View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 20:49



Reply to topic  [ 19 posts ] 
Pedaler - ordning och användningsområden 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post Pedaler - ordning och användningsområden
Här är några frågor till alla pedaljunkies (med pedalbord eller ej) här på bojen.

<ul>
<li> Vilka pedaler använder du för närvarande? </li>
<li> I vilken ordning har du satt upp pedalerna? Varför har du valt den ordningen och inte en annan? </li>
<li> Hur och till vad använder du pedalerna? </li>
<li> Vad använder du för gitarrer (eller andra instrument) och stärkare? Vilken typ av musik spelar du? </li>
</ul>

Besvara så utförligt du har lust till. Ange gärna inställningar. Bilder är såklart välkomna.

-Anders


12 Jul 2010, 09:45
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post 
Kompressor, Noise-Gate och Tubescreamer. Det använder jag för tillfället för det är det viktigaste jag behöver. Ska utöka när jag får tid, för om sanningen ska fram så är det ju tid man måste ha när man bygger pedalbord och inte pengar då det är relativt billigt.

Kör med en BYOC Optical Compressor först i kedjan sedan en ISP Decimator, sedan en Tubescreamer 808-klon som jag satta ihop billigt, den gör jobbet precis som den ska.

Tubescreamern använder jag för att ge en extra boost och ett lite mer aggressivt ljud, istället för att behöva ändra prescence på stärkaren så kan jag använda tone-ratten på den, Noise-Gaten använder jag givetvis för att få helt tyst och för att göra ljudet tajtare. Kompressorn använder jag för att kunna kontrollera hur tajt jag vill ha ljudet med höger handen, så att inte gaten dödar alllting jag spelar, så den jobbar imot den. Sen använder jag den för rena ljud också men då är det mest bara på skoj då jag inte kan spela country och sånt :)

Jag spelar i huvudsak metal, fast spelar det mesta. Den där setupen är dock enbart för metal. Använder ingen gate när jag inte spelar metal.

Inom den närmaste framtiden så kommer jag nog lägga till någon bra stämpedal först i kedjan och någon bra Wha-pedal efter kompressorn. Sedan kanske även någon buffer allra först. Möjligtvis en Flanger och en Phaser också men jag vet inte vart dom ska sitta, det måste jag testa först.

Delay, Reverb och Chorus och sånt kör jag i loopen och då är det rackprylar jag föredrar.


12 Jul 2010, 10:58
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 16 Jul 2009, 16:20
Posts: 1644
Location: Tjockhult 08 Stockholm
Post 
Ordningen jag föredrar är från gitarren räknat, modulations effekter-overdrive/dist effekter, compression/sustain effekter, eko/rymd effekter.

Det jag använder för stunden är ungefär detta
->> Vox/Colorsound/Dunlop Rotovibe/Roland APII/Boss CE-1 ->> Klon Centaur/TC-Rockdrive ->> Roland RE301 ->> Marshall 2204/75á ->> Park 4x12"bestyckad 3st gammla G12M 25w greenbacks & 1 st G12H 30w blackback.

Drivs av Gibson 75 a flying vee/Gibson Melodymaker 64á en mickad/Schecter floyd strata med en gammal vanhalen hals/Danelectro U56/Fender japan 50´s tele

Musik,vad som stunden inbjuder.(en fusion av stilar oftas)

Låter som lyssna via myspace länkarna nedan

It´s all in the ears of the beholder

http://www.myspace.com/jonasedler
http://www.myspace.com/basementaudiosystem
http://www.myspace.com/eldghost
http://www.myspace.com/johancottino
http://www.myspace.com/jadeloners


12 Jul 2010, 11:35
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post 
Les Paul eller Stratta -> Korg DT-10 -> Dunlop Cry Baby -> Way Huge Swollen Pickle Fuzz -> T-Rex Möller -> T-Rex Tremster -> Boss CE-3 (skall bytas mot annan modulation vid tillfälle) -> Elmwood Stinger

Använder bägge kanalerna (lite skitigt och mer skitigt [8D]) på Stingern och loopens volym som soloboost.

Spelar det mesta från blues till 70´ rock.

Fuzz och Tubescreamer används på mindre skitiga förstärkarljud.

(sådär nu har man spräckt nollan i denna nya kategori, puh!)


12 Jul 2010, 13:18
Profile
User avatar

Joined: 05 Jun 2006, 06:59
Posts: 922
Location:
Post 
Quote:
Här är några frågor till alla pedaljunkies (med pedalbord eller ej) här på bojen.




Vilka pedaler använder du för närvarande?

I vilken ordning har du satt upp pedalerna? Varför har du valt den ordningen och inte en annan?

Hur och till vad använder du pedalerna?

Vad använder du för gitarrer (eller andra instrument) och stärkare? Vilken typ av musik spelar du?



Besvara så utförligt du har lust till. Ange gärna inställningar. Bilder är såklart välkomna.

Image

Jag använder alla pedaler på bordet, dock inte alla samtidigt [:)]
Reverbet använder jag minst och Keeley Katana mest.

Ordningen baseras på råd jag fått här på bojen plus egna erfarenheter.

Varierar mitt grundljud, men det brukar vara ganska rent med lite crunch som jag renar med volymkontrollen. Pedalerna använder jag mest för att få mer bett vid solo eller om en låt kräver mer dist i kompet. Ibland slänger jag in Phase och på något rent parti lite chorus.

Jag använder en Eric Johnson strata och spelar på en THD Flexi stärkare med en THD 2x12 låda.

Mixtrar konstant med inställningarna och går från att vara jättenöjd till att hata mitt gitarrljud [:I]

Har för tillfället problem med att det brummar om bordet, blir nästa grej att ta tag i, men det får vänta till efter sommaren.

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/


12 Jul 2010, 13:46
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Tack för alla intressanta svar så här långt. Man lär sig alltid något av hur andra gör och tänker.

Här är min egen pedalflora för närvarande:

Gitarr, nästan alltid en strata > TC Polytune > Cmatmods Deluxe Compressor > Monsterpiece Classic > Monsterpiece NPN > Ibanez TS-9 > Greer Ghetto Stomp > Xotic EP-booster > Xotic AC-booster > Ibanez EM-5 > Fender Hot Rod Deluxe (eller vad som finns i backline vid spelningar)

Kompressorn används då och då på både rena och distade ljud. Den är inte inställd för country twang utan mer som en subtil effekt för att få lite mer häng i rena ljud och jämna till distade något. Fuzzarna och OD pedalerna används för att kunna variera både komp och sololjud. Jag stackar gärna och ofta och tycker att de flesta kombinationer som finns på mitt pedlabord är användbara. Jag använder också volymkontrollen på gitarren en hel del då både fuzzarna och Ghetto Stompen är mycket dynamiska pedaler. EP-boostern är på i stort sett hela tiden. Orsaken till att den ligger före AC-boostern är att jag tycker att de låter så förbaskat bra i den ordningen. Delayet används ganska mycket, både till komp och solo, ibland mer subtilt och ibland mer framträdande.

Jag spelar i många olika stilar, från jazz till rock, och gillar att ha möjlighet att variera mitt ljud.


13 Jul 2010, 12:11
Profile WWW
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 15:00
Posts: 83
Location: sthlm
Post 
Gitarren är en gammal Guild S-100 alt, en Tele Deluxe, yup humbuckers is da shit!
> Boss TU-2
> Dunlop Rotovibe, Används mest till knorra till låånga överstyrda bends, mindre ofta för färga lite fingerplock.
> Boss CE-2, Används sparsamt men jobbet feomenalt bra när man vill ha chorus
> Lightfootlabs Goatkeeper, ersatte nyligen ett annat tremolo så jag lär fortfarande känna det så att säga. Används hitills ganska liberalt men inte med så mkt djup.
> EHX LPB-2, änvänds som boost eller för att få mer dist ur pedalerna framför
> BJFE Baby blue overdrive, änvänds som dist eller för att fullkomligen putta fuzzen över stupet.
> BJFE Candy apple fuzz, används som dist
> MXR Phase-100, Änvänds nästan alltid med speedratten på 0 tillsammans med dist för långa swooshljud.
> MP Deep blue delay, Tar överstyrda signaler fantastiskt bra. Smetar ut ljudet föredömligt a la distad ljudvägg.
> EHX Cathedral- Ersatte nyligen ett Holy Grail reverb. Ofta på i många olika kombinationer.
> Gammal 50W Marshall 1986

Ordningen har jag valt genom trial and error. Det låter bäst så enligt mig. Vi spelar nån typ av indie musik, långa instrumentala partier med mkt atmosfär. Om ni inte har spotify så finns lite musik här.
http://www.tendersouvenirs.com

mvh olle hernodh


16 Jul 2010, 13:27
Profile WWW

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post 
så här ser mitt pedalbord ut.
använder Catainebread SFT som min huvudboost/overdrive och den är på hela tiden.....blir en satans punch med den.

wh-1 är först för den gillar ren signal mest....otroligt grym pedal.
Sen kör jag en gammal RAT med ganska mycket dist på så det precis börjar runda om man släpper strängarna....har också en Musket Fuzz för fetaste Muff ljuden.
Digitech rv-7 reverb använder jag mest till reverse reverb, m9 mest till loopning.....

mina stärkare är pro reverb -69, hiwatt custom dr504 och dr103 från 70-talet, hayseed 30 och en liten vox ac-4....gitarrer är mest jazzmasters, jaguar, tele deluxe, es-335, es-359, firebird, strata
Image

_______________________________
Har en massa Lavakablar:
Pedalbordskit, krullkabel, clear connect - maila mig !


16 Jul 2010, 22:37
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 16:03
Posts: 1653
Post 
Kör en rackad rigg med:
Huvudgitarrer: Les Paul Custom eller '71 RI Strata
På golvet: Artec A/B-switch -> TC Polytune ->
Racket: TC G-System: Loop1: TC Nova Drive (MIDI-styrd med olika presets för olika kanaler på förstärkeriet); Loop2: Voodoo Lab Micro Vibe; Loop3: Line6 Echo Park (Sweep delay för slowgear-effekter och "orgelljud"); Insertloop: Egnater M4 (MIDI-styrd 8-kanals rörpreamp); Left Out -> Randall RT2/50 (MIDI-styrt stereoslutsteg) ->
Högtaleri: Marshall 1960A med V30

Styr allting med G-Systems pedalbord och en Ernie Ball volympedal som används som expressionpedal till G-System.
Använder effekterna i G-System, mest Tape Delay men även Reverb, Vintage Phaser och Wah-wha, samt lite annat -- kompetent burk det där.

/Tom-Andrew
<hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">


17 Jul 2010, 16:43
Profile

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post 
Jag ändrar ofta men för tillfället ser min kedja ut så här:
1. Skrydstrup Buffer (med en Turbo Tuner från tuner out)
2. Fulltone Wah
Sedan går signalen till en RJM Effect Gizmo. Styrs med ett Voodoo Lab GCP midibord.
3. Foxrox Octron (octavia och/eller en oktav ner)
4. Klon Centaur (clean boost)
5. Demeter Compulator (compressor)
6. Mad Professor Fire Red Fuzz
7. Mad Professor Little Green Wonder (overdrive)
8. Mad Professor Tiny Orange Phaser
9. Analogman Bi-Chorus
10. Diamond Memory Lane (analog delay)
11. T-Rex Replica (digital delay)

I förstärkarens loop sitter ett TCE D-TWO Delay och Lexicon MPX-1. Används endast till delay och reverb. Kör dessa genom en Suhr Minimix 2.

Image
Image
Image
Image
Image

Förstärkaren har en ren kanal och två distkanaler. Kör den rena kanalen i princip helt ren och använder ofta Klon Centaur pedalen för att skita till det lite. Compressor använder jag endast med single coils. Brukar ha lite reverb från MPX-1 på de rena ljuden. Ibland delay från Memory Lane eller Replica. Chorus används sällan och endast till rent.
Den distade kanalen låter ungefär som en JCM800 men med mer botten. Ställer gainen ganska lågt och använder ibland Klon Centaur, LGW eller FRF för att variera karaktären på disten. De distade ljuden är oftast helt torra.
Solokanalen är inställd med mer gain och volym än kanal 2. Här blir det oftast LGW för att få lite mer häng. Delay från D-Two.

Har även ett mindre pedalbord med M13 och några pedaler. Använder det sällan då racksystemet låter så mycket bättre.


19 Jul 2010, 07:18
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post 
monk wrote:

Jag ändrar ofta men för tillfället ser min kedja ut så här:
1. Skrydstrup Buffer (med en Turbo Tuner från tuner out)
2. Fulltone Wah
Sedan går signalen till en RJM Effect Gizmo. Styrs med ett Voodoo Lab GCP midibord.
3. Foxrox Octron (octavia och/eller en oktav ner)
4. Klon Centaur (clean boost)
5. Demeter Compulator (compressor)
6. Mad Professor Fire Red Fuzz
7. Mad Professor Little Green Wonder (overdrive)
8. Mad Professor Tiny Orange Phaser
9. Analogman Bi-Chorus
10. Diamond Memory Lane (analog delay)
11. T-Rex Replica (digital delay)

I förstärkarens loop sitter ett TCE D-TWO Delay och Lexicon MPX-1. Används endast till delay och reverb. Kör dessa genom en Suhr Minimix 2.

Image
Image
Image
Image
Image

Förstärkaren har en ren kanal och två distkanaler. Kör den rena kanalen i princip helt ren och använder ofta Klon Centaur pedalen för att skita till det lite. Compressor använder jag endast med single coils. Brukar ha lite reverb från MPX-1 på de rena ljuden. Ibland delay från Memory Lane eller Replica. Chorus används sällan och endast till rent.
Den distade kanalen låter ungefär som en JCM800 men med mer botten. Ställer gainen ganska lågt och använder ibland Klon Centaur, LGW eller FRF för att variera karaktären på disten. De distade ljuden är oftast helt torra.
Solokanalen är inställd med mer gain och volym än kanal 2. Här blir det oftast LGW för att få lite mer häng. Delay från D-Two.

Har även ett mindre pedalbord med M13 och några pedaler. Använder det sällan då racksystemet låter så mycket bättre.




Oj vilken snobb-rig, behöver man ens kunna spela för att få det att låta bra? [:D]


25 Jul 2010, 21:10
Profile ICQ WWW

Joined: 14 Jul 2009, 21:18
Posts: 244
Location: Sundbyberg
Post 
Har inga direkt dyrgripar men följande gäller för stunden-

Gitarr(er), Squier Strata med Hot Vintage Noiseless mickar samt en Epi Les Paul.

Kedjan blir.

Gitarr -> Behringer Amp Selector -> Boss TU-2 -> Cey Baby -> Boss MT-2 -> Marshall Guv'nor -> Marshall SuperVibe -> Behringer Chorus -> Ibanez DE-7 -> Boss OC-2 -> Mxr Phaser 90 -> Marshall Jackhammer -> MXR Micro Amp -> Peavey Windsor topp.

Rätt nöjd med detta eftersom vi spelar 70-tals inspirerad hårdrock och stärkaren är ställd med minimalt med pre-amp och mycket headroom kvar för Micro Ampen.


25 Jul 2010, 21:55
Profile WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post 
Fender Jaguar/ Stratocaster> Fuzz Face>MXR Carbon copy> Fender Blues Jr. Behöver inte mer än så.
Har även en Tubescreamer samt Crybaby Wah som får följa med ibland.


25 Jul 2010, 22:51
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post 
Frisk wrote:

monk wrote:

Jag ändrar ofta men för tillfället ser min kedja ut så här:
1. Skrydstrup Buffer (med en Turbo Tuner från tuner out)
2. Fulltone Wah
Sedan går signalen till en RJM Effect Gizmo. Styrs med ett Voodoo Lab GCP midibord.
3. Foxrox Octron (octavia och/eller en oktav ner)
4. Klon Centaur (clean boost)
5. Demeter Compulator (compressor)
6. Mad Professor Fire Red Fuzz
7. Mad Professor Little Green Wonder (overdrive)
8. Mad Professor Tiny Orange Phaser
9. Analogman Bi-Chorus
10. Diamond Memory Lane (analog delay)
11. T-Rex Replica (digital delay)

I förstärkarens loop sitter ett TCE D-TWO Delay och Lexicon MPX-1. Används endast till delay och reverb. Kör dessa genom en Suhr Minimix 2.

Förstärkaren har en ren kanal och två distkanaler. Kör den rena kanalen i princip helt ren och använder ofta Klon Centaur pedalen för att skita till det lite. Compressor använder jag endast med single coils. Brukar ha lite reverb från MPX-1 på de rena ljuden. Ibland delay från Memory Lane eller Replica. Chorus används sällan och endast till rent.
Den distade kanalen låter ungefär som en JCM800 men med mer botten. Ställer gainen ganska lågt och använder ibland Klon Centaur, LGW eller FRF för att variera karaktären på disten. De distade ljuden är oftast helt torra.
Solokanalen är inställd med mer gain och volym än kanal 2. Här blir det oftast LGW för att få lite mer häng. Delay från D-Two.

Har även ett mindre pedalbord med M13 och några pedaler. Använder det sällan då racksystemet låter så mycket bättre.




Oj vilken snobb-rig, behöver man ens kunna spela för att få det att låta bra? [:D]


Hoppsan. Det här var visst ett svenskt forum. Man får inte tro att man är något. Tänk om det låter bra, man kanske blir inspirerad att spela då [:D]. Jag är lika kass med den här riggen som med en Marshall Valvestate och billig multieffekt. Jag råkar bara gilla bra ljud.


25 Jul 2010, 23:47
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post 
monk wrote:

Frisk wrote:

monk wrote:

Jag ändrar ofta men för tillfället ser min kedja ut så här:
1. Skrydstrup Buffer (med en Turbo Tuner från tuner out)
2. Fulltone Wah
Sedan går signalen till en RJM Effect Gizmo. Styrs med ett Voodoo Lab GCP midibord.
3. Foxrox Octron (octavia och/eller en oktav ner)
4. Klon Centaur (clean boost)
5. Demeter Compulator (compressor)
6. Mad Professor Fire Red Fuzz
7. Mad Professor Little Green Wonder (overdrive)
8. Mad Professor Tiny Orange Phaser
9. Analogman Bi-Chorus
10. Diamond Memory Lane (analog delay)
11. T-Rex Replica (digital delay)

I förstärkarens loop sitter ett TCE D-TWO Delay och Lexicon MPX-1. Används endast till delay och reverb. Kör dessa genom en Suhr Minimix 2.

Förstärkaren har en ren kanal och två distkanaler. Kör den rena kanalen i princip helt ren och använder ofta Klon Centaur pedalen för att skita till det lite. Compressor använder jag endast med single coils. Brukar ha lite reverb från MPX-1 på de rena ljuden. Ibland delay från Memory Lane eller Replica. Chorus används sällan och endast till rent.
Den distade kanalen låter ungefär som en JCM800 men med mer botten. Ställer gainen ganska lågt och använder ibland Klon Centaur, LGW eller FRF för att variera karaktären på disten. De distade ljuden är oftast helt torra.
Solokanalen är inställd med mer gain och volym än kanal 2. Här blir det oftast LGW för att få lite mer häng. Delay från D-Two.

Har även ett mindre pedalbord med M13 och några pedaler. Använder det sällan då racksystemet låter så mycket bättre.




Oj vilken snobb-rig, behöver man ens kunna spela för att få det att låta bra? [:D]


Hoppsan. Det här var visst ett svenskt forum. Man får inte tro att man är något. Tänk om det låter bra, man kanske blir inspirerad att spela då [:D]. Jag är lika kass med den här riggen som med en Marshall Valvestate och billig multieffekt. Jag råkar bara gilla bra ljud.


Ja samma här, kompenserar för den värdelösa tekniken man besitter, mycket roligare att "öva" när det låter proffsigt [:D]

Ska också bygga ett sånt oförskämt pedalbord, fast jag har redan börjat och hittills så är allting utom en sak hemmasnickrat, får ta och ändra på det! [:D]


26 Jul 2010, 00:00
Profile ICQ WWW

Joined: 30 Sep 2009, 07:41
Posts: 1648
Post 
Det roliga är att jag lyckats få basisten i bandet att bli rackbög på äldre dagar. Han har precis fyllt 50. Håller på och bygger ett pedalrack åt honom. Han ägde endast en stämpedal när vi började spela ihop. Får återkomma med bilder på det.


26 Jul 2010, 00:11
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post 
monk wrote:

Det roliga är att jag lyckats få basisten i bandet att bli rackbög på äldre dagar. Han har precis fyllt 50. Håller på och bygger ett pedalrack åt honom. Han ägde endast en stämpedal när vi började spela ihop. Får återkomma med bilder på det.


Haha, helt rätt. Annars brukar det ju oftast vara ju äldre man blir desto mindre kontroller vill man ha [:D]


26 Jul 2010, 13:24
Profile ICQ WWW

Joined: 16 Jun 2004, 17:39
Posts: 511
Location:
Post 
Fan vet vilken ordning det är för tillfället, snarast oordning. Tror det är npt i stil med:
0) EH Black finger för lapsteelen.
1) EH Switchblade för att kunna byta mellan lapsteel och gitarr.
2) Ernie ball volympedal
3) Zvex Fuzzprobe för oljud
4) EH Microsynth för superskitigt gitarrljud eller blip-blop-effekter
5) Moog MF-2 för antingen tremololiknande effekter eller extremare oljud.
6) Emma Reezafratzitz, dist.
7) Ibanez Ad-9 delay. Måste ligga efter dist, ju, men jag vill ha modulationseffekterna efter så att det inte blir grötigt. Kan ge sköna psychadeliska ljud.
8) Dunlop rotovibe. Chorus eller vibrato, använder jag nästan bara till rena ljud
9) Locobox rotophase. Skön gammal phaser.
10) Mr Multi, cool gammal 70-tals-pedal med wah-wah, phaser och nån filter-effekt som dom kallar för dubbel-wah. Jag gillar den mycket för pahser-effekten där man styr svepet med foten istället för att det står och snurras av sig själv.

Ibland har jag en EH electric mistress inkopplat nånstans på slutet också.


26 Jul 2010, 19:24
Profile ICQ WWW

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post 
Kul tråd!
Med dessa prylar liras det pop- och rockkavvers, allt ifrån ABBA till Van Halen ungefär.
Gitarren är en Ibaneeees 540PII med Area 61 SC i hals och en Duncan Full Shred i stallpos.
Jag försöker inte kopiera gitarrljuden på skivorna förutom där det verkligen är ett måste för låten (typ U2) utan konceptet är mer typ "EVH spelar covers, fast utan talangen och en Plexitopp på 11!" [;)]

<b>Stora riggen</b> (i ordning):
* Korg PB
* T-Rex Compnova (enbart för rent ljud)
* George Dennis wah (Denna gillar jag verkligen men jag verkar vara den enda? [:I])
* Voodoo Labs Microvibe (den enda modulation som behövs i detta band)
* RC Booster (ren boost)
* MI Audio BBD (overdrive)
* Blackstar HT Dual (dist)
* Boss Noise Suppressor
* Ibanez DE7 (i Echoläget. Meat-and-potatoes delay)
* Tech 21 Boost Reverb (pyttepyttelite reverb, alltid på)
* TC Nova Repeater (mest för U2/Pink Floydgrejor)
* Boss GE7 (Allumsmoddad, mids/volym soloboost)

Stärken är en helt ren MusicMan HD130, lådan en Marshall 1960BV 4x12 med V30. Pedalbordet är det näst största Stonecastlebordet och strömmen kommer från en Cioks Big John.


<b>Miniriggen:</b>
* Vox wah ("vintagemoddad" av Micke Hujanen på 4Sound Stockholm.)
* Boss GE7 (SF moddad. Alla reglar i botten förutom 6.4k och volym som är på 0. Istället för en od-pedal. Idén snodd av Paul Gilbert och funkar kanon)
* Korg PB
* Tonerider compressor. Används även som ren boost med sustainkontrollen helt off.
* MXR Micro Chorus (används även som halvkass lesliesimulering)
* Blackstar HT Dual (dist)
* Boss GE7 (SF moddad. Midboost, alltid på. HT Dualen behöver lite hjälp i denna rigg)
* TC Nova Repeater (mest för U2/Pink Floydgrejor)
* Ibanez DE7 (i Echoläget. Meat-and-potatoes delay)
* Boss GE7 (Allumsmoddad, mids/volym soloboost)

Stärkarn är en helt ren Crate Powerblock, lådan en Harley Benton 2x12 med V30. Bordet är ett Pedaltrain Jr. och strömmen kommer från en Cioks Baby.

Skulle gärna uppdatera till Diamond Compressor, BJF Honey Bee, Strymon El Capistan, några grymma stärkare typ Egnater, Cornford, EVH, Suhr PT100 (ja, jag är grymt avis på dig Monk [;)] ) Måste köpa en Fuzz också....


29 Jul 2010, 10:57
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 19 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.