View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 14:31



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Var i kedjan petar jag in DECO, Lex och volympedal? 
Author Message

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Var i kedjan petar jag in DECO, Lex och volympedal?
Efter många år med akustiskt gitarrspel har mina grabbar den här sommaren spelat mer elgitarr än tidigare. Nu har de börjat visa ett visst intresse för effekter. En tanke var att införskaffa en multieffekt alternativt en stärkare med inbyggda effekter. De tankarna lade jag ganska snabbt åt sidan. Förvisso har utvecklingen gått framåt men allt för många menyer, undermenyer och rattande så tröttnar jag ganska fort. Då äpplen tydligen inte faller allt för långt ifrån päronträd osv. är chansen överhängande att även grabbarna ”tröttnar” på menyer/undermenyer, fan och hans moster...

Senaste ”försöket” jag gjorde här hemma var med Boss WAZA Air-hörlurarna och ja, det var kul ett tag men när nyhetens behag eller om ni så vill smekmånaden var över tja... ni hajjar! Grabbarna testade också men... intresset för att gr3ja med menyerna i iPad/iPhone svalnade lika fort som en avlöning försvinner.

Då jag har endel numera sparsamt använda grejer har det fått mig att funderar på pedaler i största allmänhet. Tanken är att sätta ihop ett förhoppningsvis inspirerande pedalbord med följande pedaler och (?)ordning(?).

(Kör med polytune-clip så ingen stämmare på bordet.)

Gitarr
> Cali76 Compact Deluxe
> Archer ikon
> OCD
> El Capistan
> Flint
> Förstärkare (utan effektloop)

Så är det då Strymon DECO och Strymon Lex samt en Dunlop DVP4 Volume X Mini som jag inte riktigt kan tänka klart kring. Jag funderar på att sätta DECO efter OCD och Lex sist. Volympedalen funderar jag på att ha direkt efter kompressorn. Visst bör jag prova olika alternativ, kanske till och med ånyo skaffa en stärkare med effektloop. Men vi gillar stärkaren som den är. Kanske har någon några tips och infallsvinklar som kan vara till nytta och hjälp för mig och grabbarna.

Tack på förhand!

”Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet” :lol:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


10 Aug 2022, 09:27
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Var i kedjan petar jag in DECO, Lex och volympedal?
65 x ingen aning! :lol:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


11 Aug 2022, 08:18
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: Var i kedjan petar jag in DECO, Lex och volympedal?
Släng fram pedalerna med lite glappande kablar och dåliga batterier och låt de experimentera själv :mrgreen:


11 Aug 2022, 09:29
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Var i kedjan petar jag in DECO, Lex och volympedal?
rifle wrote:
Släng fram pedalerna med lite glappande kablar och dåliga batterier och låt de experimentera själv :mrgreen:


Tja, why not som tysken sa! Någon som har några glappande kablar och dåliga batterier som de vill bli av med. Har Strymon Ojai och Voodoo Lab PP2+ att byta med…

Blir en schysst ”nybörjarerigg”! 8) :mrgreen:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


11 Aug 2022, 16:16
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.