View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 07:57



Reply to topic  [ 1 post ] 
Lapdog söker medlem, gitarr eller bas/ Umeå 
Author Message

Joined: 27 Dec 2007, 10:30
Posts: 161
Location:
Post Lapdog söker medlem, gitarr eller bas/ Umeå
Lapdog är ett punkrockband som 1995 gav ut en Ep på Ampersand records, sen blev det rätt tyst om bandet och nu är det dax för comeback.

50 nya låtar finns och av dessa är 26 inspelade, det finns även 30 gamla som väntar på inspelning.

http://www.myspace.com/lapdogumea

------------------------------

Det är gitarr eller bas som sökes, på inspelningarna är det jag som lirar de flesta slingor/solo och det är väl meningen att jag ska gå över till gitarr så småningom.

Men jag kan lika gärna lira bas, men då bör den nya gitarristen vara hemma på göra lite rockn/roll, Bad Religion slingor/solon och spela med känsla =)

Om någon duktig bassist läser detta och känner sig hemma på basslingor/basgångar hör av dig.

--------------------------

Oavsett instrument så bör du ha spelat minst 7år på ditt instrument, gilla vår musik/inriktning och vara villig på sattsa tid och svett i bandet, gällande repa/spela/studio/skaffa spelningar/marknadsföring. Självklart hjälps alla åt men det måste finnas ett driv i det du gör.

Ett plus är om du är över 25år, då vi är strax över 30 själva.

Du bor självklart i Umeå eller har möjlighet att pendla.

Influenser är bland annat, Bad religion, Minor Threat, Ramones, Misfits, Pennywise, + alla Umeåband vi växt upp med.

Skicka till lapdogumea@gmail.com

Image


11 May 2009, 00:58
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.