View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 14:45



Reply to topic  [ 2 posts ] 
nån slags gitarrist finnes STHLM 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Jun 2010, 20:08
Posts: 712
Location:
Post nån slags gitarrist finnes STHLM
Hej! Jag är en gitarrist på 25 år som söker människor att spela med, antingen en redan etablerad konstellation eller löst folk som är intresserade av att dra igång nåt helt nytt. Eller nåt därimellan.
Jag är rätt öppen när det kommer till musik och kan tänka mig spela det mesta, dock har jag inte riktigt grejer till moderna, tighta, chugga-chugga highgain-ljud (och är ärligt talat rätt kass på snabba galopprytmer) så musik som kräver sånt går tyvärr bort, även om jag lyssnar på sånt med. Annars gillar jag mycket fuzz, reverb och annat kul men kan såklart vara avhållsam vad gäller sånt ifall musiken kräver det. Samma med gitarrspelet i sig, kräver musiken det kan jag låta en himla massa och vice versa har jag inga problem med att stå tyst en halv låt eller för den sakens skull en hel om det behövs.
Jag skriver mycket musik själv och är gärna med i skapandeprocessen på något sätt men har inga problem med och tycker fortfarande det är kul att bara hålla tyst och spela det jag blir tillsagd. Har hyfsade basic kunskaper om musikteori och hyfsat gehör.

Nog om mig, vem/vilka är ni då? Ni verkar i stockholmsområdet, tycker att musik är väldigt viktigt i ert/era liv (framför allt viktigare än att missbruka alkohol/narkotika och så vidare), öppensinnade (rasister, sexister, homofober, folk som kallar sig "sverigevänner" och dylikt behöver inte höra av sig). Ni vill skapa musik som känns egen och inte bara vara en kopia av ert favoritband och förhoppningsvis bryr ni er inte så mycket om vilka hopplöst utstuderade genrebeteckningar ni vill bli identifierade er med. Vill inte verka negativ, men vet nog mer om vilken sorts människor jag inte vill ha att göra med än vilken sorts människor jag vill ha att göra med.

Hör gärna av er om det låter intressant eller om ni undrar något. Bor i Skärholmen.

Här är någon slags "album" jag spelade in för ett tag sen. Som ni kan se är det inte taget på största allvar, vissa tagningar har jag inte brytt mig jättemycket om. Dessutom är mycket utav det "bara" oljud. Men det kanske ändå ger nån slags idé om mig som musikalisk varelse:
https://maplemortiganto.bandcamp.com/releases

Här är lite fler gamla inspelningar som har några år på nacken:
https://soundcloud.com/ixmack/sets/rough-demos-1


29 Mar 2016, 22:32
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 01 Mar 2013, 00:46
Posts: 122
Location: Uppsala
Post Re: nån slags gitarrist finnes STHLM
Bor tyvärr inte i stockholm men gillade musiken skarpt, påminde en del om vissa av Godspeed You! Black Emperors grejer, om du nånsin flyttar till Uppsala så hojta till!


26 Apr 2016, 19:07
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.