View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 14:20



Reply to topic  [ 1 post ] 
Starta en kör i skaraborg? 
Author Message

Joined: 09 Mar 2012, 10:45
Posts: 11
Post Starta en kör i skaraborg?
Har gått och krystat fram en tanke: man kanske skulle starta en kör?

Avfärda mig gärna, men här är tanken:

I den här staden (Mariestad) finns det ett par barnkörer och ett par vuxenkörer och så medborgarskolans "alla kan sjunga-kören" (som kostar 595:-/10 tillfällen). Samtliga körer jag känner till, förutom medborgarskolans, är knutna till antingen svenska kyrkan eller något annat samfund och låtvalet är därefter. Jag säger inte att det är dåligt men det är inte konstigt att barnen i regel slutar efter en viss ålder.

Som ett alternativ till körerna jag nämnt tänker jag mig en barn- och ungdomskör (jo, tanken blev sån eftersom det känns som att de flesta försvinner härifrån efter gymnasiet för att eventuellt återvända senare i livet, men det vore inte fel att ha den öppen för alla åldrar) där allt arbete görs ideellt och medlemsavgiften hålls så låg som möjligt (helst gratis medlemskap men det är ju inte säkert att det går att få att fungera om man inte hittar en billig lokal) och där körmedlemmarna får vara med och påverka låtvalet.

Nu är det ju så att en gitarrist gör ingen kör så om det finns fler som känner att det skulle vara intressant att undersöka saken vidare...?


18 Dec 2012, 22:31
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.