View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 19:38



Reply to topic  [ 1531 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Joined: 29 Sep 2007, 11:39
Posts: 968
Location: västra göteborg
Post 
då har jag precis köpt två nova repeater och en tim.

tim är jag riktigt sugen på att testa. jag hoppas den ska funka som solopedal så jag kan ha ett delay i loopen. spännande.

hette valvetronix tidigare...


10 Nov 2010, 12:03
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post 
Hoffe wrote:

Fick ett Maxon AD-999 delay i lådan i en bytesaffär igår. Har länge letat efter ett delay som inte känns som en effekt som ligger utanpå soundet utan ligger med som en helhet och det gör AD-999:an verkligen.

La det i loopen på min Ceriatone HRM Dumbleklon och den gjorde det jobbet som jag trodde jag skulle behöva en D-lator(Buffrad extern loop) till. Gav hela soundet en varmare inramning. Har tyckt att stärkaren varit lite kall och hård stundtals men nu mjuknade den avsevärt. Vet inte vad detta beror på:-)

Hursomhelst ett grymt bra analogdelay och slår alla andra delaypedaler (Carbon Copy, Ibanez AD-9, Boss DM-2)jag testat med hästlängder.
Klart och tydligt men ändå med en värme och väldigt organiskt (ursäkta ett sönderanvänt uttryck men kommer inte på något bättre).
Och det gör absolut inget att det har 900 ms i delaytid som är en eon i analoga delaykretsar (no pun intended).

Nu väntar jag bara in två Menatone pedaler från Vintageguitar.no´s pedalrea, en KarKrash (Trainwreck in a box) och en Howie (Dumble in a box):-)


/Thomas


Varför köper du en Dumble in a Box när du redan har en dumble-kopia? :)


11 Nov 2010, 12:13
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post 
Robert wrote:

Hoffe wrote:

Fick ett Maxon AD-999 delay i lådan i en bytesaffär igår. Har länge letat efter ett delay som inte känns som en effekt som ligger utanpå soundet utan ligger med som en helhet och det gör AD-999:an verkligen.

La det i loopen på min Ceriatone HRM Dumbleklon och den gjorde det jobbet som jag trodde jag skulle behöva en D-lator(Buffrad extern loop) till. Gav hela soundet en varmare inramning. Har tyckt att stärkaren varit lite kall och hård stundtals men nu mjuknade den avsevärt. Vet inte vad detta beror på:-)

Hursomhelst ett grymt bra analogdelay och slår alla andra delaypedaler (Carbon Copy, Ibanez AD-9, Boss DM-2)jag testat med hästlängder.
Klart och tydligt men ändå med en värme och väldigt organiskt (ursäkta ett sönderanvänt uttryck men kommer inte på något bättre).
Och det gör absolut inget att det har 900 ms i delaytid som är en eon i analoga delaykretsar (no pun intended).

Nu väntar jag bara in två Menatone pedaler från Vintageguitar.no´s pedalrea, en KarKrash (Trainwreck in a box) och en Howie (Dumble in a box):-)


/Thomas


Varför köper du en Dumble in a Box när du redan har en dumble-kopia? :)


Jag har en HRM där det sitter en Marshalliknande tonstack efter od-kanalen, så jag vill ha möjlighet att få den att låta som en ODS som är mer softish i soundet, samtidigt kan man använda den rena kanalen på Howien och på så sätt ha två rena ljud:-)

/Thomas


11 Nov 2010, 13:43
Profile
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Senaste köpet blev en Wampler Ecstacy ny från These go to 11. Fick den för någon dag sedan men har inte haft tid att testa den speciellt mycket än. Har också en Paisley Drive på gång direkt från Brian. Är inne i en Wampler-period nu. Överlag en tillverkare med riktigt bra line-up och flera starka kort.

Image


11 Nov 2010, 20:45
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7646
Location: Malmö
Post 
Byggt mig ytterligare en Fuzz Face klon, denna gång försökte jag med 2 st AC127.
Låter riktigt bra men volymmässigt inte så stark.
Satte också en BC108C som T1, och då fick jag mer volym men har ändå germanium-karaktären kvar. Får nog bli så permanent.


11 Nov 2010, 21:16
Profile
Post 
AMI wrote:

Senaste köpet blev en Wampler Ecstacy ny från These go to 11. Fick den för någon dag sedan men har inte haft tid att testa den speciellt mycket än. Har också en Paisley Drive på gång direkt från Brian. Är inne i en Wampler-period nu. Överlag en tillverkare med riktigt bra line-up och flera starka kort.

Image

Ruskigt bra kvalité på Wamplers-lineup.
Speciellt kul är att Paisley-driven låter otroligt bra
(också).
Är däremot inte så förtjust i Ecstasy, men men...
[8)]


11 Nov 2010, 22:20
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Freppezon wrote:

AMI wrote:

Senaste köpet blev en Wampler Ecstacy ny från These go to 11. Fick den för någon dag sedan men har inte haft tid att testa den speciellt mycket än. Har också en Paisley Drive på gång direkt från Brian. Är inne i en Wampler-period nu. Överlag en tillverkare med riktigt bra line-up och flera starka kort.

Image

Ruskigt bra kvalité på Wamplers-lineup.
Speciellt kul är att Paisley-driven låter otroligt bra
(också).
Är däremot inte så förtjust i Ecstasy, men men...
[8)]


Ecstasy har fått väldigt blandad kritik. De mer ingående recensioner jag har läst fick mig att tro att den skulle passa mig. Det ska bli intressant att se om det stämmer. Ser mycket fram emot att få testa Paisley driven, samtidigt har jag byggt upp stora förväntningar. [:p] Får väl försöka ha ett öppet sinne.

Image


11 Nov 2010, 22:52
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 02:13
Posts: 748
Location: Ulricehamn
Post 
fick hem en big muff från spindeln igår. ett trevlig ölrep blev det.

____________________________________
"Touch these days and I'll kill you"
bandet http://www.myspace.com/pistonheadsweden


13 Nov 2010, 11:56
Profile
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post 
Köpte mina 2 första pedaler härom veckan, Boss TU-3 och crybaby CGB -95 (min kom med röd fasel, jippi [:)])

-Lots of towns... Lots of songs... Lots of women... Good times... Bad times...-


13 Nov 2010, 12:52
Profile
Post 
AMI wrote:

Freppezon wrote:

AMI wrote:

Senaste köpet blev en Wampler Ecstacy ny från These go to 11. Fick den för någon dag sedan men har inte haft tid att testa den speciellt mycket än. Har också en Paisley Drive på gång direkt från Brian. Är inne i en Wampler-period nu. Överlag en tillverkare med riktigt bra line-up och flera starka kort.

Image

Ruskigt bra kvalité på Wamplers-lineup.
Speciellt kul är att Paisley-driven låter otroligt bra
(också).
Är däremot inte så förtjust i Ecstasy, men men...
[8)]


Ecstasy har fått väldigt blandad kritik. De mer ingående recensioner jag har läst fick mig att tro att den skulle passa mig. Det ska bli intressant att se om det stämmer. Ser mycket fram emot att få testa Paisley driven, samtidigt har jag byggt upp stora förväntningar. [:p] Får väl försöka ha ett öppet sinne.

Image

-Mjae, öppet och öppet!
Wampler Cranked AC låter gudomligt bra
när man får vräka på med slutsteget.
Paisleyn verkar också reagera (agera) likartad,
dvs att den tightar till ljudet istället för att
den liksom (Ecstasy) mufflar till och fizzlar till det fast:
-Hey is it in the spirit of the sound?
-Probably!
[:D]


13 Nov 2010, 13:34
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Freppezon wrote:

AMI wrote:

Freppezon wrote:

[quote="AMI"]

Senaste köpet blev en Wampler Ecstacy ny från These go to 11. Fick den för någon dag sedan men har inte haft tid att testa den speciellt mycket än. Har också en Paisley Drive på gång direkt från Brian. Är inne i en Wampler-period nu. Överlag en tillverkare med riktigt bra line-up och flera starka kort.

Image

Ruskigt bra kvalité på Wamplers-lineup.
Speciellt kul är att Paisley-driven låter otroligt bra
(också).
Är däremot inte så förtjust i Ecstasy, men men...
[8)]


Ecstasy har fått väldigt blandad kritik. De mer ingående recensioner jag har läst fick mig att tro att den skulle passa mig. Det ska bli intressant att se om det stämmer. Ser mycket fram emot att få testa Paisley driven, samtidigt har jag byggt upp stora förväntningar. [:p] Får väl försöka ha ett öppet sinne.

Image

-Mjae, öppet och öppet!
Wampler Cranked AC låter gudomligt bra
när man får vräka på med slutsteget.
Paisleyn verkar också reagera (agera) likartad,
dvs att den tightar till ljudet istället för att
den liksom (Ecstasy) mufflar till och fizzlar till det fast:
-Hey is it in the spirit of the sound?
-Probably!
[:D]
[/quote]

Låter som att de två pedalerna skulle kunna kompletera varandra utmärkt, tycker jag. Jag återkommer med mina reflektioner när jag fått upp de båda på pedalbordet. För att hålla mig on topic kan jag väl nämna att jag nu också har en AnalogEcho på väg från samma tillverkare.

Image


13 Nov 2010, 16:37
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Fick en Timmy idag.[^]

Image


16 Nov 2010, 18:12
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post 
fick hem en "Apa" häromdagen (Bad Monkey) låter riktigt bra för en liten peng!! funkar bra till min FBT rörhäck [:)]

Image -----VIP----- vip(snabel-a) etanet.se


16 Nov 2010, 20:00
Profile

Joined: 14 Oct 2010, 10:06
Posts: 54
Location:
Post 
Blackout Musket Fuzz
Supernöjd!


16 Nov 2010, 20:14
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post 
rocker wrote:

fick hem en big muff från spindeln igår. ett trevlig ölrep blev det.

____________________________________
"Touch these days and I'll kill you"
bandet http://www.myspace.com/pistonheadsweden

[:)]

__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !


17 Nov 2010, 18:46
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post 
köpte en sån här igår....endast 20 tillverkade.
Image

ska bli skoj !

__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !


17 Nov 2010, 18:47
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Jan 2008, 11:55
Posts: 1685
Location: Vadstena
Post 
Köpte en sån här häromdan.
Fular till det på ett sätt som kan
vara bra ibland.

http://www.zcatpedals.com/?dir=view&id= ... 230606prEs

Image Glenn


20 Nov 2010, 22:23
Profile

Joined: 14 Jan 2010, 18:41
Posts: 97
Location:
Post 
Vet inte om det senaste bygget räknas.
Fuzzriteklon på breadboard (silikon), riktig fetefuzz, dessutom rundade den av med hyfsat rent ljud när lillfingret drog ner volymen på gitarren.

http://www.edmusikfix.n.nu/


20 Nov 2010, 22:49
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post 
Timmy och glad att jag äntligen hittade fram till den pedalen (Har TIM sen förut och inte samma grej). Timmy går att prima/boosta stenhårt och då händer det grejer. Varför har jag ingen aning om men ingen pedal jag testat förut klarar den grejen på samma sätt men glad för det är jag. Jävligt glad [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"


21 Nov 2010, 01:48
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Blev en helt oplanerad, men ack så välkommen Wampler Cranked AC. Har bara hunnit testa som hastigast men det låter väldigt lovande så här långt.

Image


22 Nov 2010, 07:59
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7646
Location: Malmö
Post 
stardust wrote:

Vet inte om det senaste bygget räknas.
Fuzzriteklon på breadboard (silikon), riktig fetefuzz, dessutom rundade den av med hyfsat rent ljud när lillfingret drog ner volymen på gitarren.

http://www.edmusikfix.n.nu/

Kan man få veta lite mer, t ex hur komponenter placerats ut på bread boardet?


22 Nov 2010, 08:01
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7646
Location: Malmö
Post 
En Keeley Java Boost, Rangemaster klon, låter för dj-vla bra med en lätt distad/överstyrd rörhäck.
Obegripligt man missat denna i mååååååånga år. Tänk Clapton Bluesbreaker-era.


22 Nov 2010, 21:20
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post 
Det blev en Fulltone Fulldrive 2 - 10 års jubileumsmodellen. En röd. Gjord på custom-shop står det. Blev precis som jag önskat. I ett a/b test med min referens Boss OD-1 så kunde jag ratta in ett ljud som var precis samma. Men med fulldriven får jag fler möjligheter och behöver inte ha tre pedaler för att få dessa ljud. Mindre saker som kan strula och en befielse att kunna banta ned mitt tidigare gigantiska pedalbord. [:)]

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"


23 Nov 2010, 12:12
Profile WWW

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post 
Det blev en Morley Bad Horsie II. Inte så jättespännande men en bra wah för hi-gain solon.


23 Nov 2010, 15:10
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7646
Location: Malmö
Post 
Shoegazers Anonymous wrote:

Det blev en Fulltone Fulldrive 2 - 10 års jubileumsmodellen. En röd. Gjord på custom-shop står det. Blev precis som jag önskat. I ett a/b test med min referens Boss OD-1 så kunde jag ratta in ett ljud som var precis samma. Men med fulldriven får jag fler möjligheter och behöver inte ha tre pedaler för att få dessa ljud. Mindre saker som kan strula och en befielse att kunna banta ned mitt tidigare gigantiska pedalbord. [:)]

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Du måste väl få en chock när Fulldriven gör kaffeved av OD-1 [:D]


23 Nov 2010, 15:22
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post 
Goran wrote:

Shoegazers Anonymous wrote:

Det blev en Fulltone Fulldrive 2 - 10 års jubileumsmodellen. En röd. Gjord på custom-shop står det. Blev precis som jag önskat. I ett a/b test med min referens Boss OD-1 så kunde jag ratta in ett ljud som var precis samma. Men med fulldriven får jag fler möjligheter och behöver inte ha tre pedaler för att få dessa ljud. Mindre saker som kan strula och en befielse att kunna banta ned mitt tidigare gigantiska pedalbord. [:)]

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Du måste väl få en chock när Fulldriven gör kaffeved av OD-1 [:D]


Förmodligen... [:I]

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"


23 Nov 2010, 17:09
Profile WWW

Joined: 27 Jan 2009, 19:47
Posts: 387
Location: Stockholm
Post 
Senaste köpet är en pickle vibe... galet skön pedal..
Kanske lite för liten, men låter bra [:)]

<font size="1"><i>behöver ett liv!"]</font id="size1">


23 Nov 2010, 17:30
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Fick en Catalinbread Silverkiss mk2 med posten idag, låter mumma i midgain läge till telecastern. Har en tu-12 på ingång också.
Matte

mslcases@gmail.com


24 Nov 2010, 19:03
Profile

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
en Boss RV-2 för ett par månader sen.


"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


24 Nov 2010, 19:27
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2004
Location:
Post 
Brint wrote:

Senaste köpet är en pickle vibe... galet skön pedal..
Kanske lite för liten, men låter bra [:)]

<font size="1"><i>behöver ett liv!"]</font id="size1">


Ja, jag är ett fan av små pedaler, men börjar oxå fundera om de inte är FÖR små. Pickle vibe är ju en pedal som man tror sig kunna justera med foten, men den tippar hela tiden åt sidan. Phase 90 tex är ju lite lättare med sin större box när man vill justera med dojjan.


24 Nov 2010, 23:53
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1531 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 52  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.