View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 11:39



Reply to topic  [ 5 posts ] 
JHS på youtube 
Author Message

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post JHS på youtube
Jag har på sista tiden upptäckt att grundaren till JHS har en helt underbart pedalnördig Youtube-kanal. Det pratas och demas märken, modeller, typer osv på en riktigt detaljerad nivå. Har personligen aldrig provat en JHS-pedal, men tycker att det så sjukt coolt att en pedaltillverkare gladeligen både visar upp och rekommenderar pedaler från andra tillverkare, bara för att han tycker att han tycker att det är så kul med pedaler. Vilken annan boutique-byggare skulle till exempel säga att Behringer är värt att kolla in till exempel? https://www.youtube.com/watch?v=ApJZa8yCMCQ
Rekommenderas!


13 Jan 2020, 10:26
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: JHS på youtube
Josh har hittat ett fantastiskt format på sina klipp/videos och genom att rekommendera och informera om andra tillverkares prylar så skapar han ett intresse för sina egna prylar och ett generellt större intresse för pedaler.
Man kan jämföra med Brian Wamplers videos som mer tekniska och aptråkiga.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


20 Jan 2020, 15:35
Profile

Joined: 08 Jan 2008, 10:48
Posts: 1988
Location: Uppsala
Post Re: JHS på youtube
Tycker också att JHS videos är underbart nördiga och underhållande. Den integritet han ger prov på när han visar allt från obskyra vintage-pedaler, billiga kopior till dyra konkurrerande boutique-pedaler sida vid sida med sina egna är fantastisk och uppfriskande.

_________________
Erik R

"Marshall equipment is made to pass on your sounds. Faithfully. Without distortion." (tidig Marshall-slogan)


22 Jan 2020, 15:56
Profile
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 393
Location: Mönsterås
Post Re: JHS på youtube
glassfinger wrote:
Josh har hittat ett fantastiskt format på sina klipp/videos och genom att rekommendera och informera om andra tillverkares prylar så skapar han ett intresse för sina egna prylar och ett generellt större intresse för pedaler.
Man kan jämföra med Brian Wamplers videos som mer tekniska och aptråkiga.


Personligen gillar jag bägge :D
Josh pga vad TS nämner och Brian just för att det är mer tekniskt.
Dock gillar jag inte Josh ljudklipp så mycket pga att han lirar musik o spelstil som jag inte kan relatera till och därför säger han klipp så mycket om jag skulle bli intresserad av någon pedal han testar.
Då har jag lättare att relatera till Brians ljudklipp.
Men bägge är bra på sitt vis.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


22 Jan 2020, 23:27
Profile

Joined: 29 Mar 2016, 17:55
Posts: 253
Post Re: JHS på youtube
Jag tycker att JHS "pedal-historik" klipp på YouTube är fantastiskt trevliga att kolla på. Mycket välgjorda och intressanta.


29 Jan 2020, 18:12
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.