View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 17:10



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Vilken mikrofon? Hjälp en nybörjare! 
Author Message

Joined: 15 Nov 2008, 15:27
Posts: 127
Location:
Post Vilken mikrofon? Hjälp en nybörjare!
Tjenare gubbar! Nu har jag lirat munspel lite av och till i något år, och känner att det börjar bli dags att byta upp sig. Jag spelar på tillfället genom en moddad Laney LC15 (försteget är som på en jcm 800) och en gammal hederlig sm-57. Knappast några vintage-prylar om man säger så.

Det jag letar efter är något som kan ge det där gammaldags "honket" (med rätt förstärkare, självfallet). Jag har provat en hohner bluesblaster samt en nytillverkad green bullet, och var inte överdrivet förtjust i någon utav dem. Jag har dock spelat på en gammal JT-30 och denna föll mig betydligt mycket mer i smaken. Mycket fetare och goare ljud. Dessutom känns det som äldre mickar är bra mycket ballare på alla sätt.

Jag har funderat lite på Astatic T-3/T-4 (mest för att dem är så förbannat snygga) Är detta ett bra köp?

Är det någon här som kan hjälpa mig med CM/CR och allt sånt, och kanske har något kul att erbjuda? Min prisgräns ligger på ungefär 2000kr, kanske lite mer.

Tips på bra stärkare (små rörkombo) är också välkomna. Harpgear verkar ju fina, men just nu är det knappast billigt att importera ifrån USA.

Tack på förhand! / Calle


24 Apr 2009, 20:45
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Hej Carl, jag kan kanske hjälpa dig med att hitta en mick har en låda full med mickar och det kanske finns något som passar. Maila mig off list.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


25 Apr 2009, 01:57
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Tjena Calle!
Harp Gear är kanske inte billig, men det blir sällan billigt med att köpa stärkare här i Sverige utan att behöva modifiera dom. Så har du inte kunskap att modifiera stärkarna själv så är ett råd att köpa en Harp Gear-stärkare. En Double Trouble kostade totalt med frakt, tull ca 11000:-. (Det beror mycket på hur dollarn står)Om jag hade vetat vilken skillnad det är på stärkare så hade jag köpt den för länge sedan. Sluppit allt strul med rundgång och ommodifieringar. Som alltid kostar pengar det också. Så spara ihop pengarna och köp en. Det gjorde jag! Om du skulle tröttna på att spela munspel kan du alltid sälja den till ett bra pris eftersom den inte är vanlig i Sverige. Var länge för rädd att beställa från USA. Vilket jag ångrar nu! Skulle som sagt ha beställt den mycket tidigare. [8D]

Blow On!


25 Apr 2009, 12:07
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Tjena Carl!
Har en del mickar till salu. Lite beroende på vilken stil du vill ha i och för sig. Om du mejlar mig kan jag skicka digitalkamerabilder och info. [8D]


27 Apr 2009, 12:32
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.