View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 07:56



Reply to topic  [ 6 posts ] 
JHS - Fake news eller... 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7625
Location: Malmö
Post JHS - Fake news eller...
Vet inte hur man ska ställa sig till detta, är väl för "bra" för att vara sant....

https://www.reddit.com/r/guitarpedals/c ... l_the_jhs/


13 Oct 2017, 16:16
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: JHS - Fake news eller...
Hörde detta om samröret med den kristna högerorganisationen för flera år sen. Samma sak med egen design vs klon.
Det är en lite svårt för den påhoppade att förklara sig ur såna anklagelser, snacket är redan igång och på forum kryllar det av detektiver som letar bevis på sin redan färdiga åsikt.

Samma med Vertex, fast där blev ju flera stora artister blåsta och riskerade dras med i den härvan. Bl a Mike Landau, som gick ut och erbjöd full återbetalning från egna pengar.

JHS är rätt trista överlag. Och dyra. Har testat ett flertal av dem och tycker inte att de tillför nåt nytt direkt.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


13 Oct 2017, 21:33
Profile

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: JHS - Fake news eller...
Nån skriver i de länkade tråde att Ibanez PM-7 är en fantastisk phaser. :D
(det är den väldigt långt ifrån att vara).


17 Oct 2017, 00:29
Profile ICQ WWW

Joined: 31 Jan 2009, 22:33
Posts: 597
Location:
Post Re: JHS - Fake news eller...
Jag har hört mycket gott om deras pedaler och gillar många av de jag hört. Pga deras samröre med IHOPKC ( :twisted: )skulle jag dock aldrig drömma om att köpa deras produkter, dessutom avråder jag alla jag kommer åt från att göra det! Annars skulle jag gärna köpt Boss Angry Driver!


29 Dec 2017, 10:41
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 16 Sep 2011, 19:32
Posts: 226
Post Re: JHS - Fake news eller...
JHS uttalande i frågan:
https://www.jhspedals.com/jhs-supports-human-rights/

Köpte förresten en JHS The Calhoun igår 8)


29 Dec 2017, 19:37
Profile

Joined: 31 Jan 2009, 22:33
Posts: 597
Location:
Post Re: JHS - Fake news eller...
Skönt att se att han nu tar avstånd från IHOPKC!

Han säger att han inte personligen varit involverad i IHOPKC ”på tre år”, vilket för mig innebär att han var det fram till det att deras vidriga verksamhet uppmärksammades internationellt. Han säger att företaget JHS och han själv står för människors lika värde och jag hoppas att han ärligen har ångrat sin medverkan i IHOPKC.

Jag måste dock säga att jag tvivlar på att detta är något annat än ”harm reduction” för att behålla kunder då jag också noterar att han inte yttrar ett uns av ånger eller kritik emot den hatfyllda retorik och det aktiva kampanjande de (IHOPKC) bedrivit och aktivt stött. En retorik och ett kampanjande som medvetet drivit fram en stark opinion för, och lagförslag på, dödsstraff för ”homosexuella handlingar” i Uganda. Man har också aktivt arbetat (i Uganda) för att underblåsa och stödja hatbrott mot homosexuella män, bland annat lynchningar i form av hängningar och att bränna dem levande.

Med tanke på de fruktansvärda intentionerna och konsekvenserna av IHOPKC:s verksamhet så kräver jag betydligt mer av Josh än ett simpelt ”jag har inte jobbat för dem på tre år.” för att överväga att ge honom ett öre av mina surt förvärvade slantar!


29 Dec 2017, 22:28
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.