View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 00:56



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Malekko pedalerna 
Author Message

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1188
Post Malekko pedalerna
Jag undrar lite kring de små malekko pedalerna, är det någon som provat dom?

Jag köpte ett vibrato här på bojen och tyckte det lät coolt som fan, dock muddigt (tar diskant samt "grumlar till" tonen) samt volymsänkande. Jag gillar detta på en effekt som vibrato, att det låter skitigt och trasigt (jag tycker blue box från MXR är grymt tex...). Men... Är deras phasers och reverbs liknande, dvs tar ton och volym när man kopplar på dom?


28 Jul 2010, 16:09
Profile WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post 
Ulfern wrote:

Jag undrar lite kring de små malekko pedalerna, är det någon som provat dom?

Jag köpte ett vibrato här på bojen och tyckte det lät coolt som fan, dock muddigt (tar diskant samt "grumlar till" tonen) samt volymsänkande. Jag gillar detta på en effekt som vibrato, att det låter skitigt och trasigt (jag tycker blue box från MXR är grymt tex...). Men... Är deras phasers och reverbs liknande, dvs tar ton och volym när man kopplar på dom?


Reverbet är hur bra som helst. Phasern är bra, men jag föredrar de gamla MXR före den.


28 Jul 2010, 16:17
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1188
Post 
Ok tackar! Jag funderar på att ersätta min Ross phaser med en Malekko, gillar Rossen, men den sänker volymen lite samt försvinner lätt när man spelar med band. Fast den låter ju bra. Alla dessa I-lands dilemma man har.


28 Jul 2010, 21:03
Profile WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post 
Enda minus är att de är lite dåligt byggda tycker jag. Rattarna sitter lite smålöst tex. Jag gillar små pedaler, men de kanske är i minsta laget om man vill ha dem live ( och samtidigt har 46 i skor).


28 Jul 2010, 21:44
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 11 Jan 2004, 13:35
Posts: 204
Post 
Ulfern wrote:

Jag undrar lite kring de små malekko pedalerna, är det någon som provat dom?

Jag köpte ett vibrato här på bojen och tyckte det lät coolt som fan, dock muddigt (tar diskant samt "grumlar till" tonen) samt volymsänkande. Jag gillar detta på en effekt som vibrato, att det låter skitigt och trasigt (jag tycker blue box från MXR är grymt tex...). Men... Är deras phasers och reverbs liknande, dvs tar ton och volym när man kopplar på dom?
Vilka butiker säljer dessa pedaler?
Hittar inget på varken Musbörsens eller Jams hemsida?

<hr noshade size="1">
Image


05 Dec 2010, 15:13
Profile
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
http://store.thesegoto11.se/

someuse wrote:
Vilka butiker säljer dessa pedaler?
Hittar inget på varken Musbörsens eller Jams hemsida?

<hr noshade size="1">
Image


Image


05 Dec 2010, 15:23
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post 
snutstrut wrote:

Enda minus är att de är lite dåligt byggda tycker jag. Rattarna sitter lite smålöst tex. Jag gillar små pedaler, men de kanske är i minsta laget om man vill ha dem live ( och samtidigt har 46 i skor).

Har hört att de krånglar ibland pga dåliga lödningar.


05 Dec 2010, 17:38
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post 
Chicklet Reverb låter otroligt bra för sitt pris. Har ett ganska högt "kloink"- ljud när man trampar igång den. Kanske inte ett så stort problem eftersom reverb kanske inte går av och på så värst ofta under en spelning. Lovepedals mini-serie känns mycket stabilare tycker jag. Bättre switchar och rattar som känns mer stabila. Malekkos rattar känns som de sitter lite löst faktiskt och ger ett lite billigt intryck.


05 Dec 2010, 21:21
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 29 Sep 2007, 11:39
Posts: 968
Location: västra göteborg
Post 
tackar för de senaste posterna. nu slipper man ha gas på dessa pedalerna... får satsa på lovepedals grejer istället...

har i och för sig en lite pedal som heter hyper pak som är gjort av cathlinbread också. den tycker jag känns riktigt stabil också...

älskar de små pedalerna. inte att använda kanske men att köpa och ha...

hette valvetronix tidigare...


05 Dec 2010, 22:48
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.