View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 13:11



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Kim Wilson solo 
Author Message
User avatar

Joined: 12 Dec 2005, 13:13
Posts: 105
Location:
Post Kim Wilson solo
Hallå!
Jag har en fråga om ett munspelssolo av Kim Wilson. Blir inte klok på hur han bär sig åt. Det gäller låten "Since I lost my baby" från en skiva som heter "Time brings about a change, a Floyd Dixon Celebrationâ€Â


24 Apr 2009, 23:36
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Nu har inte jag hört den här låten så jag är ute och gissar friskt här men om den går i C så är det inte alldeles omöjligt att han kanske spelar tredjeposition och då behöver du ett Bb stämt spel för att få ihop det och då finns det dessutom ett par gôttelägen över G ackordet. Men som sagt jag gissar!

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


25 Apr 2009, 02:04
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Nu kan jag meddela till er alla som funderar över hur det förhåller sig med denna låt. K.W spelar i andra position med ett Low F och ingenting annat. Alla andra tidigare spekulationer från min sida kan ni följaktligen bortse ifrån.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


30 Apr 2009, 12:18
Profile

Joined: 10 Mar 2009, 10:52
Posts: 284
Location:
Post 
Hej, fick denna låt av Ulven för ngt år sedan, för att se om jag kunde komma på vad det var han gjorde? Kommer ihåg att jag svarade Low F, efter att ha testat på ett sådant spel.Men har för mig att det var nått som inte riktigt stämde? Fick för mig att han kanske körde på 2 oliks spel? Men jobbade inte vidare på denna variation av Walter Hortons " Easy " föredrar Big Walters bättre.


30 Apr 2009, 12:53
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 12 Dec 2005, 13:13
Posts: 105
Location:
Post 
Hej Ove, efter att du och jag diskuterat denna låt för nåt år sedan började jag med annat. Men nu har jag gett mig f-n på att jag ska lära mig det där solot. Från flera håll har jag nu också fått bekräftat att det är enbart ett Low F som gäller. Det jag gillar med Kims solo är förutom det feta ljudet att han staplar halvtoner på varandra så jäkla snyggt.


04 May 2009, 00:29
Profile ICQ WWW

Joined: 10 Mar 2009, 10:52
Posts: 284
Location:
Post 
Härligt Ulven, kämpa på så hudflagorna i munngipan ryker, skall kolla i min röra av CD:n om jag har din kopia kvar av låten, så skall jag jobba på`n jag med av nyfikenhet.[8D]


04 May 2009, 07:23
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.