View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 13:33



Reply to topic  [ 5 posts ] 
It was typ twenty years ago today... 
Author Message

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post It was typ twenty years ago today...
som jag köpte min TS9a. jan 1995 för att vara exakt (köpte den till mig själv i födelsedagspresent). Den har hängt med hela tiden, ibland är den av pedalbordet och ibland på. Deen har även åkt över Atlanten för en massa år sedan och fått nån sorts Keeley-mod, men jag minns inte längre vilken mod det blev.Nu är den tillbaka igen. Jag har köpt en miljarrrrd OD-pedaler under dessa 20 år, men jag kommer ändå alltid tillbaka till Tubescreamern. Hörs i mixen, bra clean-up med gitarrvolymen, funkar kalas med singlecoil och typ fenderstärkare. Vad mer kan man begära? Tänk om jag kunde sluta köpa OD-pedaler ett tag nu och istället vara nöjd med TS-9an?

_________________
Jag sponsrar Ljudbojen!


01 Nov 2015, 22:47
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: It was typ twenty years ago today...
Grattis på födelsedagen, då. ( I efterskott) :)
Ja, någon form av TS är alltid bra att ha. Har ett pars stycken som åker fram och tillbaka på mina pedalbord, beroende på vilken förstärkare jag använder.

_________________
http://www.pigsinspace.se


02 Nov 2015, 09:55
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post Re: It was typ twenty years ago today...
Förstår dig helt och fullt. Jag hade under ca 25 år en TS-9 som åkte av bordet med gång på gång bara för att återkomma lite senare. Dumt nog sålde jag min i något anfall av köphysteri häromåret. Den är saknad och jag kommer nog att skaffa en till snart. Tyvärr kommer det att kosta mig dyrt men det är väl så med livets läxor, de är dyrköpta :oops: Har också märkt att även när TS-9an inte funnits på bordet har jag nästan alltid haft en pedal där som fyller samma funktion, och som jag försökt få att låta så likt den som möjligt.

_________________
Senaste utgivelsen på Bandcamp - http://andersisberg.bandcamp.com/
Bojensponsor


02 Nov 2015, 15:17
Profile WWW

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post Re: It was typ twenty years ago today...
AMI wrote:
Förstår dig helt och fullt. Jag hade under ca 25 år en TS-9 som åkte av bordet med gång på gång bara för att återkomma lite senare. Dumt nog sålde jag min i något anfall av köphysteri häromåret. Den är saknad och jag kommer nog att skaffa en till snart. Tyvärr kommer det att kosta mig dyrt men det är väl så med livets läxor, de är dyrköpta :oops: Har också märkt att även när TS-9an inte funnits på bordet har jag nästan alltid haft en pedal där som fyller samma funktion, och som jag försökt få att låta så likt den som möjligt.


Visst har du gjort nån demo på Tinypedals Breaking Bad overdrive? Är den bra? Jag brukar gilla pedaler med cleanblend-funktion. Fast nu ska jag väl egentligen INTE skaffa nån ny overdrive.

_________________
Jag sponsrar Ljudbojen!


02 Nov 2015, 20:38
Profile
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post Re: It was typ twenty years ago today...
Steven wrote:
AMI wrote:
Förstår dig helt och fullt. Jag hade under ca 25 år en TS-9 som åkte av bordet med gång på gång bara för att återkomma lite senare. Dumt nog sålde jag min i något anfall av köphysteri häromåret. Den är saknad och jag kommer nog att skaffa en till snart. Tyvärr kommer det att kosta mig dyrt men det är väl så med livets läxor, de är dyrköpta :oops: Har också märkt att även när TS-9an inte funnits på bordet har jag nästan alltid haft en pedal där som fyller samma funktion, och som jag försökt få att låta så likt den som möjligt.


Visst har du gjort nån demo på Tinypedals Breaking Bad overdrive? Är den bra? Jag brukar gilla pedaler med cleanblend-funktion. Fast nu ska jag väl egentligen INTE skaffa nån ny overdrive.


Haha, du vet väl att det är ett förlorat slag redan innan det börjat, du kommer att köpa fler overdrives :mrgreen: Ja, jag har gjort demos med Breaking Bad, och har själv använt den väldigt mycket det senaste året. Den är som en bra TS med blendfunktion, som för övrigt fungerar utmärkt, och har något mer gain än originalet. Den stackar mycket bra och är perfekt för att pusha stärkaren med. Den låter bra på sovrumsvolym men gör sig allra bäst in i en stärkare på gränsen till överstyrning, precis som man kan förvänta sig. Sedan är det extra trevligt med pedalar som är Made in Sweden. Inte ofta man stöter på sverigetillverkade produkter numera.

_________________
Senaste utgivelsen på Bandcamp - http://andersisberg.bandcamp.com/
Bojensponsor


05 Nov 2015, 01:50
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.