View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Apr 2024, 18:55



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Ada MP1, defekt 
Author Message

Joined: 03 Jan 2008, 11:04
Posts: 107
Post Ada MP1, defekt
Jag fick en Ada MP1 med i nått byte för många år sedan. "Den funkar inte" sa säljaren. Jag började med att mäta upp trafon (110-voltare), kopplade bort den från modekortet, i med ström och fram med multimetern.

Då började fanskapet ryka :( Sen orkade jag inte mer.

Säljes billigt. Alla delar finns utom de skruvar som håller fast locket (vanlig jävla skruv).

Någon hundring? Byte mot någon skojsig pedal? Whatever, bara jag slipper se skiten.

Finns i Västerås, skickar om du betalar. Ska jobba i Sthlm. några veckor från mitten på mars till mitten av april, kan plocka med den om du möter mig på centralen på morgonen.

/frax


28 Feb 2010, 19:10
Profile

Joined: 03 Jan 2008, 11:04
Posts: 107
Post 
Mer info om MP1an hittar du här:
http://www.adadepot.com/adagear/gearpag ... A-MP-1.htm

Det finns visst lite olika modeller, jag är osäker på vilken det är. MP-1 står det på fronten.


28 Feb 2010, 19:12
Profile

Joined: 01 Mar 2010, 15:28
Posts: 2
Location:
Post 
frax wrote:

Jag fick en Ada MP1 med i nått byte för många år sedan. "Den funkar inte" sa säljaren. Jag började med att mäta upp trafon (110-voltare), kopplade bort den från modekortet, i med ström och fram med multimetern.

Då började fanskapet ryka :( Sen orkade jag inte mer.

Säljes billigt. Alla delar finns utom de skruvar som håller fast locket (vanlig jävla skruv).

Någon hundring? Byte mot någon skojsig pedal? Whatever, bara jag slipper se skiten.

Finns i Västerås, skickar om du betalar. Ska jobba i Sthlm. några veckor från mitten på mars till mitten av april, kan plocka med den om du möter mig på centralen på morgonen.

/frax

Hallå Frax!

Jag är intresserad av att hjälpa dig slippa se MP-1:an
Jag bor i Stockholm och "någon hundring" skulle ju kunna vara 150 och så vill jag då ha med den gamla transformatorn på 110Volt (hoppas du har den kvar) och de övriga delarna.

I am an ADA user.
Rock on!
MrLasse


01 Mar 2010, 15:36
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Jan 2008, 11:04
Posts: 107
Post 
150:- funkar för mig. Bjuder ingen över innan midnatt fredag så är den din. Och ja, orginaltrafon finns kvar.

/frax


02 Mar 2010, 08:44
Profile

Joined: 01 Mar 2010, 15:28
Posts: 2
Location:
Post 
Spännande att se om det kommer att bli lödarbete framöver eller inte.

I am an ADA user.
Rock on!
MrLasse


02 Mar 2010, 10:55
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.