Re: The revenge of Boss MT-2 (Metal Zone)?
lillefar wrote:
Jodå jag prövar alltid i loopen och köper numera aldrig en förstärkare utan loop. MEN har märkt att det skiljer sig mellan bosspedal och bosspedal och har nördat med DS-1 ett tag för att stacka med fuzz och de skiljer så att en låter bättre så kan det vara skillnad på när och var det är tillverkade och då utesluter jag det självklara argumentet made in Japan för de DS-1 jag testat 4 stycken var made in Taiwan förutom en som fetgårbort för att den är Keeley moddad och såklart låter annorlunda. Frågan är varför en av tre helt orginal låter bättre.
Vad gäller Taiwn DS-1 som låter olika beror främst det på att det bytts op-amps vid ett antal tillfällen, somliga låter kanon, andra mindre bra. Alla Taiwan t o m 1994 har samma op-amp som de japanska och låter således lika bra, om än inte helt identiskt beroende på t ex komponentdrift eller byte av någon komponents värde (detta har gjorts).
MEN, det finns Taiwan DS-1 (alltså senare än 1994) som låter jädrans bra, om man hittar en "årgång" med en bra op-amp, bara testa innan köp.