View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 15:54



Reply to topic  [ 10 posts ] 
MB Munspelskroppar till salu 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post MB Munspelskroppar till salu
Hej alla och god fortsättning. Om ledigheten känns tung ... [;)]och kreativiteten flödar och det MÅSTE bara ske något så kan kanske ett kambyte på ett svullet MB vara på plats. Jag har några MB kammar till försäljning om intresse finns. Ett ypperligt tillfälle att meka med spelen, plana, slipa och lacka De kammar som finns är övervägande long slot men ett par short slot finns ochså.
50:-/styck och då ingår porto och en enkel beskrivning över de ingående momenten.

Sjoberg


26 Dec 2009, 21:56
Profile WWW

Joined: 18 Feb 2009, 14:30
Posts: 359
Location:
Post 
Hej! har ett svullet marineband i Bb
short or long slot=ingen aning
vet du vad jag ska ha så köper jag gärna.


29 Dec 2009, 00:26
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej!

"Long slot" kammar är de allra vanligaste och passar på alla spel oaktat tonart på spelet. Jag tror jag nämnde det tidigare, när jag tillverkar mina customkammar så är det "Long Slot" kammar genomgående. Välkommen att höra av dig till

info@masterharp.com

Sjoeberg


29 Dec 2009, 17:22
Profile WWW

Joined: 15 Jul 2009, 15:56
Posts: 26
Location:
Post 
Idag fick jag en ny kropp på posten. Efter att ha ägnat dagen åt slipning, lackning, borrning och lite filande har mitt F-spel förvandlats från en otrevlig bekantskap med utstickande tänder till en mjuk skönhet. När jag köpte det i butik så fanns det inte ens ton på sexans sugton, nu är det lättspelat. Det är ju så här de borde vara från fabrik.

Låter jag stolt? Inget emot vad jag är [:)]


05 Jan 2010, 20:25
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Tänk att få en ny kropp på posten!
[:D]

http://www.brosbrothers.se
http://www.youtube.com/user/arnenym


06 Jan 2010, 14:08
Profile WWW

Joined: 18 Feb 2009, 14:30
Posts: 359
Location:
Post 
Sjöberg,har du några kroppar (MB) kvar?
har några munspel som skulle behöva renoveras.
sjoeberg wrote:

Hej alla och god fortsättning. Om ledigheten känns tung ... [;)]och kreativiteten flödar och det MÅSTE bara ske något så kan kanske ett kambyte på ett svullet MB vara på plats. Jag har några MB kammar till försäljning om intresse finns. Ett ypperligt tillfälle att meka med spelen, plana, slipa och lacka De kammar som finns är övervägande long slot men ett par short slot finns ochså.
50:-/styck och då ingår porto och en enkel beskrivning över de ingående momenten.

Sjoberg


18 Feb 2010, 09:16
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej! Jo det finns några st. Jag kontaktar dig ...

Sjoeberg


18 Feb 2010, 09:48
Profile WWW

Joined: 16 Mar 2009, 14:47
Posts: 86
Location:
Post 
Har ett dårligt : Hohner Blues Harp. Passar MB kropparna som du har till deras plattor? Gör det det så vill jag köpa en och göra lite hantverk...


18 Feb 2010, 19:53
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej!
Jag tillverkar custom kroppar till Marine Band Classic och Marine Band DeLuxe, Hohner Golden Melody och till Hering Vintage. Kropparna är 0.4 mm högre än standardkropparna, de finns i kompositträ enligt färger som kan ses på http://www.masterharp.com Utöver detta tillverkar jag dem i "äkta tonträ" exempelvis Honduras Mahogny/Lönn (Laminerad), Amerikansk valnöt, Amrikansk körsbär, Rio Jacaranda (begränsat). Alla customkroppar är med resonatorrör (sterling silver) samt kompressionsklackar i samtliga "spår", ergonomiska kamspetsar, hög ytfinish, extremt planslipade osv. Priset ut för Marine Band, båda modellerna, är Euro 42 oaktat materialval. Kontakta mig för bästa pris på info@masterharp.com. De gör skillnad ....

Dick Sjöberg


21 Feb 2010, 21:05
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Jag upptäcker att jag inte svarat på din egenliga fråga, nämligen om de passar till Hohner Blues Harp. Blues Harp ingår i MS systemet vilket betyder att MS plattorna är 28 mm bread jämfört med MB som är 25, dessutom skiljer sig borrningen åt mellan MB och MS systemet. Jag förstår inte varför jag inte ännu har tagit fram ett program till dessa måste jag tillstå ... Jag skall se till att det blir gjort inom kort!

Sjoeberg


21 Feb 2010, 21:20
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.