View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2024, 19:58



Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Min första Mad Professorpedal... 
Author Message
Post 
Comfortableman wrote:

Huh?! Jag tappade dig någonstans mellan den första och den sista smileyn... =)

Men jag antar att din generalisering är intressant, även om du just satte en kniv i ryggen på 99% av Ljudbojens medlemmar, inklusive undertecknad. Oschysst, säger jag!

Jo, det är såklart olika i olika situationer. Men vad gäller LGW:n finns det ju en del musiker som upplever att den är det bästa sedan skivat bröd, både i gruppsammanhang och någonstans i hemma i sovrummet. Och sedan är det ju givetvis alla andra faktorer som spelar in, hur förstärkaren jobbar och var den är placerad o.s.v.

Dock är jag fortfarande nyfiken på hur det var med förstärkaren!





Med trådar som gissa bajset del 2 och 3,
så skulle jag nog vara försiktig med att skriva
-"hugga någon i rygg", och använda uttryck som 99%.

Apropå bajs då!


07 Sep 2010, 15:52

Joined: 08 Apr 2008, 21:29
Posts: 924
Location:
Post 
Ja, jag gissar att du är något på spåret.


07 Sep 2010, 15:59
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
Comfortableman wrote:

Dock är jag fortfarande nyfiken på hur det var med förstärkaren!


Okej okej, jag ska svara dig, lovar! [:D]

Hemma kör jag med en Orange Tiny Terror genom en låda med ett 10" fenderelement, en setup som komprimerar hyfsat mycket men låter riktigt bra och ser fräck ut som fan. Den är lika mycket inredningsdetalj som den är stärkare haha. Många brukar klaga på att 10"-elementet inte tillåter TTn att låta optimalt, men det låter mig kräma på lite mer utan att grannarna blir tokiga av basen från en tolvtummare.

Hur som helst, i repan däremot vänder vi på steken totalt. Där är det Fender Bassman 59' reissue (4x10") som gäller. Till denna tycker jag inte alls att LGW gör sig i närheten lika bra som till TTn. Jag tror det har att göra med att bassmanen redan låter lite sprucket när man drar på genom den, LGW ger lite samma effekt, men det blir för mycket, och effekten blir mer fuzzig än "overdriveig" i mitt tycke. Håller med föregående talare dock om att driven på 0 och lite tweakande med body-knoben är riktigt jevla gött, men jag behöver lite riv ibland också!

/ Calle


08 Sep 2010, 22:26
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Jan 2010, 00:22
Posts: 539
Post 
Grattis!

Min första Mad Professor-pedal var en Deep Blue Delay. Den ersatte min T-Rex Replica och jag har fortfarande kvar den och är mycket nöjd. Den andra blev en Sweet Honey Overdrive och jag har kvar även den. Älskar den! Låter gudomligt med min DC30-klon.

Det blir (förhoppningsvis) en MP till i veckan som kommer. En Mighty Red som jag byter mig till. Vill ha en high gain-pedal och den har grymt rykte.


[url="http://www.gertrud.se"]Image[/url]


02 Oct 2010, 23:50
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.