View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 18:47



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Fästa powersupply 
Author Message

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post Fästa powersupply
Jag har har tröttnat på alla sladdhärvor, och har därför köpt mig ett nytt och fint pedalbord med ordentligt med plats undertill, så att allt bös kan gömmas undan där. In/ut-kontakter i själva bordet så att pedalerna själva aldrig behöver röras när man kopplar in/ut. Smidigt skall det vara! Strömförsörjningen har jag tänkt gömma på bordets undersida, men vet inte riktigt hur jag skall montera det. Ni som har den här typen av lösningar, hur har ni fäst era strömförsörjningsenheter? Velcro? Metallskenor? Något annat smart sätt sätt jag inte tänkt på?


29 Mar 2018, 22:26
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Fästa powersupply
Vad är det för bord? Olika tillverkare har ofta egna lösningar för fäste av strömförsörjning, t ex Pedaltrain. PT har nån från med Voodoo Lab och skickar med skenor avsedda för deras burkar. Sen finns också universalskenor som passar alla, de skruvas fast men strömburken fästs med velcro. Cioks har egna fästen till sina burkar, Truetone likaså.

Jag kör ett PT jr sedan ett par år, VL PP2+ monterat under. Har funderingar på att byta till ett flatboard och montera strömmen på ovansidan istället. Smidigare, om man som jag byter och flyttar runt hela tiden.

Köp bra velcro, typ dual lock är mitt tips. Sitter som berget, du slipper borra och göra extra hål för strömburken.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


30 Mar 2018, 08:24
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post Re: Fästa powersupply
Det är ett bord från Ruach (https://ruach-music.com/product/ruach-k ... dal-board/). Helt i trä, så att borra upp för fästen är egentligen inget problem. Får kika på såna universalskenor!

Har en PP2+ som jag tänkte använda, men jag undrar om jag inte skall titta efter en annan lösning. Har några pedaler som går på lite andra spänningar(18v dc, 12v dc och 12v ac), och det vore gött att hitta ett sätt att köra alla från samma burk och slippa släpa på adaptrar


30 Mar 2018, 11:50
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Fästa powersupply
Är det trä så är det ju som sagt lätt att borra och skruva. För typen PT så använder jag själv först en tillkapad svart plastplatta som jag fäster med 3M dual lock, som jag k sin tur fäster mina VL 4x4 på, även dem med 3M dual lock.

Fördelen är att det går att flytta runt och ändra enkelt.


30 Mar 2018, 20:08
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: Fästa powersupply
Buntband är bra. Finns väldigt långa att köpa.
Man kan behöva borra hål, beror på bordets konstruktion.


01 Apr 2018, 09:13
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.