View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 02:43



Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Möte för munspelare, OBS, OBS, INSTÄLLT! 
Author Message

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Möte för munspelare, OBS, OBS, INSTÄLLT!
INSTÄLLT; vi blir för få helt enkelt!

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


01 Apr 2009, 11:39
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post 
<font color="purple">Strålande, har gått och funderat på det faktiskt</font id="purple">. [8D]

<font color="blue">Mcool</font id="blue">


01 Apr 2009, 12:57
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Farligt att svara på 1 april, men ändå[:D][:D][8D][8D]
Klart man kommer på fest. O kan man få gnöla ohejdat[}:)]på trynorgeln också så är succén given.



http://www.brosbrothers.se


01 Apr 2009, 13:41
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Låter häftigt. Det blir i Stockholm va... Ni är ju flest där (som vanligt), gäller även munspelare. Funkar allt så är intresset på topp. [8D]

Blow On!


01 Apr 2009, 15:03
Profile WWW

Joined: 10 Mar 2009, 10:52
Posts: 284
Location:
Post 
Sounds Great !![8D]


01 Apr 2009, 15:22
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 25 Mar 2009, 20:49
Posts: 12
Location:
Post 
Hej,

jag vet att Joe Filisko (http://filisko.com/) planerar en turné till Skandinavien i höst tillsammans med Eric Noden. Det vore roligt att få hit Joe. Jag har själv haft det stora nöjet att studera för Joe. En fantastisk person och sagolik munspelare.

/Krister


01 Apr 2009, 18:50
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Det vore ju superhäftigt om man kunde engagera Joe Filisko till en sådan grej. Du har inte lite tumme med honom va?

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


01 Apr 2009, 19:31
Profile

Joined: 25 Mar 2009, 20:49
Posts: 12
Location:
Post 
jhornfeldt wrote:

Det vore ju superhäftigt om man kunde engagera Joe Filisko till en sådan grej. Du har inte lite tumme med honom va?

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


Jo, faktiskt...

/Krister


01 Apr 2009, 21:15
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 16 Mar 2009, 14:47
Posts: 86
Location:
Post 
Detta låter spännande och kul och som jag tro viktigt för munspels bluesen och överhuvutaget för svensk blues!! Ett konvent för ett "skrå" som har sina speciella förutsättningar och möjligheter[8D] Tänk att få uppmuntra varandra och byta ideer, tankar, Lära sig någe nytt,,,,kanske bilda en förening för blues munspelare (Finns det? )Skulle vara en stor hjälp för färskingar som mig,,,,,


02 Apr 2009, 13:26
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Den där idéen med att bilda en förening är inte dum. Då skulle man kunna passa på att ha ett möte i samma veva som man har den tänkta träffen. Väl organiserad så kanske man skulle kunna göra ett medlemsutskick, förhandla rabatter med generalagenter och organisera större köp när man handlar i USA för att få ner fraktkostnader. Ja, ju mer jag tänker på det desto fler fördelar poppar det upp i huvudet. Dessutom bra om vi gamlingar får lite input på vad folk som precis börjat vill ha hjälp med.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


02 Apr 2009, 14:23
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Krister! Skicka mig ett mail off list.
krister_olofsson wrote:

jhornfeldt wrote:

Det vore ju superhäftigt om man kunde engagera Joe Filisko till en sådan grej. Du har inte lite tumme med honom va?

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


Jo, faktiskt...

/Krister


J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


02 Apr 2009, 14:25
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Jag tycker om öppna sinnen och att begränsa sig så lite som möjligt. Även om bluesen och 12:orna ligger mig varmast om hjärtat så tycker jag att vi borde vända oss till alla munspelare och inte bara till bluesmunspelare. Även folk som gillar att lira "Drömmen om Elin" eller en jazzlåt ska vara välkomna.




http://www.brosbrothers.se


02 Apr 2009, 20:10
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Nu är det skärpning som gäller här, skall detta bli något så måste det komma fler än de sju som hittills visat intresse. Dessutom verkar det som att Filisko är lösbart och i såna fall så är det slutet oktober början november som gäller. Krister har haft vänligheten att höra med honom och han verkar intresserad. Här har vi en superchans som jag ser det nu gäller det bara att få folk att komma till evenemanget. Enklast är nog som så att ha seminarie på dagen och konsert på kvällen. Denna måste nog vara öppen för allmänhet för att det skall bli ekonomi i det. Om det dessutom är meningen att jag skall hålla i trådarna så kommer händelsen att ske här hemma i mina trakter (Ulricehamn). Konsekvensen av det är naturligtvis att det blir en del åka för många, men det kan det väl vara värt? Vill majoriteten ha det i Stockholm med omnejd så får någon annan sköta organisation då jag har dåligt med kontakter i huvudstaden.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


07 Apr 2009, 20:20
Profile
User avatar

Joined: 25 May 2008, 07:39
Posts: 1073
Location: ENKÖPING C
Post 
Räkna med mej! Nu är vi 8st[:D] Fast jag har ju flera polare som gärna följer med och lyssnar på dom som kan det här...


09 Apr 2009, 12:13
Profile WWW

Joined: 17 Oct 2005, 11:27
Posts: 195
Post 
Jag kommer om det blir av.

Gott jobbat Krister!! Och tack för senast!
Vi kan väl samåka om det blir Stockholm?
Antar att resten av ditt gäng hänger på också...

Vi hörs

MVH

MAttias


09 Apr 2009, 14:46
Profile WWW

Joined: 17 Oct 2005, 11:27
Posts: 195
Post 
Tänkte på en grej till...

Om Eric Noden är med också så kanske det vore smart att samordna eventet med en Pre War-bluesgitarr-clinic också, för att få ordentlig ekonomi i det??
Borde väl gå att marknadsföra här på Bojen också...

Mattias


09 Apr 2009, 14:48
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Ska försöka få med mig ett antal munspelare från Blekinge. Har inte mejl adresserna så jag behöver ringa dom eller träffa på dom på sta´n. Om ni kommer fram till ett datum bara så kan jag ge klarare besked. Alla munspelare som är med i detta forum borde lägga ut krokarna för att få tag i medlemmar, och clinik-intresserade! Blir det klart kan man ju sprida ryktena även hos kända munspelare. Han är så pass respekterad. Ska faktiskt lägga ut intresseannons på bla vendolin. Kom igen grabbar och tjejer vi klarar detta!!! [8D]


Blow On!


10 Apr 2009, 10:36
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Har efter mail från Eric nu förstått att det troligaste alternativet är vanlig veckodag. Då är frågan hur många som ställer upp på det?

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


11 Apr 2009, 22:56
Profile

Joined: 12 Apr 2009, 18:08
Posts: 525
Location:
Post 
Hej Alla som som man sålt grejor eller träffat! Skulle vara kanon kul att ha ett Harp-clinic här i Sverige. Ställer upp 100% på ett sån grym Grej. Mvh/Micha.


12 Apr 2009, 18:27
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Spelar ingen roll om det blir en clinic på helg eller vardag! Jag ska göra allt vad jag kan för att komma dit, ändå. [8D]


Blow On!


12 Apr 2009, 19:18
Profile WWW

Joined: 12 Apr 2009, 18:08
Posts: 525
Location:
Post 
Detsamma gäller för mig!! ha det/Micha.


12 Apr 2009, 19:27
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Oct 2005, 11:27
Posts: 195
Post 
Jag ska också försöka komma oavsett veckodag.

MAttias


12 Apr 2009, 19:43
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Okej då gott folk, så här ser det ut i dagsläget; Jag har i dagsläget inte fått någon ytterligare feedback från jänkarna och betraktar dessa som ett ytterst osäkert kort. Därför är min tanke att om vi nu skall ordna ett munspelsseminarie så kanske vi ska ordna det med de resurser som finns i landet och dessutom få fördelen av att prata vårt eget språk dessutom så kan vi bestämma ett datum som passar de flesta (läs helg). Jag har inte skickat ut förfrågningar till presumtiva föreläsare men jag tror nog att vi kan få ihop ett hysat gäng där man skulle kunna ha fokus på T. ex Stämma munspel (Dick?), mikrofoner, (Ove?)musikteori för munspelare (ego) samt förstärkare (Arnenym?).

Jag har redan frågat Arne och han sa väl inte nej i alla fall. När det gäller förstärkarbiten så kan säkert deltagarna själva ta med sig sådant de spelar på så får vi jämföra och Stefan kan säkert komma med sin Meteor, en förstärkare som jag personligen är mycket nyfiken på.

Ponera att dessa aktiviteter går av stapeln under dagen så kan vi ha ett gig på kvällen där jag kan fixa ett kompband och sedan får de som vill spela med bandet. Enklast är väl att ha en lista på standardlåtar och så anmäler man sig till vilken/vilka låtar som man vill spela på. Gör man det på ett sådant här sätt så behöver det inte kosta skjortan plus att vi klarar det på en dag. Själv röstar jag för en lördag så kan de som har långt att åka resa på fredag/söndag och fokusera på att ha det trevligt under lördagen. Jag emotser idéer förslag, invändningar etc snarast. Tänkt tidpunkt torde bli slutet sept början okt då vägarna fortfarande inte är halknojiga. Vore väl bra om man kan samköra i så stor utsträckning som möjligt

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


24 Apr 2009, 11:37
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Tycker det är självklart att ställa upp. Kanske kan jag visa min Double Trouble om det finns intresse. Kan vilken dag som helst. Men för att vara snäll så lägger jag min röst på en lördag. Bor själv i Blekinge angående ev. samåkning. [8D]

Blow On!


24 Apr 2009, 12:46
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Apr 2009, 09:12
Posts: 355
Location: Malmö
Post 
Hej alla!

Jag har intresse av att medverka. Jag skall sprida detta till mina workshopselever där jag tror att bara en är medlem på forumet, Krister Olofsson.
Om det allting stämmer för mig vid tillfället, så bidrar jag gärna med bla stämning och grundläggande customisering av munspel. Jag bidrar ochså gärna med att lära ut "ton & andningsteknik, halsvibraton etc" om det finns intresse.
Det är mycket spännande om det här kan gå i lås och kanske medföra att det kan få leva vidare med ett årligt convent!

Dick Sjöberg


24 Apr 2009, 13:29
Profile WWW

Joined: 17 Oct 2005, 11:27
Posts: 195
Post 
Hej

Mycket bra tänkt upplägg, tycker jag. En lördag låter väl förträffligt.

Var i landet kan man tänka sig att tillställningen hamnar?

Kan Göteborg vara en lämplig placering?

I så fall föreslår jag att man kan kolla om det går att köra hela grejen på ett ställe som heter Apple Hotel, en bit utanför centrum i östra Göteborg. Där finns hyfsat billigt boende för alla som vill/måste övernatta och de har en lokal nere i källaren med bar och scen som man kanske kunde abonnera för ändamålet.

Mattias


24 Apr 2009, 15:04
Profile WWW

Joined: 12 Apr 2009, 18:08
Posts: 525
Location:
Post 
Hej! En lördag passar mig kanon bra/Micha.


24 Apr 2009, 15:11
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 12 Dec 2005, 13:13
Posts: 105
Location:
Post 
Hej,
Kul idé, jag är intresserad. Behöver lite tips och behöver gagga lite trynorgel med likasinnade. Och spela förstås. Men jag vill gärna att det ska äga rum en lördag.[8D]


24 Apr 2009, 15:54
Profile ICQ WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Jag sa inte nej. Men behöver lite funderingstid på hur jag ska göra det. Jag har inte tillräckliga kunskaper själv, känns det som.
Men om vi håller oss till lite grundprinciper för vad som gör en vintagestärkare bra och en modern gurastärkare dålig för chicagosoundet så kan jag nog stamma fram en halvtaskig förklaring.


http://www.brosbrothers.se


25 Apr 2009, 22:52
Profile WWW

Joined: 17 Oct 2005, 11:27
Posts: 195
Post 
Hej Arne och alla

Om det behövs förstärkning (hehe) på förstärkarmoddar-sidan så finns det kanske nån av killarna som brukar vara på Bojens rörforum som kan ställa upp som sidekick till Arne. Spontant tänker jag på Sven-Johan (Växjö), eller "Ballz" (Malmö) eller kanske nån annan som känner sig manad?

"Janjo" som var väldigt aktiv på gamla GMF-Planket, är ju också erkänt kunnig på munspelsmoddning av stärkare. Han finns i Göteborg.

MVH
Mattias


26 Apr 2009, 02:33
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 88 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.