View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 13:42



Reply to topic  [ 723 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 25  Next
pedalbordstråd... 
Author Message

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
Mitt bord har till slut fått frid efter det att en Lovepedal AMP Eleven inköptes av en bojare. Innan åkte overdrives av och på i takt med att en annan bytte underkläder. Riktigt bra prylar på nu tycker jag själv..

Image

<i>1. TC Electronics Polytune
2. Lovepedal AMP Eleven
3. Hermida Audio Zendrive
4. MXR Carbon Copy
"]
Allt sittandes på ett pedalbord från Pedaltrain, modell Nano. Daisy chain används för strömmen.

/ Calle


02 Apr 2011, 15:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post 
Bumpar upp den här tråden igen med vad som är min senaste pedalbordsinkarnation.
har bantat ner lite till ett rätt bra allroundbord. Det är ett Pedaltrain JR som bas. Under sitter en Burkey 6 strömförsörjning med möjlighet att steglöst variera från 9 till 18V och isolerade utgångar.

Så ser bordet ut:

Image

Så nu är signalkedjan enligt följande:
Sonic research Turbo Tuner >> Plutoneium Chiwahwah >> Lovepedal AMP11 >> Paul Cochrane Tim >> Bearfoot Honey Bee >> TC Flashback delay

Sen har jag beställt en SoulSonic FX Illumination OD, som är en klon av en klon som också ska få plats. Antagligen på bekostnad av AMP11 el Tim eller så köper jag en splittkabel till strömförsörjningen så jag får 7 utgångar:)

/Thomas


08 Apr 2011, 14:10
Profile

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post 
Fint bord Hoffe. Hur låter delayet? Får slänga upp en bild på mitt bord också när jag är klar.


08 Apr 2011, 14:55
Profile
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post 
monk wrote:

Fint bord Hoffe. Hur låter delayet? Får slänga upp en bild på mitt bord också när jag är klar.

Ja eller hur:) Ditt gamla.
Har tyvärr inte hunnit testa delayet alls ännu. Har grejorna på kontoret/studion och när jag skulle testa nya wahwah:n som dök upp idag så hade jag tyvärr bara en enda lång telekabel så det blev inget test:)
Sen är min Super reverb på service så det dröjer nog någon vecka innan ett fullskaligt test kan ske, tyvärr:P

/Thomas


08 Apr 2011, 15:36
Profile
User avatar

Joined: 01 Mar 2008, 21:29
Posts: 1106
Location: Nedre Norrland
Post 
rejjo wrote:

Mitt bord har till slut fått frid efter det att en Lovepedal AMP Eleven inköptes av en bojare. Innan åkte overdrives av och på i takt med att en annan bytte underkläder. Riktigt bra prylar på nu tycker jag själv..

Image

<i>1. TC Electronics Polytune
2. Lovepedal AMP Eleven
3. Hermida Audio Zendrive
4. MXR Carbon Copy
"]
Allt sittandes på ett pedalbord från Pedaltrain, modell Nano. Daisy chain används för strömmen.

/ Calle


Stilrent, det gillar jag. [:)]
Man blir liksom sugen att spela när man ser ditt bord.

/Magnus

http://www.tinypedals.com


08 Apr 2011, 15:52
Profile WWW

Joined: 27 Mar 2011, 21:57
Posts: 29
Location:
Post 
Image

saknas dock Ht-Dual som ska ersätta båda distarna jag har där
samt hardwire delay
samt en fueltank och tillsnyggat med kablaget


09 Apr 2011, 15:23
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
Före detta Gibson wrote:

rejjo wrote:

Mitt bord har till slut fått frid efter det att en Lovepedal AMP Eleven inköptes av en bojare. Innan åkte overdrives av och på i takt med att en annan bytte underkläder. Riktigt bra prylar på nu tycker jag själv..

Image

<i>1. TC Electronics Polytune
2. Lovepedal AMP Eleven
3. Hermida Audio Zendrive
4. MXR Carbon Copy
"]
Allt sittandes på ett pedalbord från Pedaltrain, modell Nano. Daisy chain används för strömmen.

/ Calle


Stilrent, det gillar jag. [:)]
Man blir liksom sugen att spela när man ser ditt bord.

/Magnus

http://www.tinypedals.com


Haha tackar! Vad bra - då har jag lyckats förmedla rätt känsla då. [:D]

<b>Hoffe </b>får jag fråga dig, du som har både AMP11 och Tim, tycker du att OD-delarna låter lika? Enligt diverse pedaldissekerare är det nästan exakt samma krets, samtidigt säger de som förlitar sig på sina öron att de inte låter alls likadant. Jag har själv aldrig använt varken Tim eller Timmy så jag kan inte svara på den frågan, men jag tycker i alla fall att AMP11 låter fruktansvärt bra..

/ Calle


09 Apr 2011, 15:59
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post 
rejjo wrote:

Före detta Gibson wrote:

rejjo wrote:

Mitt bord har till slut fått frid efter det att en Lovepedal AMP Eleven inköptes av en bojare. Innan åkte overdrives av och på i takt med att en annan bytte underkläder. Riktigt bra prylar på nu tycker jag själv..

Image

<i>1. TC Electronics Polytune
2. Lovepedal AMP Eleven
3. Hermida Audio Zendrive
4. MXR Carbon Copy
"]
Allt sittandes på ett pedalbord från Pedaltrain, modell Nano. Daisy chain används för strömmen.

/ Calle


Stilrent, det gillar jag. [:)]
Man blir liksom sugen att spela när man ser ditt bord.

/Magnus

http://www.tinypedals.com


Haha tackar! Vad bra - då har jag lyckats förmedla rätt känsla då. [:D]

<b>Hoffe </b>får jag fråga dig, du som har både AMP11 och Tim, tycker du att OD-delarna låter lika? Enligt diverse pedaldissekerare är det nästan exakt samma krets, samtidigt säger de som förlitar sig på sina öron att de inte låter alls likadant. Jag har själv aldrig använt varken Tim eller Timmy så jag kan inte svara på den frågan, men jag tycker i alla fall att AMP11 låter fruktansvärt bra..

/ Calle

Ska svara på den frågan när jag får tillbaks min Super reverb från service så jag kan provköra grejorna. Vad jag kommer ihåg från när jag testade sist så tycker jag de låter i samma härad men inte exakt lika. Kan ju ha med pottarna och IC:n att göra, som sägs var skillnaden mellan dem. Men sen finns det ju ingen COT50 i Tim:)

/Thomas


09 Apr 2011, 16:46
Profile

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
Hoffe wrote:

rejjo wrote:

Före detta Gibson wrote:

[quote="rejjo"]

Mitt bord har till slut fått frid efter det att en Lovepedal AMP Eleven inköptes av en bojare. Innan åkte overdrives av och på i takt med att en annan bytte underkläder. Riktigt bra prylar på nu tycker jag själv..

...

<i>1. TC Electronics Polytune
2. Lovepedal AMP Eleven
3. Hermida Audio Zendrive
4. MXR Carbon Copy
"]
Allt sittandes på ett pedalbord från Pedaltrain, modell Nano. Daisy chain används för strömmen.

/ Calle


Stilrent, det gillar jag. [:)]
Man blir liksom sugen att spela när man ser ditt bord.

/Magnus

http://www.tinypedals.com


Haha tackar! Vad bra - då har jag lyckats förmedla rätt känsla då. [:D]

<b>Hoffe </b>får jag fråga dig, du som har både AMP11 och Tim, tycker du att OD-delarna låter lika? Enligt diverse pedaldissekerare är det nästan exakt samma krets, samtidigt säger de som förlitar sig på sina öron att de inte låter alls likadant. Jag har själv aldrig använt varken Tim eller Timmy så jag kan inte svara på den frågan, men jag tycker i alla fall att AMP11 låter fruktansvärt bra..

/ Calle

Ska svara på den frågan när jag får tillbaks min Super reverb från service så jag kan provköra grejorna. Vad jag kommer ihåg från när jag testade sist så tycker jag de låter i samma härad men inte exakt lika. Kan ju ha med pottarna och IC:n att göra, som sägs var skillnaden mellan dem. Men sen finns det ju ingen COT50 i Tim:)

/Thomas
[/quote]

Ja gör gärna det! Nej det är ju sant angående COT50 va, synd bara att man inte kan ha boosten oberoende av ODn tycker jag, men det är ju en annan femma.

/ Calle


09 Apr 2011, 17:05
Profile WWW

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post 
Image
Image

Kedjan ser ut så här:
Wah
Tuner
Compressor
Fuzz
Pedalswitcher (buffer input)
Loop 1 Octron
Loop 2 Vibe
Loop 3 Eternity
Loop 4 Chorus
Delay (i förstärkarens loop)


10 Apr 2011, 11:15
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post 
Så här ser det ut nu och ska nog se ut ett tag framöver. Sista tillskottet är Ruby Red Booster. Riktigt nice! Och bra buffer.

P.s För er som vill testa Indie-pedalen så finns den på TGT11.

Image

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image


10 Apr 2011, 14:16
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Pedalbordet i ständig metamorfos. Tänk om det ändå skulle kunna komma till ro en dag...

Image

Image


14 Apr 2011, 23:23
Profile WWW

Joined: 13 Oct 2007, 20:51
Posts: 626
Location: Stockholm
Post 
har precis byggt mig ett pedalbord och har ett par frågor. vilka neutrik-jack ska man ha? såg att det fanns flera olika. sen ni som har strömförsörjningen så att man bara kopplar en sladd i sidan på bordet, hur har ni gjort?

http://www.myspace.com/mikaelwigstrom


15 Apr 2011, 21:03
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post 
Stora bordet ute på gig i fredags.

Image


17 Apr 2011, 11:30
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post 
Lilla bordet igen, förhoppningsvis färdigändrat nu för ett bra tag framöver!

Image


20 Apr 2011, 14:37
Profile

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post 
Hoffe wrote:

Bumpar upp den här tråden igen med vad som är min senaste pedalbordsinkarnation.
har bantat ner lite till ett rätt bra allroundbord. Det är ett Pedaltrain JR som bas. Under sitter en Burkey 6 strömförsörjning med möjlighet att steglöst variera från 9 till 18V och isolerade utgångar.

Så ser bordet ut:

Image

Så nu är signalkedjan enligt följande:
Sonic research Turbo Tuner >> Plutoneium Chiwahwah >> Lovepedal AMP11 >> Paul Cochrane Tim >> Bearfoot Honey Bee >> TC Flashback delay

Sen har jag beställt en SoulSonic FX Illumination OD, som är en klon av en klon som också ska få plats. Antagligen på bekostnad av AMP11 el Tim eller så köper jag en splittkabel till strömförsörjningen så jag får 7 utgångar:)

/Thomas


Hur är Chiwahwahn?

http://www.myspace.com/h2band


20 Apr 2011, 21:39
Profile

Joined: 27 Dec 2005, 14:24
Posts: 368
Location: Göteborg
Post 
Image

Signalkedjan ganska uppenbar: wah->AC->os2->CC


29 Apr 2011, 16:17
Profile

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post 
Här är mitt ny-fixade bord - Downsizeat från ett Pedal Train Pro till ett Pedal Train Two:

Image

Image

Inte lika stort och bökigt att släpa med på giggen men ändå massor av olika sounds för olika musikstilar. Jag är super-nöjd med resultatet.

Så här såg det ut för några månader sedan:

Image

http://www.myspace.com/h2band


01 May 2011, 12:08
Profile

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post 
Snyggt Steven! Tycker du att du tappar ton när du kör utan looper? Finns det någon buffer med i kedjan? Lite förvånad att du valde Crunchbox framför Riot men jag har aldrig jämfört dessa själv.


01 May 2011, 12:20
Profile

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post 
monk wrote:

Snyggt Steven! Tycker du att du tappar ton när du kör utan looper? Finns det någon buffer med i kedjan? Lite förvånad att du valde Crunchbox framför Riot men jag har aldrig jämfört dessa själv.


Tackar! Nej, jag märker ingen skillnad tycker jag. Loopern gjorde det hela lite smidigare också men jag valde bort den nu då det är för trångt. Jag kör en GGG IC-buffer efter Crunchboxen före volympedalen (sitter i en liten box under bordet). Sen sitter en buffer också i Barge Concepts loop-pedalen också men den sitter efter volymen och jag märker en stor skillnad om jag inte har nån buffer före volympedalen.

Crunchboxen, ja den är en märklig pedal. Detta är min tredje nu. Jag brukar sälja dom för att testa nåt nytt men alltid till slut inse att Crunhboxen passar mig bättre. Jag har testat Riot:en, BJFE DRD, MP MRD, Freakshow Brown Rabbit och Subdecay Blackstar vilka alla varit jäkligt bra, men ändå kommer jag tillbaka till Crunchboxen för den har något speciellt som passar mig bättre.

http://www.myspace.com/h2band


01 May 2011, 12:40
Profile
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post 
Hualigen.. tillbaka i pedalbordsträsket...
Image

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">


01 May 2011, 16:04
Profile WWW

Joined: 17 Feb 2011, 23:56
Posts: 94
Location: Stockholm
Post 
Får väl slänga in detta ormbo också....

Image

Det är gött att rocka!


06 May 2011, 22:38
Profile WWW

Joined: 25 Oct 2009, 22:28
Posts: 510
Post 
Här är mitt bidrag.
Ska bara skaffa en Pigtronix Tremvelope sen så borde jag vara nöjd.

Tuner >> Pigtronix Philosopher King >> Pigtronix Disnortion >> Jetter Jetdrive >> Pigtronix Echolution >> Line6 Verbzilla

Image


23 May 2011, 09:52
Profile
User avatar

Joined: 27 Feb 2003, 13:54
Posts: 419
Location:
Post 
Efter att ha haft pedaler liggande lite här och var så har jag äntligen fått tummen ur och skaffat ett T-Rex Tonetrunk 68 pedalbord, köpte också en Fueltank Classic som jag monterade på undersidan.

Pedalkedjan ser ut enligt följande: Vox WahWah som jag byggt om till en Vox Clyde McCoy klon, har också byggt in en buffer på utgången---Easyvibe (Univibe) som jag byggt från ett DIY projekt och monterat in i skalet av en gammal Shin-ei Fuzz wah---Boss TU-2---Barber Tonepress---Nobels ODR-S---Boss BD-2 som jag har moddat till Keeley Phatmod specar---Sweet Honey Overdrive klon som jag nyligen byggt---Hembyggd Octavia---Danelectro Rocky Road (låter hyfsat lika en Vibratone)---MXR Carbon Copy---Boss RV-5 Reverb.

Gitarrer som används är Strator och förstärkaren är en Weber Super Reverb kopia.

Image

Örjan.[:)]

<font color="blue">It may take talent to play fast, but it takes soul to slow down and say something!</font id="blue">


02 Jun 2011, 19:23
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Så här såg det ut inför senaste spelningen. Det är dock redan på väg att förändras igen.

Image

Image


07 Jun 2011, 20:14
Profile WWW

Joined: 12 Aug 2002, 23:00
Posts: 880
Location:
Post 
Jag har byggt nytt! Gitarr -> Hendrix Wah -> Musicom Lab switcher IN -> Loop 1 MiniBicomp -> Loop 2 RC booster -> Loop 3 AC booster -> Loop 4 Crunchbox (på undersidan) -> volympedalsloop med FV 500 samt TU2 från 500:ans tunerutgång -> Loop 5 Diamond Tremolo -> Loop 6 Line6 M5 -> Loop 7 Empress Superdelay VM - > Loop 8 Strymon Blue Sky -> Musicom Lab UT -> Roadrage Mini Volume -> förstärkare

Ström från en Pedal Power II samt en T-Rex Chameleon. M5:an har egen strömförjning.

Image

Sorry, crappy iPhone-pic...

musik: http://www.myspace.com/peppermintville


20 Jun 2011, 20:44
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Apr 2008, 16:06
Posts: 203
Location:
Post 
Då var äntligen nya bordet klart!

Image

Notera att pedalkedjan börjar redan på gitarren, en mycket praktisk lösning tycker jag, eftersom man gärna vill ratta fuzzfactoryn i realtid. Signalen går därefter in i octron 2 som har en loop med honey bee -> pickle vibe -> ibanez ad80. Efter octron, volympedal -> keeley-moddad ibanez ad9 (pedalen reglerar delay tiden) -> klon centaur. Testdrive nästa vecka på peace & love [8D]


21 Jun 2011, 14:13
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post 
simpe wrote:

Då var äntligen nya bordet klart!

Image

Notera att pedalkedjan börjar redan på gitarren, en mycket praktisk lösning tycker jag, eftersom man gärna vill ratta fuzzfactoryn i realtid. Signalen går därefter in i octron 2 som har en loop med honey bee -> pickle vibe -> ibanez ad80. Efter octron, volympedal -> keeley-moddad ibanez ad9 (pedalen reglerar delay tiden) -> klon centaur. Testdrive nästa vecka på peace & love [8D]




Bra jobbat Simon! Och smart ide' att sätta Fuzzfactoryn på gitarren. Bordet blev väldigt snyggt. Vad skall du köra med på Peace n Love?

http://www.myspace.com/h2band


21 Jun 2011, 17:50
Profile
User avatar

Joined: 02 Oct 2004, 15:16
Posts: 4403
Location: Mojo-land
Post 
Här kommer mina på halvtaskigt taget foto med mobilen...

Image

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats


21 Jun 2011, 18:41
Profile

Joined: 27 Apr 2008, 16:06
Posts: 203
Location:
Post 
Tack för smickret, Staffan! Jag ska spela med en folk-progg duo som heter Siri Karlsson. Grymt flummigt och bra. Reine Fiske ska vara med och förstärka på akustisk gitarr!


21 Jun 2011, 18:46
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 723 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 25  Next

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.