View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 23:21



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Bråkande DD-3 vem kan fixa 
Author Message

Joined: 21 Nov 2008, 16:59
Posts: 60
Location:
Post Bråkande DD-3 vem kan fixa
Jag köpte en Boss DD-3:a för ett halvår sedan här på bojen, men nu har den lagt av. Grundljudet går igenom men jag får inget eko. Den bråkade lite häromveckan sedan funkade den igen, men nu är den död. Det verkar vara något glapp i den. Vem kan kolla och fixa sådant, gärna i Stockholm, och är det värt att fixa den, eller ska jag helt enkelt köpa en ny beggad och leva med att den också kommer att gå sönder?


28 Jul 2010, 22:54
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 12 Apr 2009, 15:15
Posts: 250
Post 
Jag har också en bråkande dd-3 faktiskt. Sökte vård till den för ett år sen ungefär, men efter att ha kollat upp några olika ställen så upptäckte jag att jag tjänade på att köpa en annan pedal istället.. (Det blev en Ibanez dl-10). Minns att Deluxe music i sthlm skulle ta minst runt 500:- för att fixa den.

Men det kanske finns snälla hemma-mekare som gärna fixar? Jag är också intresserad av personer som kan få fart på min dd-3!


http://www.shadowspast.com
http://www.myspace.com/jonatanbergwww.m ... stofficial


28 Jul 2010, 23:43
Profile

Joined: 29 Dec 2007, 12:51
Posts: 532
Location:
Post 
Jag har fixat ett stort antal DD-3:or genom åren. Det är <i>väldigt "] ovanligt att Boss-pedaler pajar men just DD-3:orna pajar ganska ofta. Kanske inte så konstigt i och med att dom är fullpackade med elektronik.
Ett vanligt fel är en skyddsdiod till strömförsörjningen men det är det nog inte i ditt fall eftersom bypasssignalen går igenom.

Hör av dig genom profilen om du tycker att jag skall ta en titt på den!


29 Jul 2010, 22:56
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.