View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 15:11



Reply to topic  [ 12 posts ] 
LoneWolf Harp Attack 
Author Message

Joined: 29 May 2009, 16:27
Posts: 77
Location:
Post LoneWolf Harp Attack
Finns det någon som testat Harp Attack??.Har en delay sedan tidigare. Hade varit ganska nice att bara behöva bära en väska oh ingen stärkare. Direkt in i PA.[:D]


29 May 2009, 16:31
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Jag har en Harpattack. Den är kanonnra på många vis. Bla som backup eller istället för en förstärkare. Éller som en omväxling till en vanlig stärkare eller sångmik. Mina erfarenheter är att den behöver ha en 18 volts batteriadapter. den äter batterier i en rasande fart annars. Det är halvknepigt att få tag på en som är tillräckligt avstörd så beställ en på en gång från Lonewolf så löser det sig.
Sen kan den låta lite tunn och skrikig på en del mindre sånganläggningar/PA utan en linebox.


http://www.brosbrothers.se


29 May 2009, 20:58
Profile WWW

Joined: 17 Oct 2005, 11:27
Posts: 195
Post 
Hej

Jag har ingen erfarenhet av Harp Attack, men jag köpte en Harp Commander av Micha härom veckan och har hunnit testa den live på ett gig hittills. Jag är kanonnöjd med den och ångrar bara att jag väntat så länge med att skaffa en så manick...

JAg körde med CM-elementmic + Lone Wolf Harp Delay + Commandern kopplad både till PA-t och till min lilla single ended EL-84 hembyggda förstärkare med 10-tums Weberhögtalare.

Förstärkaren hade jag som personlig monitor plus att jag hade lite munspel i PA-ts monitorer. Detta gav ett väldigt bra ljud tycker jag. Jag hade även min Bassman 59 Ri med mig´, men den fick stå oanvänd den kvällen...

Absolut är det värt att testa dessa varianter av munspels-preamps. Vore kul om det blir en träff till hösten om alla tar med sina olika varianter så vi kan prova!!

MVH

Mattias


29 May 2009, 23:34
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Har en Harp Attack och den låter jävligt bra. Kör med en moddad SM-58:a Ultimate Series-LoneWolf Delay-LoneWolf Octave-Harp Attack, och det låter jävligt bra. För att vara pedaler man kör direkt in i PA:t. Octaven funkar tack vare att det är rör i Harp Attacken. Håller med Arne när det gäller adaptern. LoneWolfs original har minst brus mm. [8D]

Blow On!


30 May 2009, 12:25
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Hej där, jag har två. Fråga mig inte varför alldeles för lång story för att dra här. Den fungerar bäst till ren PA situation där man som munspelare blir tilldelad en kanal, här är det dessutom bra om man har en DI box och orsaken till det är främst att det är teleutgångar på HA pedalen och större PA eller stagebox vill gärna ha XLR kontakter. På mindre sånganläggningar så brukar oftast mixern stå på scen och dessutom vara utrustad med telejack så det är bara att plugga in direkt. Fungerar fantastiskt bra, personligen tycker jag att dynamiska mickar är att föredra. Ett annat användningsområde där HA pedalen skiner är då man har en gitarrstärk som kanske inte är optimal för munspel. Då sätter man HA pedalen så nära stärkaren som möjligt och sen ställer man in det sopund man vill ha. Väldigt effektivt om du söker chicagovräket men funkar bra till annat också. Jag åker på jam med HA pedal och ett delay, kopplar in mig på sånganläggningen sen är det bara att åka, fungerar riktigt bra. Om du är intresserad av en dylik så kontakta mig off list så skall vi säkert komma överens, känns lite lyxigt att ha två[;)]

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


30 May 2009, 20:11
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
jhornfeldt wrote:

Hej där, jag har två. Fråga mig inte varför alldeles för lång story för att dra här. Den fungerar bäst till ren PA situation där man som munspelare blir tilldelad en kanal, här är det dessutom bra om man har en DI box och orsaken till det är främst att det är teleutgångar på HA pedalen och större PA eller stagebox vill gärna ha XLR kontakter. På mindre sånganläggningar så brukar oftast mixern stå på scen och dessutom vara utrustad med telejack så det är bara att plugga in direkt. Fungerar fantastiskt bra, personligen tycker jag att dynamiska mickar är att föredra. Ett annat användningsområde där HA pedalen skiner är då man har en gitarrstärk som kanske inte är optimal för munspel. Då sätter man HA pedalen så nära stärkaren som möjligt och sen ställer man in det sopund man vill ha. Väldigt effektivt om du söker chicagovräket men funkar bra till annat också. Jag åker på jam med HA pedal och ett delay, kopplar in mig på sånganläggningen sen är det bara att åka, fungerar riktigt bra. Om du är intresserad av en dylik så kontakta mig off list så skall vi säkert komma överens, känns lite lyxigt att ha två[;)]

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim

Provade så enkelt att jag jag lödde ihop en kabel med tele i ena och XLR i andra, och det funkade utmärkt. Om man inte vill ha, eller inte har en DI-box. Det blir en obalanserad XLR, men PA-anläggningen bryr sig inte om det. [8D]

Blow On!


01 Jun 2009, 08:20
Profile WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Robert Blues Harp wrote:

jhornfeldt wrote:

Hej där, jag har två. Fråga mig inte varför alldeles för lång story för att dra här. Den fungerar bäst till ren PA situation där man som munspelare blir tilldelad en kanal, här är det dessutom bra om man har en DI box och orsaken till det är främst att det är teleutgångar på HA pedalen och större PA eller stagebox vill gärna ha XLR kontakter. På mindre sånganläggningar så brukar oftast mixern stå på scen och dessutom vara utrustad med telejack så det är bara att plugga in direkt. Fungerar fantastiskt bra, personligen tycker jag att dynamiska mickar är att föredra. Ett annat användningsområde där HA pedalen skiner är då man har en gitarrstärk som kanske inte är optimal för munspel. Då sätter man HA pedalen så nära stärkaren som möjligt och sen ställer man in det sopund man vill ha. Väldigt effektivt om du söker chicagovräket men funkar bra till annat också. Jag åker på jam med HA pedal och ett delay, kopplar in mig på sånganläggningen sen är det bara att åka, fungerar riktigt bra. Om du är intresserad av en dylik så kontakta mig off list så skall vi säkert komma överens, känns lite lyxigt att ha två[;)]

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim

Provade så enkelt att jag jag lödde ihop en kabel med tele i ena och XLR i andra, och det funkade utmärkt. Om man inte vill ha, eller inte har en DI-box. Det blir en obalanserad XLR, men PA-anläggningen bryr sig inte om det. [8D]

Blow On!

Lonewolf pedalerna har en högohmsutgång och BRA Pa / sånganläggningar med gainkontroll och lineingång fixar det. Men billigare/mindre sånganläggningar så distar det om man inte använder Di box.
Pa dist är inte direkt tjusig, och i min smak, så den försöker jag undvika.


http://www.brosbrothers.se


02 Jun 2009, 10:09
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Tjena Arnemyn!
Om man skulle ha otur att komma till nån som har en dålig PA-anläggning, vilken DI-box kan du ge råd att använda? Passivt eller... [8D]

Blow On!


12 Jun 2009, 17:51
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Tjena Robban, Jag har en gammal Whirlwind som är passiv funkar helt OK så det går nog med det mesta. Arne är kanske av en annan åsikt?

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


13 Jun 2009, 19:22
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
jhornfeldt wrote:

Tjena Robban, Jag har en gammal Whirlwind som är passiv funkar helt OK så det går nog med det mesta. Arne är kanske av en annan åsikt?

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim





http://www.brosbrothers.se


13 Jun 2009, 23:42
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Då måste det ju funka med en Red Box Pro från Hughes & Kettner!? [8D]

Blow On!


17 Jun 2009, 11:47
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Borde inte vara något problem alls.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


17 Jun 2009, 18:28
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.