View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 11:42



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Blues på Fasching 
Author Message

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post Blues på Fasching
Sköt lite med kameran på Fascing i tisdags.[:p] Enjoy

http://www.youtube.com/watch?v=__LKBN9Ulrs

Mcool


07 Jan 2010, 17:22
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Tack för det Mats! Kul och intressant att se för en Malmöbo som aldrig har varit där och förmodligen aldrig "gitter" åka dit, men bra var det! Greger Andersson har jag lyssnat till några gånger och han imponerar stort på mig med sin seriositet, proffs ut i fingerspetsarna, grym muspelare och sångare. Mercuruy Bluesband, kanon! Alla var grymt bra och vilket startfält på en och samma gång.

Tack för det!

Sjoeberg


07 Jan 2010, 19:15
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Tack för fina ord, Janne Sjöström känner jag ganska väl efter att ha spenderat ett antal timmar över telefon med honom under några år. Jag har bara träffat honom en gåäng i Malmö i mitten av 90 talet. Jag visste inte då hur han såg ut i verkliga livet sas. och ingen reklam såäg jag när jag och hustrun gick in i lokalen. Men plötsligt dök det upp ett bluesband med munspelare och allt. Han började prata i micken och jag var såä jävla inställd på att det var engelska han skulle prata såä de ttog en stund innan språörat ställd om sig och då visade det sig att det var Janne! Därefter har vi aldrig träffats live men har livliga nördiga diskussioner över telefon. Han är otroligt kunnig, som ett levande lexikon från förstärkare till munspelare osv. Och inte minst en munspelare i världsklass i sin changer! En mkt ödmjuk och väldigt trevlig person som det är ett sant nöje att prata med varje gång vi rings vid. Janne var också den som inspirerade mig till de munspel som jag nu benämner MB HD, ett Marine Band classic som är format som ett Hohner Educatator, föregångaren till Golden Melody. Janne älskade den formen på ett munspel och undrade om det inte gick at tgöra det på MB spel. Janne var den som ritade up kurvaturen på mm papper och skickade till mig så vi kunde programmera kurvorna i min CNC fräs. Det pågår ännu tack ock lov!

Så Mats än en gång tack från mig, jag njöt verkligen av det hela!

Dick


07 Jan 2010, 22:17
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post 
Tack själv Dick, de va faktiskt genom Janne som jag fick höra talas om dina munspel sen träffade jag Ove som också lovordade dina spel. Han va och provspelade en Masco stärk som jag hade till salu, höll på att trilla av stolen när han satte igång, vilken sjuhelvetes ton.

Jag kommer nog att beställa ett spel av dig en vacker dag. [:)]



Mcool


07 Jan 2010, 22:33
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Tack för det! De är än bättre idag tror jag ... håller på med några spel till Ove faktiskt som jag har varit skyldig honom länge ... Jag börjar få ner priset på dem genom förfinade metoder, med bättre eller i alla fall likvärdig kvalitet som tidigare, så förhoppningsvis kommer de att nå ned till en riktigt överkomlig nivå. Håller just nu på med ett A spel och ett Low D till mig själv som är med "extra allt", men det går nog inte att lösa för rimliga pengar eftersom det tar lång tid med allt jobb bakom, men det kan väl fungera som exempel på vart man kan ta ett MB Classic på hemsidan ... Välkommen när du vill att fråga om "dagspriset"!

Dick


07 Jan 2010, 23:45
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.