View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 14:47



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Basist sökes till Nintendo-band i Uppsala! (igen) 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Sep 2004, 13:36
Posts: 1786
Location: Uppsala
Post Basist sökes till Nintendo-band i Uppsala! (igen)
<b>UPPDATERING 2009-09-14:
Nuvarande basisten kommer eventuellt att ha för lite tid, och jag hör gärna av fler som är intresserade. Denna annons gäller alltså åter igen. Inga garantier -- men ta gärna kontakt för ev. framtida spelande! Kan bli mycket snart.
</b>

Hej!

Jag har under senare år ägnat mycket tid åt att spela covers på tv-spelslåtar i funkig retrorock-stil, inspirerad av t.ex. Led Zeppelin, Hendrix, Rolling Stones, Deep Purple, Funkadelic, blaxploitation-soundtracks, progressive (typ Yes och Pink Floyd) m.m.

Håller nu på att sätta ihop ett band här i Uppsala som ska spela detta live. Förutom mig på gitarr är vi en skitduktig trummis och likaledes kompetent keyboardspelare. Saknar i första hand en basist.

Du behöver inte ha hört en massa tv-spelslåtar, men du ska se tjusningen i den sortens musik och vara kreativ och entusiastisk.

Du behöver inte ha precis samma influenser som jag eller de andra i bandet. Grundtanken är att vi tar tv-spelslåtar och gör egna versioner av dem lite som vi vill, med improvisationer och stölder från "vanliga" låtar som vi diggar.

Det allra viktigaste är att du kan spela svängigt, rockigt, funkigt och framför allt att du är engagerad och vill lägga ner tid på det här! Repa minst en gång i veckan och ta ut låtar hemma emellanåt. Jag har ambitionen att ta detta så långt det går! (Turné i Japan? Javisst!)

Jag heter Henrik Lidbjörk, är född 1981 och bor i Uppsala. Jobbar endast deltid och försöker fylla resten av tiden med musik av olika slag. De andra bandmedlemmarna bor också i Uppsala och pluggar här. Jag för min del är villig att satsa rejält och tror att man kan tjäna pengar på det här i slutändan, om allting verkligen klaffar. :)

Här är min hemsida där jag lagt upp en massa låtar jag spelat in själv (under artistnamnet Mutherpluckin' B):
http://lidbjork.homelinux.org/nintendo

Ett liveband blir ju lite mer sloppy, men det är ungefär stilen i de inspelade låtarna som vi utgår från.
Tveka inte att höra av dig! (t.ex. posta här i forumet, skicka meddelande, ring, sms:a, mejla ...)

l i e . b @ r u n t i m e r e c o r d s . n e t


12 Jun 2009, 13:08
Profile

Joined: 01 Jul 2009, 12:38
Posts: 2
Location:
Post 
LieMfB wrote:

Hej!

Jag har under senare år ägnat mycket tid åt att spela covers på tv-spelslåtar i funkig retrorock-stil, inspirerad av t.ex. Led Zeppelin, Hendrix, Rolling Stones, Deep Purple, Funkadelic, blaxploitation-soundtracks, progressive (typ Yes och Pink Floyd) m.m.

Håller nu på att sätta ihop ett band här i Uppsala som ska spela detta live. Förutom mig på gitarr är vi trummis och keyboardspelare. Saknar i första hand en basist.

Du behöver inte ha hört en massa tv-spelslåtar, men du ska se tjusningen i den sortens musik och vara kreativ och entusiastisk när det gäller att överföra den till livespel på vanliga instrument.

Du behöver inte ha samma influenser som jag eller de andra i bandet. Grundtanken är att vi tar tv-spelslåtar och gör egna versioner av dem lite som vi vill, med stölder från "vanliga" låtar som vi diggar, och egna improvisationer. Vi kommer i vilket fall som helst låta lite proggig 70-talsrock. :)

Det allra viktigaste är att du kan spela svängigt -- gärna funkigt -- och vara allmänt motiverad.

Jag heter Henrik Lidbjörk, är född 1981 och bor i Uppsala. Jobbar endast deltid och försöker fylla resten av tiden med musik av olika slag. De andra bandmedlemmarna bor också i Uppsala och pluggar här. Jag för min del är villig att satsa rejält och tror att man kan tjäna pengar på det här i slutändan, om allting verkligen klaffar. :)

Här är min hemsida där jag lagt upp en massa låtar jag spelat in själv (under artistnamnet Mutherpluckin' B):
http://lidbjork.homelinux.org/nintendo

Ett liveband blir ju lite mer sloppy, men det är ungefär stilen i de inspelade låtarna som vi utgår från.
Tveka inte att höra av dig! (t.ex. posta här i forumet, skicka meddelande, ring, sms:a, mejla ...)

l i e . b @ r u n t i m e r e c o r d s . n e t




Dämn! Det vore nåt för mig... Jag bor 25 mil bort så det kan bli lite svårt... Fan!


01 Jul 2009, 12:42
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post 
Måste bara få säga att jag älskar dina låtar, i synnerlighet "Razzle rides to town" fick mer än en nastolgisk tår i ögat när gunsmoke-temat brakar igång! Svänger som faen! [:D]

Walking in the shadow of the blues


20 Jul 2009, 15:31
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Sep 2004, 13:36
Posts: 1786
Location: Uppsala
Post 
bluescaptain wrote:

Måste bara få säga att jag älskar dina låtar, i synnerlighet "Razzle rides to town" fick mer än en nastolgisk tår i ögat när gunsmoke-temat brakar igång! Svänger som faen! [:D]

Haha, tack! Kul att höra!
Om du är intresserad av att köpa skivan (en CDR med fint färgomslag) så är det bara att maila mig. Jag har en Paypal-länk på hemsidan, men vi kan ju ta det med svenska kronor utanför. En femtiolapp eller så. [:)]

Vad gäller basist-sökandet så har jag nu hittat en basist och håller på att få igång repande. Får se hur det artar sig. Men jag låter den här tråden vara kvar -- man vet aldrig när man behöver musiker eller andra kontakter. [:)]


23 Jul 2009, 00:09
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.