View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2024, 09:25



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Ny pedal som någon testat/vill testa? 
Author Message
User avatar

Joined: 09 Apr 2010, 10:43
Posts: 349
Location: Umeå
Post Ny pedal som någon testat/vill testa?
En 12v pedal som verkar lite intressant hittas här:http://www.guitarsite.com/news/pedals/Fire-Bottle-Tube-Booster-Now-Shipping/
Expertpanelutlåtande tack!


01 Dec 2010, 09:51
Profile WWW

Joined: 29 Sep 2007, 11:39
Posts: 968
Location: västra göteborg
Post 
jag har haft tonebonepedaler och h&k tubefactor som båda har rör i sig och jag måste säga att ingen av dom har direkt övertygat mig om att rör skulle göra en pedal bättre. däremot brukar det göra pedalerna större och otympligare än vad dom behöver vara så jag väljer faktiskt bort pedaler som har rör i sig.

sedan kan man ju fråga sig om det är så att dom tycker att dom har kommit på en helt fantastisk pedal. varför gör dom bara hundra stycken av den då?

oj, vad neggo detta blev. jag har aldrig hört talas om pedalen så den kan ju vara hur bra som helst. vad vet jag?


hette valvetronix tidigare...


01 Dec 2010, 11:38
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2948
Location: Knivsöder!
Post 
Verkar ju vara en ok pedal, men sen är ju frågan vad priset är. Eller jag kanske missade det... Håller med frans i övrigt. Har haft ett gäng olika pedaler med rör i sig men inte märkt ngn fördel med det. Men som preamp/booster eller kanske linedriver kanske det finns ett nytt användningsområde.

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image


01 Dec 2010, 12:29
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post 
Radial tonebone classic är ett gyllene undantag från den regeln [:D] Den låter erkänt bra och har fått mycket cred för det under många år och skaffade mig själv en classic efter alla goda omdömen och det har jag aldrig ångrat. Sitter permanent i ett av mina pedalbord för livebruk att den har tub eller inte är skit samma för det är hur det låter som räknas.

Sedan håller jag med om att bara klämma dit en tub inte skapar underverk och det gäller även andra produkter utöver pedaler när det blev modernt med tuber och så kallat analogt sound.

Är du ute efter en booster (den pedal du länkar till) så är det en chansning eftersom nog rätt få testat denna, eller så väljer du ett kassaskåpssäkert alternativ då det finns pedaler som är bäst i test bland bojare. För att nämna några få som Xotic, Rust, Paisley och så vidare.

Annars skall ju någon vara först och ibland så går långskott hem. Bland de bästa pedaler jag har är sånna jag köpt på vinst och förlust. Senast var det MI Audio Crunch Box som visade sig vara en god investering för när man stackar den med en booster så hände det underbara saker [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"


01 Dec 2010, 13:27
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Apr 2010, 10:43
Posts: 349
Location: Umeå
Post 
typ 2 papp ligger den på sen måste den ju fraktas. Jo, jag har också prövat tubefactorn och fastnade inte för den. Just att det är otympliga lådor är en stor del av anledningen till varför jag valde bort just den, men den här är ju typ t-rex storlek så jag är ändå sugen. Sen om nu dom mindre rören är så extremt bra.. varför görs inte fler som sagt!?


01 Dec 2010, 13:28
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.