View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 17:00



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Stulna kromatiska spel - 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post Stulna kromatiska spel -
Fredagen den 18e September hade jag inbrott i min verkstadslokal, vilken jag har i samma hus där jag bor i Malmö. Jag blev av med 10 kromatiska spel, Sony videokamera, MD spelare, Cd spelare, borrmaskiner etc. Dock hade ite mina två datorer stulits och tack och lov var min CNC frås kvar. Spelen betingar ett varde mellan 25-30 000:-. Flera av dem var reparationer bla spel från USA som skulle repareras. Jag vet att sannolikhetten att få det här tillbaka är lika med 0, men ett par av spelen är lite unika och jag skulle vilja be er om att när ni är inne och letar instrument eller annat samtidigt kollar om de här spelen kanske dyker upp på Blocket, Ebay eller någonstans.

De spelen som är unika är ett
HOHNER CHORDOMONICA (med två knappar i sidan)
HOHNER CHROMONICA II (alla delar i krom)

Jag är tacksam om ni kan hålla ögonen öppna när ni är ute och surfar.

Sjoeberg


27 Sep 2009, 11:31
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Självklart! [}:)]


27 Sep 2009, 11:48
Profile WWW

Joined: 18 Sep 2008, 18:34
Posts: 360
Location:
Post 
Absolut! idioter[V]

<b>Köpes:</b>ImageFoxrox Octron, Selmer zodiac, Aims Förstärkare/PA


27 Sep 2009, 12:16
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 18 Sep 2008, 18:34
Posts: 360
Location:
Post 
Vet inte om det här kan vara något?

http://www.blocket.se/goteborg/Exlusiva_munspel_23807961.htm?ca=11&w=3

<b>Köpes:</b>ImageFoxrox Octron, Selmer zodiac, Aims Förstärkare/PA


27 Sep 2009, 21:00
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
tack för att ni kollar! Tyvärr är det inte några av dessa.

Sjoeberg


28 Sep 2009, 00:37
Profile WWW

Joined: 10 Mar 2009, 10:52
Posts: 284
Location:
Post 
För jävligt tråkigt att höra,framförallt när det inte är ens egna spel.Jag sålde för övrigt 2 st HOHNER CHORDOMONICA (med två knappar i sidan på Ebay för många år sedan.De såldes till USA och jag fick bra betalt vill jag minnas,jag förstod mig aldrig på de här spelen, har fullt sjå med 1 knapp på chromatiska.


28 Sep 2009, 08:33
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Så var det dags igen för ett nytt inbrott,trots en sprillans ny ståldörr som blev insatt för någon vecka sedan. Den här gången stals alla mina rariteter av blues CDs, kanske ett hundratal samt programvaror till datorn, windows XP, Office etc. Det försvann samtidigt en Portastudio värt 15000:-. Det är samma personer förstås som tidigare som vetat vad som fanns kvar. Nästa mål att attackera är förmodligen replokalen som mitt emot min lokal. Vi gör allt för att få stopp på detta. Det installeras just nu ett IP system, som aktiverar en kamera vid rörelser i gången utanför lokalerna, samtigt tar den bilder och film och skickar ett e-postmeddelande till utvalda mottagare. Med hjälp av 3G telefonen kan man begära att den hämtar e postmeddelanden var kontinuerligt vid de tidpunkter man inte befinner sig i verkstaden. Går larmet kopplar man in sig på kamerans IP nummer och ser direkt vad som är på gång och ringer då förstås 112 om pågående inbrott.

"Om man får önska sig" skulle jag vara mkt tacksam om ni ibland kunde hålla ett "öga" genom att bokmärka kamerans IP nummer 192.168.0.160 då ser ni i realtid hur det ser ut utanför replokal och verkstad. Finns det personer vid tillfället ni kollar som "bryter" dörrar så ring polisen på 112 och meddela att det är ett pågående inbrott på Östra Promenaden 7a i malmö. Jag har telefon 0708-712682.

Nu är det krig! Nu jävlar skall de åka fast! Som Sonny Boy Williamson sjunger "The unseen eye is watching you" ...

Sjoeberg


07 Oct 2009, 19:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1848
Location: skaraborg
Post 
sjoeberg wrote:


"Om man får önska sig" skulle jag vara mkt tacksam om ni ibland kunde hålla ett "öga" genom att bokmärka kamerans IP nummer 192.168.0.160 då ser ni i realtid hur det ser ut utanför replokal och verkstad.

Sjoeberg

Hej Sjoeberg

Förbanat tråkigt med inbrott [xx(][}:)]

Men
Det blir nog svårt med den IP-adressen, den är inte <b>unik</b>, den är till för lokal nätverk, dvs till hör de fria ip-adresserna som nästan alla har i sina hem

Sen ska ni nog inte annonsera ut vilka skyddsåtgärder ni vidtagit om ni vill fånga någon, bra däremot om ni vill avskräcka.



<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


07 Oct 2009, 20:05
Profile
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej!

Tack för synpunkterna! De var viktiga. Dock är jag övertygad om att de här personerna är inte medlemmar på detta forumet.Visst, rent principiellt är det oklokt att tala om vilket övervakningsystem som används.

Tack!

Sjoeberg


07 Oct 2009, 23:14
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.