någon känd gitarrists gitarrljud varit så bra att de inspirerat mig att skaffa något som kan fixa det ljudet (inte hela ljudet, men tänk t.ex. Andy Summers "choruseffekt" på walking on the moon. Det tyckte jag lät ball och middigt och lite plåtigt, inte som andra chorus, men det är ju en flanger och det inspirerade mig att köpa en Hartman Flanger att testa).

Så, det handlar inte om att försöka skaffa någons ljud egentligen. Bara det att jag använde kändisar och vad de använder som du använder dina polares rekomendationer. Anledningen kan vara att de få gitarrister jag känner som är "gear-heads" inte har ett ljudideal som ens liknar mitt. Men det händer ändå att jag testar någon av deras rekomendationer. Jag har liksom inte ändrat hela min rigg nyligen för att låta som Zakk. Det är verkligen inte så.

Att informationen fastnar gällande vad folk använder är helt enkelt bara så min hjärna funkar. På samma vis som man kommer ihåg annat som bara fastnar. Andra kanske än idag kommer ihåg saker från historielektionerna i skolan, det gör inte jag. Jag har extremt svårt med historia, årtal och gamla svenska kungar. Helt enkelt för att det inte intresserar mig ett dugg. Däremot så kommer jag ihåg enhetscirkeln, hur mycket talet i^2 motsvarar samt hur man räknar division med sådana komplexa tal. Somliga saker fastnar liksom utan att man behöver göra mer än att titta på det en gång.

_________________
http://www.voodooaudio.se


15 Mar 2015, 08:15
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Magnus Olsson wrote:
För egen del, och helt oberoende av vad jag tycker om zakk (en helt ointressant "jaha" gitarrist som blivit en hårdrocksparodi), så är det helt ointressant vad kända gitarrister har för prylar (oberoende av om de är bra eller dåliga).
Önskar lite att jag inte tänkte så, för det kunde blivit en trevlig hobby att syssla med när man inte orkar spela
Jag är rätt övertyggad om att zakk kunde haft i princip vilket chorus som helst därute och det skulle låtit i princip exakt lika dant.

/Magnus


Det är kanske helt ointressant för dig, och du gillar ju inte rock eller rockgitarrister per default, därför blir ditt inlägg helt ointressant.
Du går bara in i tråden för att plocka ner både trådstartaren, hans ämne samt alla andra som är intresserad av vilka prylar stora gitarrister spela på, och ja Zakk är stor
, enormt stor.

Läs ditt eget inlägg en gång till...

_________________



15 Mar 2015, 08:35
Profile ICQ WWW

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Jag tycker också det är intressant att kolla upp vad folk använder. Inte för att jag sedan måste köpa samma utan för att jag är genuint intresserad av ljud. Jag ser inget fel i det men Magnus brukar ju kommentera trådar som den här på samma sätt. Ändå vill han komma på våra prylträffar så han är nog lite prylbög innerst inne ändå...

Har inte lyssnat på Zakk på länge men han var helt rätt för Ozzy när han var ung. Gillar också Pride and glory skivan.


15 Mar 2015, 08:44
Profile

Joined: 01 Apr 2011, 09:26
Posts: 536
Location:
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Himla trevlig att höra en nyanserad diskussion mellan vuxna intresserade människor med samma intresse men olika infallsvinklar och åsikter. Då är det kul att läsa argumenten och följa en tråd till skillnad från det vanliga idiotförklarandet av varandra som ofta sker i trådar på diskussionsforum.

tack för detta :mrgreen:
plexi


15 Mar 2015, 09:09
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Mike Leaf wrote:
Magnus Olsson wrote:
För egen del, och helt oberoende av vad jag tycker om zakk (en helt ointressant "jaha" gitarrist som blivit en hårdrocksparodi), så är det helt ointressant vad kända gitarrister har för prylar (oberoende av om de är bra eller dåliga).
Önskar lite att jag inte tänkte så, för det kunde blivit en trevlig hobby att syssla med när man inte orkar spela
Jag är rätt övertyggad om att zakk kunde haft i princip vilket chorus som helst därute och det skulle låtit i princip exakt lika dant.

/Magnus


Det är kanske helt ointressant för dig, och du gillar ju inte rock eller rockgitarrister per default, därför blir ditt inlägg helt ointressant.
Du går bara in i tråden för att plocka ner både trådstartaren, hans ämne samt alla andra som är intresserad av vilka prylar stora gitarrister spela på, och ja Zakk är stor
, enormt stor.

Läs ditt eget inlägg en gång till...


Nej, jag går inte in i tråden för att plocka ner någonting (som man känner sig själv känner man andra).
Nilo ville ha en diskussion och fick en, ämnet är ju sjukt intressant. Att vi råkar ha lite olika syn på saken är ju är ju en förutsättning för att ens kunna få en diskussion. Jag har massor av respekt för Nilo och det han verkar ha koll på, så jag bedömmer att han inte har problem med andra infallsvinklar än hans egen.

Jag behöver inte läsa mitt inlägg en gång till, jag vet vad jag har skrivit.
Jag skriver till exempel att jag önskar att jag hade mer intresse likt Nilos, fast du verkade missa den biten.

Ja, Zakk är stor. Vem vet inte det?
Och nej, jag ogillat inte rock eller rockgitarrister per default.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


15 Mar 2015, 09:29
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 11:57
Posts: 3406
Location:
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Zakk Wylde typ räddade väl mycket av Ozzys karriär med allt vad det innebar!?

Han lirade jävligt bra akkegitarr i början med lite av en egen style och attityd kan jag tycka!

Hans gitarrljud med EMG pickups och en jäkla massa chorus vart ju väldigt framgångsrikt
i hårdrocksvärlden och många kids ville nog låta likadana så man måste ju ge honom lite cred!

Själv tyckte jag nog den kombinationen var rätt hemsk, hemsk som gitarrsound men jag är lite
av den gamla skolan :wink: Tyckte dom första 2 plattorna var väldigt underskattade när dom
kom och för mig var Randy en innovatör i sin genre.


Det är kul att nörda....jag gör det alltför ofta istället för lira....tyvärr!


15 Mar 2015, 09:30
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
monk wrote:
Jag tycker också det är intressant att kolla upp vad folk använder. Inte för att jag sedan måste köpa samma utan för att jag är genuint intresserad av ljud. Jag ser inget fel i det men Magnus brukar ju kommentera trådar som den här på samma sätt. Ändå vill han komma på våra prylträffar så han är nog lite prylbög innerst inne ändå...

Har inte lyssnat på Zakk på länge men han var helt rätt för Ozzy när han var ung. Gillar också Pride and glory skivan.


Jag är super intresserad av prylar.
Bara inte på samma sätt som trådskaparen (vilket, som jag skrivit flera gånger, är avundsjuk på att jag inte har).

Och som jag skrev, jag får också "utifrån info" om vad jag bör kolla upp, bara på ett annat sätt än det Nilo beskriver i tråden. Alltså att folk jag känner (eller, på forum, jag har respekt för) som vet vad jag gillar, säger att jag skall testa saker för att det borde vara en pryl i min smak.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


15 Mar 2015, 09:38
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
pleximaster wrote:
Himla trevlig att höra en nyanserad diskussion mellan vuxna intresserade människor med samma intresse men olika infallsvinklar och åsikter. Då är det kul att läsa argumenten och följa en tråd till skillnad från det vanliga idiotförklarandet av varandra som ofta sker i trådar på diskussionsforum.

tack för detta :mrgreen:
plexi


kul med lite skön ironi. Det blir ju så här i alla musikforum beroende på att folk har så olika åsikter om ljud, utrustning, spel mm.
Om man sen går in i alla trådar , även de där man har en avvikande uppfattning/smak så blir det garanterat käbbel.

Jag brukar undvika att ge mig in i trådar jag inte kan bidra med något konstruktivt, men det blir ju då tråkigt istället om det är just en
debatt man tycker är intressant.

Det är ju egentligen enkelt att gå in i trådar om tex artister man inte gillar och såga vid fotknölarna och få 'mothugg'.
Jag tycker bara inte det är det mest intressanta på forumet.

Snart dags för en relictråd? Du kan ju starta en PM.

_________________



15 Mar 2015, 09:54
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14776
Location:
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Magnus Olsson wrote:

Nej, jag går inte in i tråden för att plocka ner någonting (som man känner sig själv känner man andra).
Nilo ville ha en diskussion och fick en

/Magnus


Snygg räddning, det du skriver i första inlägget är att

* Zakk Wylde är en 'helt ointressant gitarrist som blivit en parodi'
* Det (forska om prylar) är en kul hobby om man inte orkar spela
* Det spelar ingen roll vilket chorus han har det låter EXAKT LIKADANT'

Spelar ingen roll, men eftersom du anklagar mig för gå in i trådar och 'plocka ner folk' så är det dessa formuleringar
jag reagerade på som väldigt negativa, och du ville ju ha en diskussion.

Sen spelar det liksom ingen roll för min del att du gör långa utläggningar kring det, har inte ens läst den delen.
Du har inga onda avsikter med det du skriver, inte jag heller,
men det man skriver kan ibland uppfattas som påhopp även om man inte menar det.

Så peace , nu ska jag gå ut i det fina vädret och hugga lite ved.

_________________



15 Mar 2015, 10:05
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
nilo wrote:
Okej Magnus. Jag tror att jag förstår dig lite bättre nu.

Men jag ska nog göra det lite svårare för dig att förstå mig :D :wink:

Jag kollar jättemycket gear-info. Det är bland det första jag kollar när jag hittar en gitarrist jag gillar. Men det är inte för att försöka mig på att skaffa deras sound. Jag provade det där förr och som sagt låter det ju bara som en själv genom andra prylar. Mitt tankesätt är väl snarare så att om jag sitter och lyssnar på en låt och något med gitarren fångar min uppmärksamhet (Richie Kotzen gjorde det med introt till I'm no angel med Winery Dogs, då var jag tvungen att kolla vad han använt för att få det soundet) så försöker jag ta reda på hur det är gjort.

De gånger det inspirerar mig till att köpa nya prylar är om jag har en pedal jag är lite missnöjd med och av en händelse t.ex. råkar höra ett gitarrljud som jag tycker är grymt med den effekten, då kollar jag upp vad som användes och testar eventuellt den pedalen. I slutändan är det ändå mitt eget sound som avgör om pedalen stannar eller ej. Jag lyssnar ju med öronen och inte vetskapen om vad andra har använt och funkar det inte för mig är det inget jag behåller.

Så vad andra använder väcker endast intresse nog för inköp i somliga fall och då är det ändå bara på en testperiod först. Oftast slutar det med att jag sitter med någon klassiker eller variant på den. Dessutom har jag ju en mängd pedaler som jag inte använder speciellt ofta. En del av dem har jag köpt för att någon känd gitarrists gitarrljud varit så bra att de inspirerat mig att skaffa något som kan fixa det ljudet (inte hela ljudet, men tänk t.ex. Andy Summers "choruseffekt" på walking on the moon. Det tyckte jag lät ball och middigt och lite plåtigt, inte som andra chorus, men det är ju en flanger och det inspirerade mig att köpa en Hartman Flanger att testa).

Så, det handlar inte om att försöka skaffa någons ljud egentligen. Bara det att jag använde kändisar och vad de använder som du använder dina polares rekomendationer. Anledningen kan vara att de få gitarrister jag känner som är "gear-heads" inte har ett ljudideal som ens liknar mitt. Men det händer ändå att jag testar någon av deras rekomendationer. Jag har liksom inte ändrat hela min rigg nyligen för att låta som Zakk. Det är verkligen inte så.

Att informationen fastnar gällande vad folk använder är helt enkelt bara så min hjärna funkar. På samma vis som man kommer ihåg annat som bara fastnar. Andra kanske än idag kommer ihåg saker från historielektionerna i skolan, det gör inte jag. Jag har extremt svårt med historia, årtal och gamla svenska kungar. Helt enkelt för att det inte intresserar mig ett dugg. Däremot så kommer jag ihåg enhetscirkeln, hur mycket talet i^2 motsvarar samt hur man räknar division med sådana komplexa tal. Somliga saker fastnar liksom utan att man behöver göra mer än att titta på det en gång.


Jag har inte svårt att förstå dig Nilo, inte alls.
Vi har bara lite olika infallsvinkel till samma grundintresse, eller kanske man skall säga."olika inputkällor för inspiration till vad man bör testa" (även om jag tror att du har den sortens input som jag har också).

Nu känner jag inte dig Nilo, men jag tror att jag är märkbart äldre än dig.
Säger det för att mitt intresse för vad andra har eller har använt blir bara svagare och svagare ju äldre jag blir.
Hade vi haft denna diskussionen för 20 år sen hade skillnaden var märkbart mindre.

Jag tolkar inte dig som att du vill åstadkomma någon annans ljud, jag skriver så för att det är så jag känner om jag skulle kolla på prylar så.

Nörda med prylar är grymt skoj, och jag har nördat med (till exempel) mickar på en nivå få kommer i närheten av, jag har pillat med det till nivån att jag borde låsas in. Testat på alla sätt det överhuvudtaget går, byggt testgitarr osv.
Men ändå har jag inte kollat alls på vad andra använder för mickar.

Jag tror helt enkelt att för många gitarrister (musiker) är prylars proveniens (i brist på bättre ord), både vem som använt en likadan och just det specifika exemplaret, viktigt. Ofta till nivån att det ökar priset på prylen.
För andra är det mindre viktigt och ökar inte priset en krona (jag skulle, till exempel, inte betala 1kr mer för att få Allans privata gitarr än jag skulle gjort för att få en annan likadan som han aldrig rört).

Det ena är inte bättre än det andra på nått sätt, bara två olika sätt att se på saker.

Tillsist, respekt för att du verkar trygg i dig själv och kan diskutera utan att brusa upp.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


15 Mar 2015, 10:10
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Mike Leaf wrote:
Magnus Olsson wrote:

Nej, jag går inte in i tråden för att plocka ner någonting (som man känner sig själv känner man andra).
Nilo ville ha en diskussion och fick en

/Magnus


Snygg räddning, det du skriver i första inlägget är att

* Zakk Wylde är en 'helt ointressant gitarrist som blivit en parodi'
* Det (forska om prylar) är en kul hobby om man inte orkar spela
* Det spelar ingen roll vilket chorus han har det låter EXAKT LIKADANT'

Spelar ingen roll, men eftersom du anklagar mig för gå in i trådar och 'plocka ner folk' så är det dessa formuleringar
jag reagerade på som väldigt negativa, och du ville ju ha en diskussion.

Sen spelar det liksom ingen roll för min del att du gör långa utläggningar kring det, har inte ens läst den delen.
Du har inga onda avsikter med det du skriver, inte jag heller,
men det man skriver kan ibland uppfattas som påhopp även om man inte menar det.

Så peace , nu ska jag gå ut i det fina vädret och hugga lite ved.


Ingen räddning alls, mer ett fall av brist på läsförståelse (alternativt selektivt läsande) eller en extremt vilja att få saker till det man vill att det skall vara.

Det andra av dina exempel, ta med det som stod innan och efter också "Önskar lite att jag inte tänkte så, för det kunde blivit en trevlig hobby att syssla med när man inte orkar spela, men jag lyckas inte uppbringa intresse för det.".

Det tredje, samma sak.
Jag skrev "Jag är rätt övertyggad om att zakk kunde haft i princip vilket chorus som helst därute och det skulle låtit i princip exakt lika dant.". En helt annan mening, med en helt annan innebörd, än vad du lyckades saxa ut det till.

Jag tycker att zakk blivit en hårdrocksparodi.

Har man inte problem med oliktänkande eller känner sig sjukt otrygg i sig själ har jag svårt att se hur man kan känna sig påhoppad av mina inlägg. Nilo, känner du dig påhoppad?

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


15 Mar 2015, 10:20
Profile WWW
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Tycker inte alls diskussionen är nyanserad!

-De pratar förbi varandra, och nilo (är som vanligt mest) intresserad av att ha rätt.
-Inte så konstigt i hans ålder! (prestige-kontra-förlust, så att säga).

-Om vi får återgå till MO:s ännu konstigare svar,där han skriver
att han är totalt ointresserad...

Det motsäger ju allt Magnus har skrivit de sista 10 åren på ljudbojen,
jag TROR eller snarare vet att Magnus är ohyggligt intresserad av allt
som rör, pedaler,batterier, slutstegssvett,volym och plektrumskrap (se tidigare tråd).

Detta är fenomenalt drabbel på (om inte OS) så VM-volym-mässigt...

Jag tror att Magnus ljuger, det är klart som fan att han är intresserad av Zakk,
han kan ju inte legat i en skyttegrav med Holdsworth, de senaste 20 åren,
ty även gamla gubbar börjar ju lukta ganska jazzigt efter ett tag.

Mera chorus till folket... :mrgreen:


15 Mar 2015, 11:28

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Hetsigt. Nu är det ju så att Magnus spelar en mer sofistikerad musikstil än medelbojaren som fortfarande harvar pentaskalor, dessutom på en undermålig gitarrkonstruktion från 50-talet.
Låt honom tycka att Ibanez är världens sexigaste gitarr så blir bojen lugnare.


15 Mar 2015, 11:56
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
monk wrote:
Hetsigt. Nu är det ju så att Magnus spelar en mer sofistikerad musikstil än medelbojaren som fortfarande harvar pentaskalor, dessutom på en undermålig gitarrkonstruktion från 50-talet.
Låt honom tycka att Ibanez är världens sexigaste gitarr så blir bojen lugnare.


AMEN!!

Fast nog lite tråkigare. :D
Det skulle bara vara en massa trådar med ännu en Les Paul :D

Och sen ett sista försök att klargöra min åsikt, jag älskar prylar och lägger massor av tid på det och mitt ljud.
Jag är bara inte intresserad av vilka kändisar (eller andra) som använder eller har använt dem.
Jag leter inte heller upp en pryl för att någon jag gillar har den, eller har använt den.
Jag kommer i kontakt med prylarna ändå.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


15 Mar 2015, 12:12
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 11:57
Posts: 3406
Location:
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
https://www.youtube.com/watch?v=IA0kx9ZbOzI

Här var han rätt hård...


15 Mar 2015, 12:16
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
laros wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=IA0kx9ZbOzI

Här var han rätt hård...


Och här var han ganska söt.
http://youtu.be/cS9v1yT8cw0

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


15 Mar 2015, 12:23
Profile WWW

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Oj! Här har det hänt grejer. Lugna nu gubbar, vi behöver inte bli ilskna. :D

Ska försöka svara lite på frågor och förhoppningsvis så missar jag inget.

Nej, jag känner mig inte påhoppad. Det var väl möjligen kommentaren om att det är en kul hobby om man inte orkar spela som kunde missuppfattats, men det förklarade du väl Magnus och jag tog det därför inte som ett påhopp. Du förstår ju säkert efter min förklaring att jag spelar också. Vill man höra lite av mitt plink (för att värdera om jag borde öva mer och söka mindre gear-info :wink: ) så lade jag upp något klipp för ett tag sedan i tråden om Marshall 1987 med moddar som Din_mentor skapade. Någon detektiv kan säkert gräva fram den om han vill, det ger väl inte någon fullskalig bild av mitt spelande då det endast är en knapp minut långt.

Jag har heller inte upplevt det som att Magnus hatar rockgitarrister endast för att de är rockgitarrister. Vi har en hel del gemnsamma inspiratörer, t.ex. Reb Beach och om jag inte minns fel Todd Duane. Magnus är en liten hårdrockare innerst inne men vill bara inte erkänna det :wink:

Ska dessutom svara att ja Magnus, du är nog ett gäng år äldre än mig. Det är nog de flesta bojare då jag detta år endast uppnått en ålder av 25 år. Men jag ska också passa på att berätta att jag inte heller hade betalt mer för en pryl för att någon kändis använt den. Jag betalar vad prylen brukar gå för, oavsett om den varit ägd av någon kändis eller ej. Jag har dock råkat komma över en vintage JEN crybaby med Yngwie Malmsteens klotter i, men jag skulle aldrig betala mer för det. Inte mindre heller för den delen. Jag betalade vad liknande vintagepedaler brukar gå för. Däremot är det som jag sagt ofta något som kan få mig att testa nya grejer.

Freppezon har en märklig bild av mig. Men nej, det handlar inte om någon form av prestige eller att jag alltid ska ha rätt. Du kanske har fått den uppfattningen i våra diskussioner eftersom jag alltid haft rätt (då frågorna gällt ren fakta) och du pratat i nattmössan om något du inte förstått.

_________________
http://www.voodooaudio.se


15 Mar 2015, 12:54
Profile
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Dribblande drabblare...


15 Mar 2015, 13:19
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
nilo wrote:
Oj! Här har det hänt grejer. Lugna nu gubbar, vi behöver inte bli ilskna. :D

Ska försöka svara lite på frågor och förhoppningsvis så missar jag inget.

Nej, jag känner mig inte påhoppad. Det var väl möjligen kommentaren om att det är en kul hobby om man inte orkar spela som kunde missuppfattats, men det förklarade du väl Magnus och jag tog det därför inte som ett påhopp. Du förstår ju säkert efter min förklaring att jag spelar också. Vill man höra lite av mitt plink (för att värdera om jag borde öva mer och söka mindre gear-info :wink: ) så lade jag upp något klipp för ett tag sedan i tråden om Marshall 1987 med moddar som Din_mentor skapade. Någon detektiv kan säkert gräva fram den om han vill, det ger väl inte någon fullskalig bild av mitt spelande då det endast är en knapp minut långt.

Jag har heller inte upplevt det som att Magnus hatar rockgitarrister endast för att de är rockgitarrister. Vi har en hel del gemnsamma inspiratörer, t.ex. Reb Beach och om jag inte minns fel Todd Duane. Magnus är en liten hårdrockare innerst inne men vill bara inte erkänna det :wink:

Ska dessutom svara att ja Magnus, du är nog ett gäng år äldre än mig. Det är nog de flesta bojare då jag detta år endast uppnått en ålder av 25 år. Men jag ska också passa på att berätta att jag inte heller hade betalt mer för en pryl för att någon kändis använt den. Jag betalar vad prylen brukar gå för, oavsett om den varit ägd av någon kändis eller ej. Jag har dock råkat komma över en vintage JEN crybaby med Yngwie Malmsteens klotter i, men jag skulle aldrig betala mer för det. Inte mindre heller för den delen. Jag betalade vad liknande vintagepedaler brukar gå för. Däremot är det som jag sagt ofta något som kan få mig att testa nya grejer.

Freppezon har en märklig bild av mig. Men nej, det handlar inte om någon form av prestige eller att jag alltid ska ha rätt. Du kanske har fått den uppfattningen i våra diskussioner eftersom jag alltid haft rätt (då frågorna gällt ren fakta) och du pratat i nattmössan om något du inte förstått.


Du verkar vara en klok ung man, unge herrn.

Jag är övertyggad om att du spelar, man läser sig rätt snabbt till sånt mellan raderna i hur folk skriver om prylar.
Man behöver inte tvunget höra folk spela på ett forum för att få en ganska bra uppfattning om ifall personen kan spela eller inte.

Precis, jag hatar inte rock, eller rockgitarrister.
Världen bästa band, Kings X är ju väldigt mycket rock.
Däremot tycker jag inte om rocks "tuffa pojkar" image eller den delen av rock som är mer image än musik.
Zakk, helt bortkopplat hur han spelar (eller har spelat), har en rött töntig "tuff pojke" image som blivit som en parodi i mina ögon (som Manowar och liknande). Som sagt, spel eller musik helt bortkopplat i frågan.

Min historia är punk och hårdrock, men de mesta jag gillade då gillar jag inte när jag hör det nu.
Somliga prylar håller att lyssna på fortfarande (winger till exempel) medan annat får en att må dåligt (tidiga Mötley Crue, till exempel). Jag känner mycket lite, eller inget alls, nostalgi värde i musik, att jag gillat något tidigare gör inget för mig om jag inte gillar det nu. Jag tycker inte att det är fel med nostalgi, jag känner bara inte så själv.
Jag sysslar fortfarande aktivt med musik och då är det, i mina ögon, mer eller mindre oundvikligt att ens smak för vad man lyssnar på förändras, och förändras mycket. Saker jag tyckte var absolut dynga förr älskar jag nu och tvärt om.
Jag tror inte ens att det går att undvika så länge man inte stängt av själv (vilket många jag känner gjort efter 20 något års ålder).

Jo, jag är markant äldre än dig, var tar tiden vägen?
Och som sagt, hade vi haft denna diskussion när jag var 25 och nästan precis börjat lira så skulle den se helt annat ut.
Skillnaden mellan mig och många andra lite äldre verkar vara att jag fortfarande är precis lika musikaliskt hungrig som när jag var 25.



/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


15 Mar 2015, 13:22
Profile WWW
User avatar

Joined: 19 Aug 2010, 21:37
Posts: 825
Location: Halmstad
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Spider-Man wrote:
Jag lägger mig inte i chorusdiskussionen, men jag kan bara slänga in att jag tycker att Pride & gloryplattan slår det mesta herr Wylde har gjort sedan dess..


+100


15 Mar 2015, 14:46
Profile

Joined: 11 Jan 2011, 13:28
Posts: 616
Location:
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Zakk = chorus. Han har väl från det han slog igenom med Ozzy spelat Gibson, Marshall en Boos dist för att skjuta på lite och ett Boss chorus. Ja, wahwah så klart.
Tycker det är kul att se musiker på stora arenor med bara ett par stompboxar i stället för mega-rack.
Lite konstigt att trenden att man ska ha 12st fyrtolvor á la Yngwie/ Judas Priest hänger i. Coolt på 80-talet men nu borde det gå att bygga roligare scener va?

Vilket chorus Zakk än använder så skruvar han nog tills det låter Zakk : ) och liiite sitter det nog i fingrarna.

Min stora hjälte när jag jag upptäckte gitarrens magiska värld var Eddie Van Halen.
Var det inte så att han hade minimalt med pedaler? Vad har han idag? Någon som vet?


16 Mar 2015, 09:40
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Kings X är världens bästa band och Winger är också bra. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :shock: :shock: :shock:

_________________
Rock and/or Roll:
http://open.spotify.com/artist/6G9vhEoxtetSTrcvLee14u
http://www.facebook.com/pages/Iron-Lamb/201720046525687
http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ


16 Mar 2015, 09:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10870
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Walain wrote:
Kings X är världens bästa band och Winger är också bra. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :shock: :shock: :shock:


Smaken är, som bekant, som baken... (sönder kn***ad).
Var det någon som nämnde Motorhead?
Eller var det kanske Ramones de sa?

:D :D :D :D


/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


16 Mar 2015, 10:32
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post Re: Zakk Wylde har aldrig använt Boss CH-1...
Magnus Olsson wrote:
Walain wrote:
Kings X är världens bästa band och Winger är också bra. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :shock: :shock: :shock:


Smaken är, som bekant, som baken... (sönder kn***ad).
Var det någon som nämnde Motorhead?
Eller var det kanske Ramones de sa?


:D :D :D :D


/Magnus


Exakt, där snackar vi :wink:

_________________
Rock and/or Roll:
http://open.spotify.com/artist/6G9vhEoxtetSTrcvLee14u
http://www.facebook.com/pages/Iron-Lamb/201720046525687
http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ


16 Mar 2015, 10:38
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: bummer, Google [Bot] and 104 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.