View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Apr 2024, 02:02



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Får jag skylla mig själv eller? 
Author Message

Joined: 10 Jul 2009, 07:03
Posts: 728
Location: Lysekil
Post Får jag skylla mig själv eller?
Jag har haft sönder ett Hering Vintge[:(]. Det är ju inte helt sällsynt att man måste justera och fila på spel som är helt nya och jag tycker väl inte att jag är nån direkt klåpare vad gäller det där pillandet, men;
Häromdan skulle jag ta ett nytt Hering Vintage i bruk men fick inte ton på sjunde sugtonen, ett Dspel för övrigt. Nåja, sånt har hänt förr så jag plockade helt sonika isär spelet och hittade felet med ens, tungan satt snett. Det var då, när jag med milt våld försökte vrida den i läge som den gick av.
Frågan är då; Skulle jag ha gjort på nåt annat sätt? Skulle jag ha vänt mig till musikaffären? Problemet med det är att jag inte vet vilken butik jag har köpt det här specifika spelet i.
Skulle jag ha tagit tag om tungan nere vid niten?
Ska jag i detta läget kontakta Polysonic? Vi pratar förvisso inte om nåt lyxspel men heller inte om nån leksak.
Eller får jag helt enkelt stå mitt kast?
Vad tycker ni?

Mats


06 Dec 2009, 16:31
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
I egenskap av musikhandlare tvingas jag säga att du får stå ditt kast. Vi plomberar alla munspel och byter endast om plomberingen är obruten. Om spelet inte fungerar ska det lämnas in orört och återsändas till tillverkaren. Under tiden byter vi ut spelet och tar smällen om tillverkaren inte godtar reklamationen. Sorry! [B)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
http://www.ostmansmusik.se/


06 Dec 2009, 16:45
Profile ICQ WWW

Joined: 10 Jul 2009, 07:03
Posts: 728
Location: Lysekil
Post 
Det har jag aldrig hört talas om, plombering alltså, var sätter ni den? Dessutom blir det ju rätt många spel som man får återlämna i så fall, det är ju inte helt ovanligt att dom är lite sura eller framförallt har tungor som ligger lite lågt eller högt i förhållande till plattan.

Mats


06 Dec 2009, 16:59
Profile

Joined: 24 May 2009, 20:21
Posts: 389
Location: Kalmar
Post 
<font color="red">"Skulle jag ha tagit tag om tungan nere vid niten?"</font id="red">
Ja. Det finns ett speciellt verktyg för det.
Har själv inget riktigt toolkit men det underlättar nog.
Felaktiga verktyg innebär mycket fumlande och chanstagande.


06 Dec 2009, 17:07
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Matsk wrote:

Det har jag aldrig hört talas om, plombering alltså, var sätter ni den? Dessutom blir det ju rätt många spel som man får återlämna i så fall, det är ju inte helt ovanligt att dom är lite sura eller framförallt har tungor som ligger lite lågt eller högt i förhållande till plattan.

Mats

Principen är att man aldrig tar tillbaka ett spel som någon blåst i. Vi lägger om plast som vi smälter i sömmarna. Om plasten är bruten får man inte byta spelet. Om det inte är något fel på det förståss. [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
http://www.ostmansmusik.se/


06 Dec 2009, 17:09
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.