View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 16:38



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Harrison Harmonicas USA - Nytt munspel 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post Harrison Harmonicas USA - Nytt munspel
Hej! Brad Harrison i Chicago, en mkt duktig customiser har nu tagit steget fullt ut genom att utveckla sitt eget serietillverkade munspel som beräknas komma i produktion tidig höst 2009.

http://www.harrisonharmonicas.com/B-radical.php

Sjoeberg


17 Jun 2009, 10:06
Profile WWW

Joined: 17 Oct 2005, 11:27
Posts: 195
Post 
Hej Dick ocn ni andra

B-Radicalspelet Verkar ju väldigt genomtänkt och innovativt. Kul att det finns en sådan utveckling kring munspel idag.

Är det någon som kan reda ut vad ett B-radical egentligen kostar med hjälp av hemsidan?

Som jag tolkar det så skulle priset just nu vara 180 dollar varav 35 dollar ska läggas som handpenning vid ordertillfället.
Sen nämns det 20 dollars rabatt om man beställer före 22 juni... Eller?

Då skulle det bli 160 dollar plus 42 dollar i frakt, alltså ett totalpris på 102 dollar = cirka 1500 SEK. Vilket ju faktist känns som ett rätt så rimligt pris för att prova nåt helt nytt och unikt...

Eller har jag tolkat siffrorna helt fel?

MVH

MAttias


17 Jun 2009, 10:47
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej Mattias - jag tolkar det på samma sätt. Jag skall kolla med honom under dagen i dag. Han har lagt ett par beställingar på Double Pro-Tuners för sin kommande fabrik och av den anledningen talas vi vid över skype emellanåt, så jag skall kolla upp det. Jag håller med om att priset är attraktivt även utan rabatt! Spelet är ju framtaget av en riktigt duktig munspelare och tillsammans med personer som Jason Ricci och andra, vilket kanske betyder att det inte är "bara en ny design". Det är ett sanslöst projekt han håller på att genomföra och han är en sann entreprenör, verkligen! Han har hållt på länge att ta fram just tungorna till spelen och när vi senast hade kontakt för några månader sedan, höll han på att testa material och utförande osv. Det finns förresten en video på youtube där en person spelar på ett av hans prototypspel. På videon kan man bilda sig en bättre uppfattning om vad man gillar "overall soundet" i hans spel.
Sjoeberg


17 Jun 2009, 13:33
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej Mattias - jag tolkar det på samma sätt. Jag skall kolla med honom under dagen i dag. Han har lagt ett par beställingar på Double Pro-Tuners för sin kommande fabrik och av den anledningen talas vi vid över skype emellanåt, så jag skall kolla upp det. Jag håller med om att priset är attraktivt även utan rabatt! Spelet är ju framtaget av en riktigt duktig munspelare och tillsammans med personer som Jason Ricci och andra, vilket kanske betyder att det inte är "bara en ny design". Det är ett sanslöst projekt han håller på att genomföra och han är en sann entreprenör, verkligen! Han har hållt på länge att ta fram just tungorna till spelen och när vi senast hade kontakt för några månader sedan, höll han på att testa material och utförande osv. Det finns förresten en video på youtube där en person spelar på ett av hans prototypspel. På videon kan man bilda sig en bättre uppfattning om vad man gillar "overall soundet" i hans spel.
Sjoeberg


17 Jun 2009, 15:43
Profile WWW

Joined: 17 Jun 2009, 20:31
Posts: 1
Location:
Post 
sjoeberg wrote:

Hej! Brad Harrison i Chicago, en mkt duktig customiser har nu tagit steget fullt ut genom att utveckla sitt eget serietillverkade munspel som beräknas komma i produktion tidig höst 2009.

http://www.harrisonharmonicas.com/B-radical.php

Sjoeberg
Hi All! I tried to get on this forum to answer any question, but I can't read any of it. If anyone has questions please feel free to email me or write in english and I will relpy righ away. Sorry guys, that I can't read swedish! I just looked up some words so here goes. Please no laughing at me! ha
ledsen att jag kan inte iasa svenska.

Brad Harrison
http://www.harrisonharmoncias.com
bradleyaharrison@harrisonhamronicas.com


17 Jun 2009, 20:41
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hi Brad! - The question that needs to be answered, at this stage, is mainly regarding the pricing, that seems to be a little bit confusing. So - the total introduction price is USD 180, one has to pay USD 35 when pre-ordering. The USD 35 is not refundable, in case you regrets your purchase. And on top of that, by ordering before jun 22 one gets USD 20 in discount, meaning if you fulfills your purchase and pre-ordering a B-Radical before jun 22, the total price will be USD 160 + shipping cost of course. Is that correct?

Regards
Sjoeberg


18 Jun 2009, 09:42
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej!- Jag "bjöd" in Brad Harrison att svara direkt här på ljudbojen, och det kommer säkerligen att ske, men han verkar vara en mkt upptagen man.
Ar det någon av er som har lyssnat och sett de här spelen på youtube? i så fall, vad tycker ni!?

Sjoeberg


20 Jun 2009, 11:58
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Tjena Dick! Spelen ser häftiga ut! Skulle vara kul att prova. Jason Ricci är ju en stor favorit. Han är verkligen ett ansikte utåt. Hoppas det går att "samköpa" med nån annan som är intresserad, så alla slipper fraktavgift och tull, eller har du tänkt att ta hem dessa spel? [8D]

Blow On!


20 Jun 2009, 12:57
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej Robban! - Att ta hem dem har jag inte tänkt på överhuvudtaget, men om jag får en förfrågan av honom framöver så varför inte! Det blir i så fall inte förrän fabriken har fått fart sas. Men du har rätt i det, han behöver förmodligen representanter överallt i världen. Skall inom kort tala med honom över oovoo och då skall jag faktiskt känna på honom i frågan ... Tack för tipset!


20 Jun 2009, 16:05
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.