View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 11:42



Reply to topic  [ 12 posts ] 
Terminator från LWBC 
Author Message

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Terminator från LWBC
Då börjar det dra ihop sig till en beställning hos Randy. Jag behöver därför veta vilka som är intresserade av den nya pedalen (Terminator). Denna pedal ger din signal rätt impedance så att förstärkaren "ser" rätt signalnivå. Särskilt viktigt då man lirar med kristallmick men även användbart för alla andra mickar. Skillnaden med andra mickar är dock inte lika påtaglig. Dessutom så kan du splitta signalen om du vill och det är alltid trevligt.

Jag gör min beställning om en vecka så det är bra om ni hör av er innan dess. Detta gäller naturligtvis alla pedaler från LWBC.

_________________
C J Hörnfeldt


01 Dec 2014, 20:52
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post Re: Terminator från LWBC
Oj kanske försent, men jag vill beställa en om det går för sig

_________________
Mcool


11 Dec 2014, 20:21
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post Re: Terminator från LWBC
Perfekt om du vill koppla ihop dina premier Matte. :) :D :)
Och den där keramiska du köpt kommer få en sjujävvla skjuts!


11 Dec 2014, 21:43
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post Re: Terminator från LWBC
Blir najs 8)

_________________
Mcool


11 Dec 2014, 23:44
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Re: Terminator från LWBC
Har nu landat i Sverige och jag har meddelat de som har förbeställt. Kan då passa på att säga att jag har i dagsläget inga extra. Ny beställning sker efter jul och vill ni vara med på tåget så får ni säga till. Priset landar i dag med gällande dollarkurs på 1300 Sek.

Hur fungerar den då? Jovars, nu har jag provat med både kristall, keramiskt och dynamiskt element och den mest påtagliga skillnaden infinner sig med kristall. Händer inte jättemycket med fetar till tonen på ett högst angenämt vis. Den största skillnaden då med kristall, det blir även en förbättring med de andra elementen men där är det inte lika påtagligt. Att man sedan kan skicka ut signalen till två källor är extra bonus och ger många möjligheter för den kreative munspelaren. Jag testade att köra med delay till en stärkare och reverb till den andra, hysteriskt som ni kanske kan ana. Variationsmöjligheterna här är naturligtvis många men jag kan tänka mig att varianten med två förstärkare på scenen eller en kabel till förstärkare och den andra till PA väl kommer att bli de vanligaste.

_________________
C J Hörnfeldt


19 Dec 2014, 23:09
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post Re: Terminator från LWBC
Har nu haft den några dagar och provat fram och tillbaka. Måste säga väldigt användbar oavsett om du har en moddad stärk eller inte. Den matchar impedansen perfekt, har fler dynamiska mickar som har funkat sådär inget som jag giggar med men med Terminatorn så fick dom nytt liv EV-664 blev magisk. Kristall mick Boom pang på fett och krispigt, CM/CR får dra ner volymen en aning men bibehåller samma ton men bara mer av allt. Terminatorn Färgar inte ljudet 8) 8) utan bara tar ut det bästa ur mick/Stärkare. och djäkligt skönt att köra två stärkare ihop utan signalförlust. Kan varmt rekommenderas 8)

_________________
Mcool


29 Dec 2014, 12:47
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post Re: Terminator från LWBC
matscool wrote:
Har nu haft den några dagar och provat fram och tillbaka. Måste säga väldigt användbar oavsett om du har en moddad stärk eller inte. Den matchar impedansen perfekt, har fler dynamiska mickar som har funkat sådär inget som jag giggar med men med Terminatorn så fick dom nytt liv EV-664 blev magisk. Kristall mick Boom pang på fett och krispigt, CM/CR får dra ner volymen en aning men bibehåller samma ton men bara mer av allt. Terminatorn Färgar inte ljudet 8) 8) utan bara tar ut det bästa ur mick/Stärkare. och djäkligt skönt att köra två stärkare ihop utan signalförlust. Kan varmt rekommenderas 8)


Frågor:

Motverkar den rundgång?

Är det samma storlek på den som tex Harp Octave, Harp Tone+ ?

Har du provat den tillsammans med Harp Break?

:)

_________________
Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband


01 Jan 2015, 13:51
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post Re: Terminator från LWBC
Robban, det är ingen antifeedback pedal, samma storlek som tone+ har ingen Harp Break. Som sagt den anpassar ingångsignalen så att Hi Z mickar kommer till sin rätt

_________________
Mcool


01 Jan 2015, 16:30
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post Re: Terminator från LWBC
[quote="matscool"]Robban, det är ingen antifeedback pedal, samma storlek som tone+ har ingen Harp Break. Som sagt den anpassar ingångsignalen så att Hi Z mickar kommer till sin rätt[/quote

Jag har läst om att det är "missmatchen" i impedansen som gör många stärkare rundgångskänsligare. Det var därför jag frågade om denna pedals påverkan angående rundgång.

Tack för svaret ang storlek. Nu vet jag att den får plats i mitt pedalbord.

Frågan om hur den funkar med Harp Break för vi hoppas att andra har provat. Johan tex... :)

_________________
Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband


01 Jan 2015, 17:10
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Re: Terminator från LWBC
Terminator på väg in igen. Intresserade hör av sig.

_________________
C J Hörnfeldt


19 Jan 2015, 02:20
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Re: Terminator från LWBC
Robban! Jag ber om ursäkt för det något sena svaret men jag var tvungen att testa ordentligt innan jag kunde komma med ett svar. Eftersom den ger rätt nivå på signalen så fungerar den utmärkt ihop med Harp Break. Det som du kan uppleva på extremt heta mickar är att du får sänka lite för att det inte skall gå runt. Detta beror på att signalförstärkningen boostar volymen så du får en starkare nivå. Du förlorar alltså ingen reell ljudstyrka men kan kanske uppleva det som så då du inte kan kötta på lika mycket på reglagen på pedalen. Dess största förtjänst är ändå till kristallmickar samt att du kan köra med två förstärkare. Ett trick jag rekommenderar var och en att testa.

_________________
C J Hörnfeldt


07 Feb 2015, 22:37
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post Re: Terminator från LWBC
Harmonica Slim II wrote:
Robban! Jag ber om ursäkt för det något sena svaret men jag var tvungen att testa ordentligt innan jag kunde komma med ett svar. Eftersom den ger rätt nivå på signalen så fungerar den utmärkt ihop med Harp Break. Det som du kan uppleva på extremt heta mickar är att du får sänka lite för att det inte skall gå runt. Detta beror på att signalförstärkningen boostar volymen så du får en starkare nivå. Du förlorar alltså ingen reell ljudstyrka men kan kanske uppleva det som så då du inte kan kötta på lika mycket på reglagen på pedalen. Dess största förtjänst är ändå till kristallmickar samt att du kan köra med två förstärkare. Ett trick jag rekommenderar var och en att testa.


Tackar för svaret! :)

_________________
Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband


08 Feb 2015, 11:58
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.