View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 00:39



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Double Trouble Harp förstärkare! 
Author Message

Joined: 12 Apr 2009, 18:08
Posts: 525
Location:
Post Double Trouble Harp förstärkare!
Tjena[:D]! Robban o Johan tror att det är ni som har denna stärkare! vet att det finns ljudklipp på den på harpgear hemsida!Men ni har inte lust o skicka nåt ljudklipp på den när ni spelar på den? Och berätta lite om vad som är bra o dåligt på den. Funderar lite på ett köp längre fram!! Ha det Gött/Micha[;)].


03 Jan 2010, 13:54
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Micha wrote:

Tjena[:D]! Robban o Johan tror att det är ni som har denna stärkare! vet att det finns ljudklipp på den på harpgear hemsida!Men ni har inte lust o skicka nåt ljudklipp på den när ni spelar på den? Och berätta lite om vad som är bra o dåligt på den. Funderar lite på ett köp längre fram!! Ha det Gött/Micha[;)].

Har tyvärr inget inspelat. Jag tror Johan har en HG2:a. Om han inte köpt en Double Trouble på senare tid. Det går att få en HG2"special" med 2*8" dvs 5watt och 2*8" på 8ohm. Har en sån också.

Kan bara säga att DB:n är underbar. Ljud, kvalitet, lätt, smidig, utseende(lackad tweed)är kanon. Käkar i stort sett all rundgång. Kan stå med en Shure 58 Ultimate Series ca 1cm framför högtalaren och dra på fullt, och när man har max så rundar den en mjuk "basrundgång". Tycker jag säger allt.

Har den med external speaker istället för line out. Då går det att koppla en låda till. Sen kör jag med en Red Box så jag kan lina den om jag vill också. Passar perfekt med LoneWolf-pedalerna. Kör med Harp Octave + Harp Delay/Boss Delay DD-3 själv.

Det enda "dåliga" med DB:n är väl att den måste bias-inställas vid byte av 6V6:orna. Lite krångligt, för mig som inte gjort det så ofta. Ställ gärna direkta frågor om DB:n. Det är lättare att svara på direkta frågor än förklara saker.

Blow On!


03 Jan 2010, 16:13
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Rörig beskrivning!? Den HG2 "special" som jag snackade om har HG2:ans stärkardel på 5watt, och Double Trobles "låda" med 2*8" alnicoelement.

Blanda inte ihop denna med den noggrannare förklaringen på Double Trouble som jag gjorde på ovanstående reply topic.

Blow On!


03 Jan 2010, 16:43
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Hej Micha och gott nytt!

Det är som Robert skriver i sitt svar, jag har en HG II och det är i princip en klon på de tidiga champarna. Hade jag handlat i dag så hade det nog blivit en DT då det är mer kräm i en sådan men jag tyckte inte att jag behövde så stort eftersom jag dessutom har en Bassman. Det som begränsar HG II är om man spelar med hårtslående trummis och två volymkåta gitarrister. Man försvinner helt enkelt och då måste man micka/lajna ut sig och ha bra monitorer för att ha någon chans att höra vad man gör själv. I övriga lägen så räcker den gott.

Brian som är den killen man dealar med då man handlar Harp Gear förstärkare är en mycket trevlig kille som är snabb på att svara på ev. frågor och så. Kan du så skall du försöka få hit stärkaren med bud det blir betydligt billigare än att skicka. Du kanske har någon kompis som åker över till staterna? Fråga i så fall om han kan tänka sig att göra sig besväret. En annan variant är att själv ta flyget till New York, be Brian skicka stärkaren till hotellet och sen ta den i näven och flyga hem. Så får du lite semester på samma gång!

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim II


03 Jan 2010, 20:05
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.