View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 19:38



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Bytte transformator med element från 520DX o Blues Blaster 
Author Message

Joined: 09 Aug 2012, 11:59
Posts: 64
Post Bytte transformator med element från 520DX o Blues Blaster
https://www.youtube.com/watch?v=Cl5DzSH4s-A

Håkan


05 Oct 2014, 16:34
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post Re: Bytte transformator med element från 520DX o Blues Blast
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Vi två måste vara dom mest inbitna tekniknördarna i det förstärkta munspelandets historia
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jag antar att vi bara får höra lite av skillnaden det blev pga Youtubes kompression av ljudet.
Provade du att bara ta bort plastmojängen och ha standard transformator kvar?


06 Oct 2014, 17:22
Profile WWW

Joined: 09 Aug 2012, 11:59
Posts: 64
Post Re: Bytte transformator med element från 520DX o Blues Blast
Jag tror vi är i gott sällskap Åke! Men jag har inte nördat så länge, jag kan sätta datum på det: 15 augusti 2012. Då åkte jag till Enköping och köpte mina 3 första riktiga kanonvintagemickar av Åke bluesman. En vecka senare köpte jag några mickar av Micha när jag var i Göteborg och på den vägen är det. Innan det använde jag bara Shure SM57 och SD545 och det är ju mycket fina grejor! Man skulle ha stannat där. Stärkare är ett svårt kapitel, där behöver man ett par decennier under bältet.

Jag testade inte utan plast med standard transformator. Min gamla kamera är ganska enkel så den komprimerar nog också. Men jag tyckte inte det var jättestor skillnad, jag tror dock att man kan höra lite nyansskillnader i videon också.


06 Oct 2014, 20:51
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post Re: Bytte transformator med element från 520DX o Blues Blast
Jo jag hör skillnad, men inte så stor.
När jag utsåg oss till "Riksnördar" så var det med tanke på att vi filmar våra lyckliga stunder när vi hittat nåt nytt fantastiskt.
Några kompisar i Norge visade några av mina klipp för sina vänner där. Dom trodde att jag gjorde det som någon sorts dålig humor.. :lol: :lol: :lol:
Nu tjatar dom på mig att jag ska komma över och visa att jag finns på riktigt ,, ungefär. :lol: :lol:
Att jag är som jag är.. :lol: :lol: :lol:

Men vi vet ju att vi behövs för alla munspelsnördar i Sverige som inspireras av våra klipp och sätter igång att själva utforska olika tekniska grejer.
Jag började med mikar sen köpte jag en Valve Junior när jag var mellan två jobb, och på den vägen är det.


06 Oct 2014, 23:53
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.