View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 01:02



Reply to topic  [ 1531 posts ]  Go to page Previous  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Senaste pedalköpet?
Mad professor deep blue delay. Fick ett pedalbord i födelsedagspresent av min sambo som kommer i veckan. Så blir det lite bygga sen.

Vill ha en El capistan v.2 istället för den v.1 jag haft ett gäng år nu. Vill kunna köra ett stereochorus genom den.

_________________
http://www.voodooaudio.se


29 Sep 2014, 20:08
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Senaste pedalköpet?
Image

Visual Sound VS XO, helt fantastisk! Två helt separata kanaler med olika in/ut gör att man kan placera den lite hur som i kedjan. Kanal ett har mest tweakmöjligheter- clean mix, tre olika klippningsnivåer och tre olika basnivåer förutom de vanliga volym, tone och gain. Den kanalen låter helt grymt bra! Underbart att skicka in lite ren signal som ger en kompressorliknande känsla, addera lite hår/gain på tonen och volymen strax över unity- den kan stå på hela tiden! Otroligt dynamisk.
Kanal två är inte lika spännande men gör sig mycket bra ihop med kanal 1. En low/medium gain overdrive som är väldigt rak i eq:n, påminner mycket om Amp11, abolut ingen midhump men mer i det övre registret. Man har en separat baskontroll ihop med tone, precis som Amp11.

En mycket bra grej är de nya switcharna- helt klickfria och väldigt enkla att operera!

Har sagt det förr, Visual Sound gör kanongrejer! Inte världens mest hypade märke men deras buffer (som finns inbyggda i alla deras pedaler och som kan väljas av/på i VS XO) är väldigt erkända och finns på många proffsbord. En bra buffer är att föredra framför tbp, tycker jag. Ännu bättre om den kan slås av om man nu har för många buffrar i kedjan. Byggkvaliteten är top-notch och jag har endast haft en kontakt med deras support gällande en pot till min gamla Route 66- de skickade en gratis utan att jag bad om det!

Snart släpps Route 66 i v3, samma upplägg som denna med separata in/ut till varje sida. Måste nog köpa en sån också!

Matte

_________________
the older I get, the better I was


07 Oct 2014, 11:36
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Senaste pedalköpet?
Fulltone Choralflange. Var inte helt lätt att få tag i.
Den låter säkert fint.

Ska beställa mogami och switchcraft 228 också. Sedan ska mitt lilla pedalbord färdigställas. Så får vi se om några pedaler byts ut framöver. Eventuellt så kommer jag att skaffa en annan OD som kan avlasta min Analogman TS808 True vintage.

_________________
http://www.voodooaudio.se


08 Oct 2014, 00:31
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Senaste pedalköpet?
Rockett animal är det senaste. Nytt märke för mig att testa men shit vilken bra marshall-pedal.


08 Oct 2014, 08:59
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Senaste pedalköpet?
southbeck wrote:
Rockett animal är det senaste. Nytt märke för mig att testa men shit vilken bra marshall-pedal.

Hmm, jag hade Animal ett tag och gillade den inte alls. Den hade en otrolig mängd bleed-through av den rena signalen tyckte jag samt att den var alldeles för scoopad för min smak. Men smak är ju smak :)

Jag köpte också en ny Rockett - deras Klon klon Archer. Har aldrig ägt en sån typ av pedal förut så den ska bli kul att testa.

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


08 Oct 2014, 09:08
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Senaste pedalköpet?
Kan hålla med om att den är rätt scoopad faktiskt. Men med Prs blev det fint som är rätt tjock i mellanregistret. Kan tänka mig att den är voicad för att gå bra ihop med les paul.


08 Oct 2014, 09:18
Profile
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post Re: Senaste pedalköpet?
jazzfromhell wrote:
southbeck wrote:
Rockett animal är det senaste. Nytt märke för mig att testa men shit vilken bra marshall-pedal.

Hmm, jag hade Animal ett tag och gillade den inte alls. Den hade en otrolig mängd bleed-through av den rena signalen tyckte jag samt att den var alldeles för scoopad för min smak. Men smak är ju smak :)

Jag köpte också en ny Rockett - deras Klon klon Archer. Har aldrig ägt en sån typ av pedal förut så den ska bli kul att testa.


Vart köpte du Archern ifrån? Har du fått den ännu? Har reserverat en hos TGT11 men jag gissar på minst en veckas väntetid. har en Klon KTR sedan tidigare som jag vill jämföra med.

_________________
/Thomas


08 Oct 2014, 09:20
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Senaste pedalköpet?
Hoffe wrote:

Vart köpte du Archern ifrån? Har du fått den ännu? Har reserverat en hos TGT11 men jag gissar på minst en veckas väntetid. har en Klon KTR sedan tidigare som jag vill jämföra med.

Nix, jag har inte fått den ännu. Jag köpte från JRR men om jag hade varit smart så hade jag kollat runt lite och sett att Rouge GS hade en 15% off kampanj plus free shipping :-/

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


08 Oct 2014, 09:37
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Senaste pedalköpet?
nilo wrote:
Fulltone Choralflange. Var inte helt lätt att få tag i.
Den låter säkert fint.

Ska beställa mogami och switchcraft 228 också. Sedan ska mitt lilla pedalbord färdigställas. Så får vi se om några pedaler byts ut framöver. Eventuellt så kommer jag att skaffa en annan OD som kan avlasta min Analogman TS808 True vintage.

Blev Lava .229 istället för switchcrafts. Ska tydligen vara de absolut bästa pancake-pluggarna på marknaden. Bättre kvalle än Hicon och GLS, med med två tabbar att löda istället för att löda i chassiet som på switchcraft .228.
Beställde mogami till det. Så sen ska det lödas 8)

_________________
http://www.voodooaudio.se


09 Oct 2014, 09:54
Profile
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post Re: Senaste pedalköpet?
jazzfromhell wrote:
Hoffe wrote:

Vart köpte du Archern ifrån? Har du fått den ännu? Har reserverat en hos TGT11 men jag gissar på minst en veckas väntetid. har en Klon KTR sedan tidigare som jag vill jämföra med.

Nix, jag har inte fått den ännu. Jag köpte från JRR men om jag hade varit smart så hade jag kollat runt lite och sett att Rouge GS hade en 15% off kampanj plus free shipping :-/


Men inte fri frakt till sverige, det har ju ingen?

_________________
Rewolver
https://www.facebook.com/RewolverBand/


09 Oct 2014, 10:03
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Senaste pedalköpet?
Din_Mentor wrote:
Men inte fri frakt till sverige, det har ju ingen?

Det kanske det inte var? Bra, då känns det lite bättre :)

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


09 Oct 2014, 10:12
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Senaste pedalköpet?
Rouge är ju nya ägare till TMG och den soppan vill man kanske inte bidra till... :roll:
Ska bli grymt kul att testa Archern iaf. Shawn Tubbs demo är ju sjukt nice.

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


09 Oct 2014, 10:15
Profile

Joined: 03 Nov 2009, 16:10
Posts: 370
Location: Malmö
Post Re: Senaste pedalköpet?
T-REX Karma Boost...ojojoj :D


10 Oct 2014, 19:54
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 00:49
Posts: 2137
Location: Blekinge
Post Re: Senaste pedalköpet?
Är karmaboosten tb eller buffrad?


12 Oct 2014, 01:16
Profile
User avatar

Joined: 07 Mar 2004, 12:58
Posts: 1947
Location: Stockholm
Post Re: Senaste pedalköpet?
Inte till gitarr men till sången.

En sån här;
Image
TC Helicon Mic Mechanic.

Lyfter sången rejält med lite effekter. Eko, reverb, EQ, kompressor m.m.
Dessutom lite pitch correction om man vill det, ger inte en sån där robotröst som är irriterande utan en smooth liten knuff i rätt riktning.
Vissa dagar sjunger man helt enkelt lite surt :oops:

_________________
"Hellre Äter jag själv, än ser mina barn svälta"


14 Oct 2014, 17:16
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Senaste pedalköpet?
Har blitt två till: Mad Professor "1" och Little Green Wonder.
Och jag som var klar på pedalfronten...

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


16 Oct 2014, 11:29
Profile
User avatar

Joined: 16 Oct 2014, 00:48
Posts: 66
Location: Karlstad
Post Re: Senaste pedalköpet?
jazzfromhell wrote:
Har blitt två till: Mad Professor "1" och Little Green Wonder.
Och jag som var klar på pedalfronten...


Jag inbillar mig också att jag är det. Ända fram tills jag har köpt den som står på tur.. :)


16 Oct 2014, 12:35
Profile
User avatar

Joined: 16 Oct 2014, 00:48
Posts: 66
Location: Karlstad
Post Re: Senaste pedalköpet?
Jag väntar på en Suhr Riot Reloaded, borde komma med posten idag. Det blir trevligt med en dist med lite bett i då jag bara har en massa boutique-fuzz och od. Tänkte köra Shiba före i kedjan och se hur det blir att riffa lite med.


16 Oct 2014, 12:37
Profile

Joined: 03 Nov 2009, 16:10
Posts: 370
Location: Malmö
Post Re: Senaste pedalköpet?
...En vintage Ibanez PQ 401 från 1980 :wink:


Last edited by Mappa on 27 Oct 2014, 21:01, edited 1 time in total.



16 Oct 2014, 19:47
Profile
User avatar

Joined: 16 Oct 2014, 00:48
Posts: 66
Location: Karlstad
Post Re: Senaste pedalköpet?
Har haft ganska trevligt idag med att sätta upp ett nytt pedaltrain (jr fick det bli, nåt man kan åka tunnelbana med helt enkelt) och prova lite kombinationer od med riot reloaded.
Jag har bara spelat telecaster genom kedjan idag, nyoljad greppbräda och nysträngat gör det inte tråkigare - men fasen vad schysst det låter. Går att köra allt från riktig SRV-blues rock till tyngre riff. Jag gillar den skarpt redan! Jag får försöka snabba på tillväxten i spargrisen så jag kan köpa mig en Suhr-gura också, det kliar rejält i fingrarna! :)


17 Oct 2014, 02:31
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Senaste pedalköpet?
En EH Pitch Fork, Providence Chrono Delay och en beggad TC Spark från TGT11. Ett Hardwire Delay är också på ingång.
Är sjukt nyfiken på pitch fork, har aldrig haft nån pedal som liknar den. Chrono Delay är jag också nyfiken på men rätt säker på att den kommer att bli kanon för mina behov.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


27 Oct 2014, 13:56
Profile

Joined: 10 Aug 2002, 23:07
Posts: 1064
Post Re: Senaste pedalköpet?
En gammal Marshall GUV'NOR låter riktigt bra!

_________________
Att tala är silver
Att ljuga är guld


27 Oct 2014, 14:14
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Senaste pedalköpet?
EH Pitch Fork är en riktigt kul pedal! Leker med de olika stämmorna med stort leende på läpparna. Bäst låter det med mixratten på kl 11, dualmode och de tre oktavlägena. Tillsammans med en od på bra ställ så blir det grymt fett. Jäkligt fiffigt med latchfunktionen, man kan bara accentuera nån fras t ex. Den triggar bra, fullt tillräckligt för min hastighet i alla fall :D

Providence Chrono Delay låter väldigt bra, sitter grymt i mixen och har bra subdivisions (som jag iofs inte använder...). Dock tycker jag inte att prislappen på 2900 är motiverad, får lika bra resultat med mitt Hardwire delay. Den får gå tillbaka till TGT11

TC Spark Boost var verkligen en positiv överraskining. Hade testat den kort i affär tidigare men blev inte tvärsåld. I min rigg tjänar den som "lite-till, tack" innan mina od's och den ger verkligen det där extra man ibland vill ha. Alla lägen låter bra, men har nog fastnat för mid-boost läget. Låter också bra ensam från ren kanal, ger lite mer hår på tonen. Den stannar.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


29 Oct 2014, 09:33
Profile

Joined: 24 May 2008, 20:25
Posts: 1156
Location:
Post Re: Senaste pedalköpet?
Joyo Ultimate Octave.
Fetgrym. Använde den när vi spelade in med bandet igår, och nog blev det rätt typ av skrammel alltid :P


29 Oct 2014, 10:39
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 15:30
Posts: 1968
Location: Linköping
Post Re: Senaste pedalköpet?
Joyo Ultimate Drive (ny via Ebay)

Zendrive by Hermida (beggad)

_________________
Bojen sponsor


17 Nov 2014, 18:01
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Senaste pedalköpet?
1: Whirlwind Rochester Series Red Box Compressor. Hittade denna efter mycket letande och trial and error för att hitta en värdig ersättare till min gamla 77 MXR Dynacomp. Har de grejerna som den saknar, 9v-jack, true bypass och led. Sen lät den förbannat bra oxå. Jämförde den med originalet och då var det klappat och klart. Helnöjd. Tydligen är killen bakom dessa pedaler samma snubbe som var med och grundade MXR och den heter ju Red Box, så det är inga tveksamheter vilken pedal det syftas på.
Image

2: Mad Professor Yellow Mellow Tremolo. Knuffade bort min Fulltone Mini Deja Vibe från huvudbordet då jag i princip använde viben som tremolo-liknande pedal. Tremolo kändes mer användbart i längden. Låter bra och gör det den skall.
Image

3: Subdecay Siren Pitch Vibrato. Har länge saknat min VB-2:a som jag sålde i min dumhet. Men denna står upp bra och är true bypass. Har även en rätt cool extrafunktion då den kan vara anslagskänslig om man vill. Jag har vridit den poten bara liiite förbi 12 så att den blir riktigt skev om jag dammar på för att sen gå tillbaka till pre-set inställning. Sjukt nöjd! Kan verkligen efterlikna spel med svajarmen men även göra vanliga vibraton.
Image


17 Nov 2014, 19:44
Profile WWW

Joined: 24 Jun 2008, 23:53
Posts: 375
Location: Växjö
Post Re: Senaste pedalköpet?
skaffade en t.c. scf pedal idag! mest ute efter choruset som verkligen är värt det hela! ett Chorus som kan låta men ändå inte tar över ens grundljud! nu kör jag rätt lite(vill ha lite nyans till det rena och lite på gainen + nedrullat) men det känns bra. blir mer testande i helgen :D

_________________
/Rickard


03 Dec 2014, 21:52
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Senaste pedalköpet?
musiknörd wrote:
skaffade en t.c. scf pedal idag! mest ute efter choruset som verkligen är värt det hela! ett Chorus som kan låta men ändå inte tar över ens grundljud! nu kör jag rätt lite(vill ha lite nyans till det rena och lite på gainen + nedrullat) men det känns bra. blir mer testande i helgen :D

Bästa choruset!

_________________
http://www.voodooaudio.se


03 Dec 2014, 22:14
Profile
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post Re: Senaste pedalköpet?
Fick hem en Bogner Red igår, riktigt trevlig bekantskap! :)


Attachments:
10256560_10203635571463942_448839277286903251_n.jpg
10256560_10203635571463942_448839277286903251_n.jpg [ 94.28 KiB | Viewed 10877 times ]

_________________
Rewolver
https://www.facebook.com/RewolverBand/


Last edited by Din_Mentor on 06 Dec 2014, 09:53, edited 1 time in total.

04 Dec 2014, 07:03
Profile

Joined: 24 Jun 2008, 23:53
Posts: 375
Location: Växjö
Post Re: Senaste pedalköpet?
nilo wrote:
musiknörd wrote:
skaffade en t.c. scf pedal idag! mest ute efter choruset som verkligen är värt det hela! ett Chorus som kan låta men ändå inte tar över ens grundljud! nu kör jag rätt lite(vill ha lite nyans till det rena och lite på gainen + nedrullat) men det känns bra. blir mer testande i helgen :D

Bästa choruset!


Damn straight! Tack för dina råd ang. Chorus! kanske blir att den får åka till dej nästa år för lite service :D ska vara en tidig som du föreslagit för din service/uppdatering :wink:

_________________
/Rickard


04 Dec 2014, 20:58
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1531 posts ]  Go to page Previous  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 52  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.