View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2024, 04:49



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Adapter mellan pedaler 
Author Message
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post Adapter mellan pedaler
Sådana här fasta adaptrar i stället för patchkablar mellan pedaler, typ: [url]http://www.jam.se/produkt/Kablar-och-Kontakter/3093-Adapter-Leem-RL-20-Tele-hane-hane-för-pedaler--symmetrisk.jam[/url]
Finns ju även en som inte är symmetrisk:
[url]http://www.jam.se/produkt/Kablar-och-Kontakter/3094-Adapter-Leem-PL-10-Tele-hane-hane-för-pedaler--asymmetrisk--dvs-för-pedaler-med-olika-höjd-på-uttagen.jam[/url]

(ser att länkarna inte fungerar direkt, man får göra cut'n'paste på dom)

Kan dessa skada pedalerna? Det jag tänker mig är om man t.ex har 2 Boss-pedaler efter varann i kedjan, så skulle det ju va rätt praktiskt med en sånhär i stället för en patchkabel, men frågan är om de kan skada pedalerna eftersom de är ganska fixerade? Någon som råkat ut för nåt sådant?


13 Sep 2010, 09:35
Profile

Joined: 14 Jul 2009, 21:18
Posts: 244
Location: Sundbyberg
Post 
Jag har haft likadana tidigare men av olika anledningar har dom pajat.
Dom är lite känsliga för bryt om t.ex. det är det minsta ojämnt undelag. Tanken är ju kanon annars.
Jag har numera ett annat bord och jag har lekt med tanken på att skaffa nya kopplingar.


13 Sep 2010, 10:14
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7648
Location: Malmö
Post 
Jag har haft en kort period men som nämns ovan är underlaget ojämt eller fjädrande lever pedalerna ett farligt liv. Speciellt om jacken är lödda direkt på kretskortet.
Dessuton har vissa pedaler jacken på kortsidan och då blir det ett pussel minst sagt [:D]


13 Sep 2010, 17:42
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post 
Någon kallade dessa för pedalmördare och det är nog ett passande namn. Skulle aldrig stoppa in nått sånt i mitt pedalbord då det måste finnas lite flex (fysiken lagar).

"Det är aldrig försent att ge upp"


13 Sep 2010, 18:40
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post 
Goran wrote:

Jag har haft en kort period men som nämns ovan är underlaget ojämt eller fjädrande lever pedalerna ett farligt liv. Speciellt om jacken är lödda direkt på kretskortet.
Dessuton har vissa pedaler jacken på kortsidan och då blir det ett pussel minst sagt [:D]


Just detta som kändes lite farligt med dessa. Hade annars inte vart fel med nån liknande lösning som hade vart lite mer "medföljande"


13 Sep 2010, 21:58
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 09:33
Posts: 427
Location: Stockholm
Post 
Lemmy wrote:

Goran wrote:

Jag har haft en kort period men som nämns ovan är underlaget ojämt eller fjädrande lever pedalerna ett farligt liv. Speciellt om jacken är lödda direkt på kretskortet.
Dessuton har vissa pedaler jacken på kortsidan och då blir det ett pussel minst sagt [:D]


Just detta som kändes lite farligt med dessa. Hade annars inte vart fel med nån liknande lösning som hade vart lite mer "medföljande"


Ja, lite mer som en .... kabel [;)]
Jag har några sådana där, fast jag märkte snabbt att det var en total tankevurpa. Dyra var dom också, har jag för mig.


15 Sep 2010, 14:56
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.