View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 23:35



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Trådlöst? 
Author Message

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Trådlöst?
Hej!
Såg på nätet att Line6 har utvecklat ett trådlöst system som i princip innebär att man har en mottagare i pedalform och en sändare i bältet som man då kopplar in sin sladd i. Heter x2 modellnummer xd595. Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av detta? Verkar ganska coolt att kunna sprinta runt utan att behöva kliva på sladden samt ha full frihet för att hitta bra ställen man kan stå på utan rundgång när man vill gasa det där lilla extra. Jalle i Wilmer körde med trådlöst men det var ett av de där stora systemen. Jag har även sett att Jason R kör med trådlöst men han har en sändardel som sitter i micken och det vill inte jag ha då det gör micken onödigt tung och lång. Kanske vore något för det framtida pedalbordet?[8D][8D][8D]

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


28 Apr 2009, 14:33
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Jag funderade också på en sån därna mojäng. Smidig som man är,,[:D] så vill man ju kunna hoppa upp på högtalarstackar och liknande utan att snubbla på tråden[}:)][;)] Sen har dom ju blivit små och billiga och jag kör dynamiskt..
Jag pratade med min vän PA-uthyraren och ljudteknikern. Han varnade för de där som ligger på 800 bandet i frekvens. Dom säljer ut det bandet till digital TV nu och eftersom det bara finns nåt hundratal med en laglig licens ( trots flera tusen sålda system!) att använda dom i Sverige så blev det lätt argumenterat för dom. Jämför man med tusentals Digitaltv tittare så låg dom fett i underläge,, typ.



http://www.brosbrothers.se


28 Apr 2009, 17:55
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Skulle i och för sig gärna se dig på toppen av ett PA torn när du kommer till crecendot i ditt solo! Men det lär väl aldrig ske[;)] Däremot det där med frekvensen är mer oroande, vad du säger är att om man köper någon med det frekvensområdet så kan publiken se fram emot att lyssna på TV genom min rigg?

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


28 Apr 2009, 19:35
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Ja,,, eller i bästa fall så får bingolotto en ny vinjettmusik?
Hmmm nä,,,,,, Om man ska vara seriös, så tror jag inte att det blir så ruggiga konsekvenser utom kanske i något extrenfall, då kan man kanske störa digitaltv:n lite. Dom blir väl förbjudna att använda antar jag. Kan kanske bli problem med större gig med proffsljudtekniker, på nationaldagen, kommunala föreningsgalor, festivaler och sånt..

Jag ska minsann träna och sen ska jag skicka en film till youtube när jag står på högtalarstacken!![:o)][B)][}:)][8D][:D][xx(][^][:p]


http://www.brosbrothers.se


29 Apr 2009, 23:25
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Känns inte som ett stort problem då jag ändå inte är aktuell för den typen av gig.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


30 Apr 2009, 09:25
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Jag har det under bevakning. Så fort min teknikerpolare får mer info så talar han om det för mig som skriver det här..

Gå ut och ta er i brasan ikväll, boys. Själv har jag gig på Stubborn MC i Bro med "Constipation rüthm ant bluesband" En då och då orkester som ser lite olika ut varje gig.


http://www.brosbrothers.se


30 Apr 2009, 09:40
Profile WWW

Joined: 10 Jul 2009, 07:03
Posts: 728
Location: Lysekil
Post 
Hej! Under förutsättning att du har XLRutgång på mikrofonen så fungerar Samsons AX1 bra, ganska liten och väger inte så mycket, jag har inte vägt grejorna själv men tror faktiskt att man får ett lättare ekipage eftersom man slipper sladdens vikt.

mk


14 Jul 2009, 10:20
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Jo det var just det, hur många har XLR på sin giggmick inte jag i alla fall.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim II


14 Jul 2009, 11:57
Profile

Joined: 10 Jul 2009, 07:03
Posts: 728
Location: Lysekil
Post 
Jag har på båda mina, rätt praktiskt tycker jag

mk


14 Jul 2009, 13:22
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.