View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 01:28



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Spela blues i Göteborg? Öppen scen/ blues jam? 
Author Message

Joined: 22 Oct 2004, 23:48
Posts: 1678
Location: Enköping
Post Spela blues i Göteborg? Öppen scen/ blues jam?
Söker folk som vill spela/jamma blues! Spelar själv gitarr. Tänkte att det vore kul att bara träffas och jamma för att det är så kul. Eller är det någon som har koll på om det är något ställe som brukar ha öppen scen/blues jam? Tacksam för svar! 8)

_________________
Mail: karl_rasmus[a]hotmail.com


05 Dec 2011, 14:27
Profile
User avatar

Joined: 13 May 2010, 23:58
Posts: 71
Location: Göteborg
Post Re: Spela blues i Göteborg? Öppen scen/ blues jam?
Bluesjam på S/S Marieholm (vid operan) varje lördag kl 16.00-19.00. Bra tillställning! http://ffib.musicblogg.se/

Öppen scen på Adas bar, Backaplan söndagar kl 19.00. Har inte varit så mycket folk när jag varit där = mycket speltid för den som önskar. http://www.adas-bar.se/pagang/


05 Dec 2011, 21:52
Profile

Joined: 22 Oct 2004, 23:48
Posts: 1678
Location: Enköping
Post Re: Spela blues i Göteborg? Öppen scen/ blues jam?
Tack för tipsen! Ska nog kolla in lördagsjammen på S/S Marieholm. Hur är det uppstyrt där? Brukar ju fungera lite olika. Är det bara att ta med guran och köra när det finns uttrymme? Eller skriver man upp sig i början och blir uppkallad vid sin tur?

_________________
Mail: karl_rasmus[a]hotmail.com


06 Dec 2011, 21:43
Profile
User avatar

Joined: 13 May 2010, 23:58
Posts: 71
Location: Göteborg
Post Re: Spela blues i Göteborg? Öppen scen/ blues jam?
Kul, hoppas du dyker upp. Och om du som ditt nick antyder gillar Hendrix så kan du nog finna en och annan själsfrände och höra någon tolkning där.

Man anmäler sig när man kommer, så blir man ihopgrupperad i lämpliga, mer eller mindre slumpmässiga, konstellationer. Varje gäng kör sedan i regel tre låtar var. Låtvalet görs oftast i samråd på plats på scen mellan varje låt.

Det brukar vara rätt många gitarrister, så det är bra att satsa på att komma när det börjar. En del hinner spela två varv, antingen i samma eller annan konstellation. Om man vill spela mycket så är det en fördel att spela nästan vilket annat instrument som helst.

Det brukar bli fullt i salongen rätt tidigt, publiken är glad och med på noterna, och stämningen är mycket trevlig. Musikanternas nivå ligger mestadels mellan kompetent och överdjävlig, med en och annan avstickare både nedåt och åt sidan utan att någon tar illa vid sig. T o m jag har varit med en gång, och jag tror jag satte ribban nedåt. :?

Såhär gick det till för ett par veckor sedan:

http://www.youtube.com/watch?v=iBTWxT25o9A


Vad har du med dig för gura, så kan jag hälsa på dig på lördag?


06 Dec 2011, 22:15
Profile

Joined: 22 Oct 2004, 23:48
Posts: 1678
Location: Enköping
Post Re: Spela blues i Göteborg? Öppen scen/ blues jam?
Låter ju riktigt lovande! Jovisst gillar jag Hendrix men har halkat in lite mera på hans förebilder så att säga. Är upptagen lördag då jag ska spela in med bandet men nästa helg tänkte jag ta mig dit! Har en orange ganska(väldigt) sliten strata med lönnhals med inputjack på sidan som en tele, borde vara lätt att känna igen. Får se om vi ses då nästa helg!

_________________
Mail: karl_rasmus[a]hotmail.com


06 Dec 2011, 22:42
Profile

Joined: 01 Dec 2011, 23:51
Posts: 580
Post Re: Spela blues i Göteborg? Öppen scen/ blues jam?
Töfft! Inte omöjligt jag dammar av LP:n och tittar dit till helgen. Vore kul att köra lite gammal hederlig blos, var ett duktigt tag sen nu...

_________________
"Jazz is not dead - it just smells funny"


07 Dec 2011, 14:30
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.