View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 23:53



Reply to topic  [ 4 posts ] 
TC Electronic Toneprint, bra eller.... 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post TC Electronic Toneprint, bra eller....
Har och har haft ett antal TC pedaler med Toneprint, till en början tyckte jag det var underbart och roligt, men efter ett tag tröttnade man testa olika "program". Det gick mycket tid till att testa och man visste till sist inte vilken som var "bäst", vad skulle jag välja att ha som "grund"????
OK, det är bra och kul att de finns men samtidigt blir man tveksam, är verkligen oändliga (i mycket högre grad än "normala" pedaler) möjligheter det man vill ha av en pedal???
I-landproblem?


04 Apr 2018, 11:03
Profile
User avatar

Joined: 26 Mar 2018, 09:58
Posts: 210
Post Re: TC Electronic Toneprint, bra eller....
Köpte precis en TC viscous vibe. Låter fantastiskt bra. Irriterar mig lite på att det tar 1s innan den stängs av när man tryckt på bypass men annars bra pedal.
Stockljuden är kanon, toneprint latschade jag med men tröttnade rätt snart. Använder ett av artist toneprinten som är bättre än vad jag fick till, Har iof bara haft den några dagar. Bra koncept tycker jag. Man kan ju iof köpa en Eventide eller Line6 M9 så får man alla effekter i ett men ändå kul med traditionella seperata efterpedaler.


06 Apr 2018, 09:45
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post Re: TC Electronic Toneprint, bra eller....
Toneprint kommer väl mest till sin rätt när man vill nörda ner sig att hitta ett specifikt sound eller effekt särskilt om man ställer parametrarna själv. Hur det låter kvalitativt är en annan sak. Personligen tycker jag modulationeffekter är styrkan hos toneprint men annars ligger det i mittfåran. Jag tycker fortfarande exempelvis att nova delay och nova reverb låter fantastiskt bra.

_________________
Det är aldrig försent att ge upp


06 Jul 2018, 00:28
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: TC Electronic Toneprint, bra eller....
lillefar wrote:
Jag tycker fortfarande exempelvis att nova delay och nova reverb låter fantastiskt bra.

Kan bara hålla med. Beg-priserna på dessa är, ännu i alla fall, så pass låga att man får otroligt bra delay/reverb för småsummor (jämfört med allt annat).


06 Jul 2018, 07:13
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.