View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 13:38



Reply to topic  [ 1 post ] 
Pod X3 Live problem 
Author Message

Joined: 30 Jan 2010, 16:28
Posts: 15
Location:
Post Pod X3 Live problem
Köpte en begagnad leksak. En <b>pod x3 live</b>. Ganska tidigt efter att jag köpt den uppstod problemet:

Jag kunde sitta å dra i solosträngen, byta ljud, och allmänt leka med den, men rättvareva så försvann ljudet när jag spelade. Helt borta, inte ett knyst. Trots att volympedalen befann sig helt framåt i tåläge s.a.s. Förökte att få igång den genom att stänga av stömmen, kollade inställningar, byta kablar etc etc, men den var lika tyst som innan.
MEN, jag tryckte igång wah-wah`n och DÅ kom ljud tillbaks men med fast "Q-värde". Spelade ingen roll hur jag rörde pedalen fram eller tillbaka, den lät bara i sitt "fasta wah-wah"-läge....Och stängde jag av wah-wah´n stängdes även ljudet av.
Tetsade dagen efter å då funkade alla funktioner som dom skall [^] ......tills en kvart senare [V] . Då händer samma grej som ovan. Ljudet borta [xx(].
Tidmässigt fungerade den kortare och kortare tid innan "ljudet försvann", och <i>nu finns inte ens ljudet där vid uppstart "]utan man måste peta igång wah-wah´n för att den skall låta. Jamenvafaaaaan liksom.....

Har kollat Line6 forum och fler har haft liknande problem. Där vill dom att man skall skicka den till närmsta Service Center för felsökning, men det som är kuken i kvadrat är att närmsta Service Center verkar vara i UK [xx(] [xx(].
Har även gjort en "factorypreset reset", men nix.
Snart åker den i metallåtervinningscontainern....

SÅ, har du nån aning om va det kan va för problem?? Har du rent av haft nåt liknande problem?? Tips?? Råd??

/Teca

http://www.myspace.com/tecamusic


08 Aug 2010, 01:55
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.