View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Apr 2024, 17:23



Reply to topic  [ 1 post ] 
Neunaber Wet / Chroma / Seraphim... + EXP - SÅLD! 
Author Message

Joined: 17 Jul 2012, 11:20
Posts: 64
Post Neunaber Wet / Chroma / Seraphim... + EXP - SÅLD!
Neunaber Stereo Slate v2 tillsammans med EXP kontroller.

Denna kombo är väldigt flexibel och mångsidig. Slate v2 är en pedal ur Expanse serien från Neunaber. Alla pedaler i denn serie är egentligen samma pedal, det enda som skiljer är vilken grafisk etikett som sitter på. Det grymma är att vilken pedal man än köper i denna seire så kan man programmera den till någon av de andra, genom USB. Det gäller alltså oavsett om man har en Wet, Chroma, Echelon, Seraphim eller Slate.

Algoritmerna är helt enastående. Speciellt kända har Neunaber blivit för deras reverb (Wet) och Shimmer (Seraphim). Men jag tycker även deras chorus och delay är bland de allra bästa på marknaden. Nu finns det även algoritmer för phaser, flanger, tremolo och hold (freeze). Hur grymt som helst.

Har man en pedal från deras Expanse serie så är EXP kontrollern i stort sett obligatorisk för att att man ska få ut det mesta av pedalen. Med kontrollern kommer man åt fyra förinställda effekter, och för varje effekt har man två presets. Man kan alltså programmera in 8 st presets som man sedan kommer åt med hjälp av kontrollern. Utöver detta så har den tre ingångar för expression pedaler, en för varje ratt på effekt pedalen. Det finns också en ingång så att man kan morpha mellan preset 1 och 2 på varje effekt.

Pedalera kommer i sin respektive orginalkartong med manual. USB-kabel ingår i Slate och RJ45 (ethernet) kabel ingår i EXP. Den behövs för att koppla samman kontrollern med effektpedalen.

Priser på tgt11.com:
Slate - 2995:-
EXP - 1195:-

Jag säljer detta som ett paket för 3400:-. Finns i Oxie utanför Malmö men kan skickas om köparen står för frakten.

Pedalerna är i nyskick och har inte blivit giggade.

Jag kan eventuellt tänka mig att släppa pedalerna var för sig, om det finns intressenter på dem båda.

Slate
https://neunaber.net/collections/pedals ... ts/expanse

EXP
https://neunaber.net/products/exp


Attachments:
Neunaber_small.jpg
Neunaber_small.jpg [ 156.54 KiB | Viewed 1304 times ]
27 Oct 2017, 00:12
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.