View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Apr 2024, 00:54



Reply to topic  [ 1 post ] 
Basist finns ledig i Stockholm 
Author Message
User avatar

Joined: 07 Mar 2004, 12:58
Posts: 1947
Location: Stockholm
Post Basist finns ledig i Stockholm
Tjena Gubbar (?).
Ingen som behöver en basist till bandet?

Jag finns ledig i Stockholm - lirar även gitarr (och lite trummor och keyboards).

Är absolut ingen stjärna som musiker men har gott om erfarenhet, både från scen och studio. Omskolad gitarrist som sett potentialen i det faktum att det råder lite brist på bra basister. Är gammal i gemet men ingen jävla fossil, växer ingen mossa på denna Rolling Rock. En riktig jävla rockräv.
Har inga egentliga förebilder som basist men snubbar som Jack Bruce och Geezer Butler kan inte förbises.

Söker band som hållit igång ett tag och vet vad de vill, som har spelningar i ryggen och några i framtiden. Band som kan både "groova", lira upptempo och slö-klia en blues när tillfälle ges.
Vill inte gärna haka på ett band under uppstart men om de musikaliska förebilderna är ruggigt rätt så kan jag tänka mig det. Spelar helst en repertoar som till mesta delen består av "egna" låtar (skriver en del själv) uppblandad med väl valda covers.

Äger inga skivor med (och gillar inte) Iron Maiden, Kiss, Metallica, AC/DC eller så men har desto fler med Sonics, Iggy/Stooges, Monster Magnet, MC5, Hellacopters, Kyuss, Smashing Pumpkins och liknande. Som referenspunkter måste givetvis även nämnas rockens urfäder, såna som; Hendrix, Sabbath, Led Zep, Stones, Creedence, Beatles, Ray Charles, Little Richard o.s.v. men de är liksom så självklara att det känns onödigt.

Lirar Jazz Bass och P-Bass genom en liten Hartke-rigg.

Är just nu igång i ett projekt där jag främst ska sköta leadsången men kliar till viss del även gitarr.
I förra projektet lirade jag basen samtidigt som jag fixat lead-sången, ljudprover kan skickas både gällande basspelet och sången.

Har gott om tid att repa och inga barn eller oförstående fru som kan sätta käppar i hjulet.

Lite mer om mig finns att glo på här; http://www.myspace.com/sirrealistic1 finns lite låtar, historik, bilder m.m.
Vi HÖRS.
Thomas "Osten" Kahlbom (alias Sir Realistic)

<font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1">
[url="http://www.sirrealistic.se"]Image[/url]
sir.realistic(snabel)hotmail.com


18 May 2009, 11:27
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.