View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 19:31



Reply to topic  [ 27 posts ] 
Wah..... en lurig rackare, tips önskas 
Author Message

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Nu har jag bara lirat ca 1 1/2 år men upplever Wah som en rätt lurig pedal, jag är lite frustrerad. Hade väl trott att det skulle vara en av de simplaste pedalerna som just bara ska ge en wah effekt.

Köpte en billig dunlop gcb95 cry baby i våras vilken ganska snabbt moddades till true bypass, led lampa samt att den inre buffern togs ut (original cry baby hade ingen buffer heller om jag förstått det korrekt). Ganska säker på att modden utfördes helt korrekt (fick hjälp av en civilingenjör), vi var noggranna.

Hur som helst, har bara lekt med pedalen sporadiskt men upplever det som en klurig pedal rent ljudmässigt.

Möjligt att modden förändrade karaktären på den en del och gjorde den något ljusare och skrikigare, jag använde inte pedalen så mycket innan jag fick för mig att modda den. Upplever den ljusare, lite "skrikigare" och med väl hårt treble effekt vid i nedersta läget. Frågan är om jag inte borde låtit buffern sitta kvar, tror grundtonen var lite dovare/mörkare då.

Hur som helst är det ju rätt simpelt att justera svepet och i helgen "roade" jag mig med detta någon timme, det hjälpte utan tvekan väldigt mycket och fick väl till det relativt bra men är ändå lite splittrad fortfarande.

Efter mina upplevelser förstår jag nu verkligen vinsten med att ha en wah som är enkel och snabb att justera. ;-) Wah ljudet man får beror ju på många faktorer (förutom själva wah pedalen), tex gitarrens pickuper, eventuella andra pedaler i kedjan, förstärkaren, eq inställningar vilken kanal man kör på förstärkaren etc... Behöver man tex justera svepet varje gång man byter gitarr eller stärkare blir det ju lite jobbigt.

Angående att tämja treble boostern så hjälper det självklart med att justera ner treble på stärkaren och/eller ton på gitarren också förutom att justera svepet.

Om ni har några tips om wah i allmänhet får ni gärna ge det (!), annars testar jag vidare. ;-)


Last edited by makatech on 12 Sep 2016, 10:15, edited 4 times in total.



12 Sep 2016, 09:41
Profile

Joined: 25 Aug 2004, 15:54
Posts: 1143
Location:
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Har kört med en Morley Maverick som jag tycker låter bra om än lite mörk i tonen. Tydligen går det att att åtgärda - med rakblad :shock: ... man gör ett hål i en kartongbit inuti större vilket släpper igenom mer ljus till en fotocell.

Har även en AMT japanese girl som låter bra (har inte testat den med band dock) och som dessutom tar väldigt lite plats. Den har dessutom några olika EQ-inställningar...

Ingen av dessa har den där skrapiga toppen som jag tycker mig höra på Crybabys...


12 Sep 2016, 10:05
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Oct 2013, 09:59
Posts: 2106
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Jag har en Dunlop 95Q, där man kan ställa in svepet samt en boost. Boosten går faktiskt att trycka, av eller på, med tån när man spelar live. De små vridpotarna på sidan ställer man väl in en gång för alla. En del andra Dunlop m fl wah's har väl dessa funktioner också.

_________________
##################


12 Sep 2016, 11:11
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Köpte mig en Dunlop Mini Wah förra månaden.

Den har gått varm sedan dess.

Makalöst bra i läget LOW=bara det läget som låter bra.

Läget (LOW) påminner om en gammal (rätt moddad) Mcoy, Classic, vintage, fasel, you name it.

Här har Dunlop hittat rätt, läget påminner om Jerry Cantrells fast för halva priset,
passar utmärkt för distat+lead spel.

https://www.youtube.com/watch?v=Jv3nRY0cstQ
Dunlop Cry Baby Mini Wah Shred Test

De andra pedalerna är luriga saker!
Toppdiskant=toppfnizzel usch...
Dunlop Mini LOW=smaskens!...

_________________
http://www.ergopikk.com


12 Sep 2016, 11:56
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Jag har en mod för wah som jag tycker är grymt bra. Påminner väldigt mycket om den vintage Crybaby som jag hade tidigare.

Ger en härligt fet ton med ett jämnt svep utan puckel på mitten som jag stör mig så på när vi snackar om original 95 modern crybaby.

_________________
http://www.voodooaudio.se


12 Sep 2016, 14:51
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Man måste skruva av locket för att växla mellan dessa tre lägen? :-(

Dock tveksam till att modda min Cry Baby wah vidare, vet att det finns lite mer man kan prova... vanligt verkar vara byte av induktansspole till en gul eller röd variant, blir väl en 150 ca inklusive frakt vi tex moodysounds.se, om jag förstår det rätt så är gul induktor lite mer vintage men åsikterna verkar gå isär på nätet.
http://stinkfoot.se/archives/549

Det är rätt tunga och klumpiga saker det här, åtminstone om man har dem på pedalbordet så visst vore en mini variant smidig.

Jaja... får se, ingen brådska och ska ge min en bättre chans nu efter att jag justerat svepet.

FuriousFingers wrote:
Köpte mig en Dunlop Mini Wah förra månaden.

Den har gått varm sedan dess.

Makalöst bra i läget LOW=bara det läget som låter bra.

Läget (LOW) påminner om en gammal (rätt moddad) Mcoy, Classic, vintage, fasel, you name it.

Här har Dunlop hittat rätt, läget påminner om Jerry Cantrells fast för halva priset,
passar utmärkt för distat+lead spel.

https://www.youtube.com/watch?v=Jv3nRY0cstQ
Dunlop Cry Baby Mini Wah Shred Test

De andra pedalerna är luriga saker!
Toppdiskant=toppfnizzel usch...
Dunlop Mini LOW=smaskens!...


Last edited by makatech on 12 Sep 2016, 17:56, edited 1 time in total.



12 Sep 2016, 15:28
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Cry baby är väldigt gäll och skrikig, och det är väl det som folk verkar gilla med den. Den skall tydligen kunna skära igenom en tät ljudbild med trummor och distade kompgitarrer bra, och det är därför den klarat sig så bra genom åren, trots att den i mitt tycke låter helt gräsligt.
Jag gillar Colorsounds wah väldigt mycket. Låter väldigt djupt, mer "woh" än "wah", och jättestort svep. Passar kanske bättre till funk än ett hårdrocksolo dock, och de tillverkas ju inte längre. Fulltone Clyde Deluxe påstås ha ett läge baserat på Colorsound, men det bästa man kan säga om det är väl kanske att det påminner till viss del, utan att egentligen leva upp till originalet. Ibland finns de begagnade till överkomliga pengar, och det borde ju finnas någon tillverkare som gör hyggliga kopior på dem tycker man.
Annars så är Morleys Bad Horsie riktigt kul, även om den inte direkt har en traditionell wah-ton. Kort och intensivt svep, men i och med att trampan åker tillbaka av sig själv kan man rytmisera med den på helt andra sätt än med vanliga wah-pedaler.


12 Sep 2016, 15:57
Profile WWW

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
makatech wrote:
Man måste skruva av locket för att växla mellan dessa tre lägen? :-(

Dock tveksam till att modda min Cry Baby wah vidare, vet att det finns lite mer man kan prova... vanligt verkar vara byte av induktansspole till en gul eller röd variant, blir väl en 150 ca inklusive frakt vi tex moodysounds.se
http://stinkfoot.se/archives/549

Det är rätt tunga och klumpiga saker det här, åtminstone om man har dem på pedalbordet så visst vore en mini variant smidig.

Jaja... får se, ingen brådska och ska ge min en bättre chans nu efter att jag justerat svepet.

FuriousFingers wrote:
Köpte mig en Dunlop Mini Wah förra månaden.

Den har gått varm sedan dess.

Makalöst bra i läget LOW=bara det läget som låter bra.

Läget (LOW) påminner om en gammal (rätt moddad) Mcoy, Classic, vintage, fasel, you name it.

Här har Dunlop hittat rätt, läget påminner om Jerry Cantrells fast för halva priset,
passar utmärkt för distat+lead spel.

https://www.youtube.com/watch?v=Jv3nRY0cstQ
Dunlop Cry Baby Mini Wah Shred Test

De andra pedalerna är luriga saker!
Toppdiskant=toppfnizzel usch...
Dunlop Mini LOW=smaskens!...

-Ja du behöver skruva av locket!

Men de andra lägena är inte så bra= ful Dunlop i sin bästa klädnad!

low läget däremot står på hela tiden, behöver inte ändra,
den har rätt "formula" och rätt svep, som låter gott och guttigast av de tre.

En biffig Jimi Hendrix i hifi-läge helt enkelt!

Väl värt sina pengar och är en keeper!...

_________________
http://www.ergopikk.com


12 Sep 2016, 16:23
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Har du testat att ställa ner poten ett par hack på pinnen? Så att den inte öppnar upp hela vägen när du trampar i tåget.
Testa det enkla tricket först innan du börjar byta komponenter.

Edit: sorry, läste slarvigt...

Matte

_________________
the older I get, the better I was


12 Sep 2016, 17:44
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Ja, jösses vad jag höll på i lördags, minst en timme och provade olika svep inställningar.

Det blev åtminstone klart bättre enligt min smak och jag ger den en chans till.

clapton71 wrote:
Har du testat att ställa ner poten ett par hack på pinnen? Så att den inte öppnar upp hela vägen när du trampar i tåget.
Testa det enkla tricket först innan du börjar byta komponenter.

Edit: sorry, läste slarvigt...

Matte


12 Sep 2016, 17:53
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Hot potz II är en gräslig rackare så är det den poten du försöker med kommer det aldrig att bli vettigt. Det blir antingen för skrikigt eller för basigt.

Du behöver en ICAR-pot av någon typ. Så du får ett jämnt svep och slipper puckel som hot potz har. Det är steg 1.

_________________
http://www.voodooaudio.se


12 Sep 2016, 18:05
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Hej, jag betvivlar inte det minsta att du är grym på att modda. Har förstått det från någon annan tråd där du moddat Boss chorus :-) Potten tänkte jag inte på, den har säkert minst lika stor påverkan som induktansspolen om inte större? :-)

Fast jag är ändå tveksam i om jag vill investera i den här. Alternativet att försöka sälja den för någon fem hundring och sedan köpa en bättre begagnad för en knapp tusing finns ju också i så fall, beg marknaden är ju enormt bra i Sverige. Sett flera intressanta i prisklassen runt 1000 eller under på beg marknaden. I helgen var det en som var beredd att släppa en Fulltone Clyde Deluxe för 1100 inklusive frakt till Stockholm, i dag har jag sett en sprillans mini för 900kr. Men först ska jag ge den här en chans, fortsätta justera svepet lite och se om den duger för mig.

Sedan just wah pedal... verkar vara ganska personligt med vilket wah sound man gillar. I så fall skulle jag vilja ha den moddad så att man själv kan justera den till en viss del, blir så chansartat annars.

nilo wrote:
Hot potz II är en gräslig rackare så är det den poten du försöker med kommer det aldrig att bli vettigt. Det blir antingen för skrikigt eller för basigt.

Du behöver en ICAR-pot av någon typ. Så du får ett jämnt svep och slipper puckel som hot potz har. Det är steg 1.


Last edited by makatech on 12 Sep 2016, 19:36, edited 4 times in total.



12 Sep 2016, 19:30
Profile
User avatar

Joined: 01 Jan 2008, 18:34
Posts: 623
Location: Alingsås
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Här har du en bra och "snäll" pot :wink:
Kanske löser ditt problem(?)

http://www.ebay.co.uk/itm/CTS-Premium-S ... SwmrlU1OvJ


12 Sep 2016, 19:31
Profile WWW

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
makatech wrote:
Hej, jag betvivlar inte det minsta att du är grym på att modda. Har förstått det från någon annan tråd där du moddat Boss chorus :-) Potten tänkte jag inte på, den har säkert minst lika stor påverkan som induktansspolen om inte större? :-)

Fast jag är ändå tveksam i om jag vill investera i den här. Alternativet att försöka sälja den för någon fem hundring och sedan köpa en bättre begagnad för en knapp tusing finns ju också i så fall, beg marknaden är ju enormt bra i Sverige. Sett flera intressanta i prisklassen runt 1000 eller under på beg marknaden. I helgen var det en som var beredd att släppa en Fulltone Clyde Deluxe för 1100 inklusive frakt till Stockholm, i dag har jag sett en sprillans mini för 900kr. Men först ska jag ge den här en chans, fortsätta justera svepet lite och se om den duger för mig.

Sedan just wah pedal... verkar vara ganska personligt med vilket wah sound man gillar. I så fall skulle jag vilja ha den moddad så att man själv kan justera den till en viss del, blir så chansartat annars.

nilo wrote:
Hot potz II är en gräslig rackare så är det den poten du försöker med kommer det aldrig att bli vettigt. Det blir antingen för skrikigt eller för basigt.

Du behöver en ICAR-pot av någon typ. Så du får ett jämnt svep och slipper puckel som hot potz har. Det är steg 1.

Spolen är enligt mig den minst viktiga enskilda komponenten i en wah. Absolut viktigast är värdena på komponenterna, därefter potens svep. Mer än så säger jag inte just nu :wink:

Men ja, man kan göra allting justerbart på en wah. Det jag dock skulle sträcka mig till är justerbar bias på Q1 och valbar svepkonding. Resten tenderar bara att ta en bra krets och släta ut den så att man tappar det som gör clyde/jen/osv. så bra.

Så min rekommendation är att byta poten mot en bättre och sen isf installera trimpot istället för 390 ohms resistorn och en switch för att lägga 10nF parallellt med den 10nF som sitter vid spolen.

_________________
http://www.voodooaudio.se


12 Sep 2016, 20:09
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Intressant det här med moddning och finns en enorm massa att läsa om just moddning av Cry Baby GCB-95, måste vara en av de allra mest populära pedalerna att modda?

Men ja, upplevt att det finns väldigt mycket information om spolen (inductor) och dess påverkan på ljudet, yellow eller red fasel jämfört med stock men klart mindre information finns att finna om de olika pottarna.

Kan vara en total missuppfattning av mig men upplever det som att det är mer sällan som just poten byts i en Cry Baby vs alla övriga mods?

Tex på stinkfoot.se som det ofta refereras till står det väldigt lite om poten i en Cry Baby? Hur de olika värdena på komponenterna påverkar finns det dock en hel del info om.
http://stinkfoot.se/archives/549

Här har jag dock hittat lite info om olika potar till Wah pedaler.
http://www.freestompboxes.org/viewtopic ... 286#p21743

En som sammanfattar vad han tycker: "No need for special taper pots, fasel inductors or any of the other bullshit stuff - just good quality capacitors and the correct value resistors is all you need."

:-)

nilo wrote:
Hot potz II är en gräslig rackare så är det den poten du försöker med kommer det aldrig att bli vettigt. Det blir antingen för skrikigt eller för basigt.

Du behöver en ICAR-pot av någon typ. Så du får ett jämnt svep och slipper puckel som hot potz har. Det är steg 1.

Spolen är enligt mig den minst viktiga enskilda komponenten i en wah. Absolut viktigast är värdena på komponenterna, därefter potens svep. Mer än så säger jag inte just nu :wink:

Men ja, man kan göra allting justerbart på en wah. Det jag dock skulle sträcka mig till är justerbar bias på Q1 och valbar svepkonding. Resten tenderar bara att ta en bra krets och släta ut den så att man tappar det som gör clyde/jen/osv. så bra.

Så min rekommendation är att byta poten mot en bättre och sen isf installera trimpot istället för 390 ohms resistorn och en switch för att lägga 10nF parallellt med den 10nF som sitter vid spolen.


13 Sep 2016, 15:29
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Givetvis är tapern och värdet på poten jätteviktiga för hur pedalen kommer uppföra sig.

Om vi pratar spole så är värdet (mH) och den inre resistansen egentligen det enda som påverkar ljudet. Det är det som skiljer den röda från den gula faseln (förutom att den röda då är en toroid och den gula "cup core"). Den röda låter fetare för att det är en 560mH induktor och den gula är en 250mH.

Sen kan man ju dessutom ha i åtanke att en spole kan ha ett visst mått av mikrofoni och det är väl det här som folk brukar uppleva som skillnad i karaktär (när man jämför två spolar som mäter snarlikt).

Personen som påstår att det endast sitter i typen av kondingar är antingen a.) En skojfrisk jäkel eller b.) Helt okunnig.

Så jo, du måste ha en bra pot. Dunlop hot potz II är inte en sådan. Hot potz I är dock hur bra som helst om man kan hitta en sådan. Annars finns det ICAR-potar hos t.ex. musikding som låter jättebra. Håll dig till 100k ICAR-taper så blir det bra.

_________________
http://www.voodooaudio.se


13 Sep 2016, 19:10
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Jag knep en mini Wah igår på beg marknaden för 700, hoppas den är och blir ok. Om inte så är det pga mig helt enkelt, case closed.

Så om någon hugad "moddare" vill köpa min true bypass, led samt borttagen buffer moddade Cry Baby gcb-95 så kan jag släppa den för 400. Den blåa led lampan är läcker, just den modden måste nog utföras på minin också. ;-)


14 Sep 2016, 08:47
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Behövs inte utföras på en mini!

Pivotpunkten är mycket större och mer ergonomisk!
Du hör och känner ett tydligt klick när wah-wah går igång!

På den fullstora modellen krävs det mera "klonck" med foten,
mini behövs bara en lätt "dutt".

Smutt är ordet!
Och fantastisk, men säg det inte högt ,LOW -läget är fantastiskt!....

_________________
http://www.ergopikk.com


14 Sep 2016, 21:05
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Tack för ditt tips och får hoppas det blir bra :-) den har fått bra reviews generellt och hoppas den inte upplevs för pyttig. Gillar annars mycket att den blir smidigare på bordet samt sist men inte minst enklare att ta med sig. Om jag inte lyckas sälja min gcb-95'a får jag väl använda den som "modda och lära mig pedal". ;-) Kan vara rätt bra att ha en annan wah att jämföra med då rent ljudmässigt.

FuriousFingers wrote:
Behövs inte utföras på en mini!

Pivotpunkten är mycket större och mer ergonomisk!
Du hör och känner ett tydligt klick när wah-wah går igång!

På den fullstora modellen krävs det mera "klonck" med foten,
mini behövs bara en lätt "dutt".

Smutt är ordet!
Och fantastisk, men säg det inte högt ,LOW -läget är fantastiskt!....


14 Sep 2016, 21:17
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Framförallt är den lätt!

Ju äldre man blir desto viktigare blir det med vikten!
:mrgreen:

Och då lyfter jag ändå 90 kg i bänkpress!
Men Dunlop är tunga gjutjärnsgrejor...

_________________
http://www.ergopikk.com


14 Sep 2016, 21:28
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Snabb leverans av mini wah, testat den en del. ;-)

Jag är nöjd och den låter bra ljudmässigt, byggkvalitén ser bra ut också, mitt intryck är att Dunlop lyckats med den här. Visst är den enormt liten men det går nog att vänja sig vid.

Tycker nog den låter rätt bra på alla tre lägena men visst är den mjukast i low/Hendrix läget, då "biter"/raspar den inte så mycket förrän när man trampar ner pedalen i botten (eller nästan i botten). Vintage (ger mer mid-range fokus) och GCB-95 läget är lite mera riviga och trebliga rent generellt men också bra tycker jag. Den är nog annars något lite lite mjukare, mörkare och mindre treblig i tonen generellt än Cry Baby GCB-95 vilket gör positiv skillnad enligt mig. I jämförelse med gcb-95 original är det så klart mycket trevligt att den här har true bypass också.

Hur en Wah samverkar med fuzz är ett kapitel i sig och jag vet inte riktigt hur minin skulle greja att vara strax i före i kedjan på en fuzz (tex en fuzz face), gissningsvis fungerar det inte bra utan en buffer.

En annan skillnad med minin mot Cry Baby GCB-95 är att minin har ett längre/större svep vilket känns lite annorlunda men bör vara bra för att effektivare kunna kontrollera ljudet, i synnerhet när man för foten upp och ner långsamt.

Däremot lyckades jag faktiskt justera min stora Cry Baby GCB-95 ännu bättre nu med den lilla som referensljud så den kan jag (försöka) sälja med bra samvete, skulle vilja säga att den låter bra nu... :-) och självklart är den stor bekvämare att trampa på, det ska man inte sticka under stol med. Att justera svepet gör mycket stor skillnad på Cry Baby pedaler och är super enkelt.


15 Sep 2016, 16:34
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Så här låter en nytillverkad Vox med min mod. Är väldigt lik den vintage JEN Crybaby som jag ägde förr. Låter väldigt fett och mysigt utan att för den delen tappa peaken (som det gärna blir när man meckar med 33k resistorn).

https://www.instagram.com/p/BKlAjhuhnGC/

Den som är intresserad kan ju alltid skicka PM.

_________________
http://www.voodooaudio.se


20 Sep 2016, 14:48
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2532
Location:
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
nilo wrote:
Så här låter en nytillverkad Vox med min mod. Är väldigt lik den vintage JEN Crybaby som jag ägde förr. Låter väldigt fett och mysigt utan att för den delen tappa peaken (som det gärna blir när man meckar med 33k resistorn).

https://www.instagram.com/p/BKlAjhuhnGC/

Den som är intresserad kan ju alltid skicka PM.


Låter väldigt nice, både handhavandet och pedalen...


24 Sep 2016, 08:57
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Robert wrote:
Cry baby är väldigt gäll och skrikig, och det är väl det som folk verkar gilla med den. Den skall tydligen kunna skära igenom en tät ljudbild med trummor och distade kompgitarrer bra


Ja det är ju själva syftet med den. Skär igenom och lyfter solona i band/live situation.

Hemma är den ju ganska vass det kan jag hålla med om.

_________________



24 Sep 2016, 15:29
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
Då har ni inte testat wah-mini på LOW läget... makalöst, smutt och mjukt och go...

Baby, fast utan cry.. liksom...

_________________
http://www.ergopikk.com


24 Sep 2016, 19:06
Profile

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2739
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
zoork_1 wrote:
nilo wrote:
Så här låter en nytillverkad Vox med min mod. Är väldigt lik den vintage JEN Crybaby som jag ägde förr. Låter väldigt fett och mysigt utan att för den delen tappa peaken (som det gärna blir när man meckar med 33k resistorn).

https://www.instagram.com/p/BKlAjhuhnGC/

Den som är intresserad kan ju alltid skicka PM.


Låter väldigt nice, både handhavandet och pedalen...

Tack så hemskt mycket!

Har verkligen försökt bli bättre på det där med att hantera en wah, så det värmer. :)
Har försökt komma bort från det där slentrianmässigt "fram-och-tillbaka-i-takt-med-musiken". Inte för att det är fel utan för att det är ett mönster man lätt fastnar i och det funkar kanske inte till allt.

Återigen, tack!

_________________
http://www.voodooaudio.se


24 Sep 2016, 23:27
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Wah..... en lurig rackare, tips önskas
:mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=jR0GECjyKtk

https://www.youtube.com/watch?v=BkF7Mq1ZUR0


27 Sep 2016, 11:31
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 27 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.