View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 12:30



Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Nya stärkare till munspel 
Author Message

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post Nya stärkare till munspel
Har inte haft råd att köpa nån gammal stärkare till munspel. Har några nya, och har provat en hel del, men är intresserad av förslag. För att se om jag missat något. Beskriv gärna karaktär mm.[8D]

Blow On!


10 Mar 2009, 19:26
Profile WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Det importeras väl inte så mycket nya stärkare till Sverige. man får importera eller fråga nån händig gubbe om han har tid att modifiera en stärkare. Hur stor har du tänkt dig?
Jag har några modifierade 15W Valve juniorer och Harley bentons. De är byggda på en 5F2H krets som är en upphottad Premier variant. Bra botten, bra volym med sjysst spräck. Jag skickar en ljudfil om du är allvarligt intresserad.
Räcker till de flesta situationer och har en line out från högtalarna så man får med slutstegs-spräcket.

En god ton är viktigare än Watt
http://www.brosbrothers.se


10 Mar 2009, 22:29
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Vad utmärker en munspelsstärkare? Vad skiljer i praktiken från t.ex. en liten Fender som en champ elller så?

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


10 Mar 2009, 22:41
Profile

Joined: 14 Jun 2005, 08:35
Posts: 1696
Location:
Post 
Egentligen skiljer väl inget annat än att man har den till munspel.
Jag har alltid spelat igenom mina gitarrstärkare. Men för ett riktigt skitigt ljud bör ju effekten ned ordentligt, samtidigt som Toots-spel (eller iallafall genren) funkar bra i en 100-watts transistor eller i ett PA.[:)]


11 Mar 2009, 00:11
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Det här handlar i mångt och mycket om vad man söker för karaktär på sitt ljud. Generellt kan man säga att moderna förstärkare som är byggda för gitarr genomgående har en alldeles för "het" förförstärkare för att fungera till en mikrofon. Dessutom kör de flesta munspelare med en mick som har högimpedance. Därför är det extra viktigt att se till att man anpassar imedancen till förstärkaren. Särskilt viktigt på kristallelement som lätt blir tunna och skrikiga i karaktären utan denna åtgärd. Men jag kommer ifrån ämnet märker jag, alltså;

Fet chicagodist a la Lille Walter så är Arnes recept en väg att gå. Många gillar en stor förstärkare med fyra tior och röreffekt kring 40 W plus bullitmick. De två vanligaste är Green Bullit och Astatic JT-30.

Rent ljud med Toots karaktär så funkar en bra sångmick ut i PA eller SS förstärkare med fläsk. Många spelare använder här gärna effekter typ delay eller reverb.

Vill man ha James Cottonsoundet så brukar en Shure PE 585 fixa biffen. Gärna genom stärkare av rörtyp. Så för att kunna svara på frågan måste man veta vad du söker.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


11 Mar 2009, 10:25
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Det är inte riktigt så enkelt att bara stoppa in miken och köra. Som vissa tror. Det är inte ofta gitarrister gör det trots att stärkaren är gjord för dem. Har kommit underfund med att EL84:or passar min spelstil bättre i allmänhet. Men kom gärna med direkta förslag om stärkare eller modifiering! Har spelat munspel sen 1993 så lite kunnande har jag.[8D]

Blow On!


11 Mar 2009, 11:13
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Kalamazoo är en av mina favoritstärkare. Har en trevlig mjuk lättdistad karaktär. Går fortfarande att finna på E-Bay men då får man oftast fixa med 110 volts trafo. Nackdel inte särskilt volymstark, kör du med band med trummis och gitarrister så räcker den inte till. Pro/Blues Junior från Fender det som skiljer är att Blues stärkaren har reverb och drive samt ett tolvtumselement. Själv föredrar jag Pro modellen mera krut jämfört med Zoon, men det är marginellt. Nackdelen med de här fenderstärkarna är att förförstärkaren är väl het och behöver bearbetning. Det finns en pedal som säljs av lonewolf på nätet som heter Tone+ som kan hjälpa upp problemen med en alltför het förförstärkning.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


11 Mar 2009, 12:02
Profile

Joined: 22 Sep 2004, 23:43
Posts: 1523
Location: Söder om landsvägen
Post 
Den vanligaste konverteringen av gitarrförstärkare-till-munspel är att byta ut första ECC83:an till en ECC81:a, ECC82:a, 12AY7 eller nån annan mellanvariant. Min Maestro har 5879 (pentoder) i försteget och 6V6:or i slutsteget. 6V6:or ger fetare ljud än EL84:or. Konvertera en DeLuxe eller DeVille till 6V6:or i slutsteget och med low-gain-rör i försteget.

http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreaters
I´ve paid my dues I've got the right to play the blues.


11 Mar 2009, 12:30
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
jhornfeldt wrote:

Kalamazoo är en av mina favoritstärkare. Har en trevlig mjuk lättdistad karaktär. Går fortfarande att finna på E-Bay men då får man oftast fixa med 110 volts trafo. Nackdel inte särskilt volymstark, kör du med band med trummis och gitarrister så räcker den inte till. Pro/Blues Junior från Fender det som skiljer är att Blues stärkaren har reverb och drive samt ett tolvtumselement. Själv föredrar jag Pro modellen mera krut jämfört med Zoon, men det är marginellt. Nackdelen med de här fenderstärkarna är att förförstärkaren är väl het och behöver bearbetning. Det finns en pedal som säljs av lonewolf på nätet som heter Tone+ som kan hjälpa upp problemen med en alltför het förförstärkning.

Har faktiskt en Harp Tone+ från LoneWolf. Den funkar bra på Pro Jr, men är problematisk på Blues Jr. Det känns på Blues Jr som om det blir lite kaka på kaka. Har tänkt att prova Harp Attack från LoneWolf. Kanske är den pedalen lösningen. Det är lite fusk med pedal, men hellre det än vara missnöjd med ljudet!

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


11 Mar 2009, 13:17
Profile WWW

Joined: 10 Mar 2009, 10:52
Posts: 284
Location:
Post 
Hi ! Jag har i 12 års tid importerat över 20st Kalamazoostärk ifrån Ebay USA, har sparat 2 st själv och sålt resten till nöjda munspelare ifrån Ystad till Haparanda.Jag moddar om dom för att passa till munspel, byter först capacitors till nya fetare för fetare ljud.Oftast måste dom nästan alla fall bytas då dessa är färskvara och om inte stärken är död vid leveransen så är volymen svag och de brummar mest.Ibland krävs något rörbyte också. Sedan byter jag ut originalhögtalaren mot en specialbeställd högtalare av Gerald Weber, dessa högtalare har slät coning och en xtra stor caps. Han kallar den för harmonicacaps.Och efter detta låter dom grymt bra, med mycket hög output och fet botten, distar redan på låg volym.Har giggat omickat på Stampen med min stärk, men oftast mickat ut den i PA´t med ett litet stänk reverb.
Förr släpade jag runt på Bassman 59 rei, och SonnyJr2 men har sålt dessa.Gäller även mikrofoner.Ibland kan jag ångra att jag sålt dessa som alla andra man sålt, men så är det ju alltid.Det finns många bra vintage stärk till munspel som sagt, några modeller av tex. National,Gibson,Fender,Premier,Danelectro,Silvertone,för att nämna ngr.


11 Mar 2009, 15:14
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Ja Magic. Det är sant, men inte alltid så lyckat. De gainsvagare rören 12 AY och AU7:orna har en sämre dynamik när man bara petar in dom i en stärkare utan att justera biasen/katodmotstån osv efter dom. På en Bassman gör det inget eftersom dom har resurser ändå att få en bra dynamik i ljudet, men på en liten Single end typ Kalamazoo champ eller Valve junior kan det bli väl torrt.
Det finns bättre sätt att behålla dynamiken, tex: med en munspelsanpassad tonkontroll eller ta ner gainen på andra vis.
Randy på Lonewolfblues har ett bra talesätt och det lyder : The monster that is feedback lies in your preamp, it is fed by gain and is awakened by coupling between your mic and speaker.
I korthet, ju hetare förförstärkare desto lättare får du feedback.
Mina valve juniorer är kanske inte så mycket valve juniorer... de har en standard nättransformator och chassie sen är det PTP och en 15W hammond utgångstrafo. Däremellan sitter det en 12AX7 och ett 6L6 eller 2 st 6V6. Ni kan ta en koll på http://www.youtube.com/user/arnenym för några prov. Tänk på att an digitalkamera inte har de bästa resurserna för att få med ett bra ljud.

En god ton är viktigare än Watt
http://www.brosbrothers.se


11 Mar 2009, 16:46
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
På en Blues Jr och Pro Jr går det bra att byta förstegsrör utan att strula med bias. Det finns ingen heller för den delen... Men jag menar att rören påverkar inte ljudet negativt. Förutom att smaken är som baken... Vissa rör ger renare ljud, vissa skitigare. När det gäller rundgång så är Feedback-killer asbra. Den känner väl du igen arnenym! Annars så finns en dyrare variant att köpa i USA. Anti-Feedback+ på http://www.kinder-instruments.com Den är dyr men superbra! [8D]


Blow On!


11 Mar 2009, 17:12
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Om man nu grubblar över det här med vilken förstärkare man vill ha så kan jag i alla fall ge er min uppfattning om Harp Gear II då jag äger en dylik. Detta är en förstärkare som byggs av en snubbe i USA och den bygger på den tidiga Champkretsen sedan anpassad för de önskemål som man som munspelare önskar sig. 5-7W beroende på rörbestyckning och en 8 tums Weberhögtalare. Ton och volym samt två utgångar samt en av och påswitch thats it! Jag har ägt den i 20 månader och giggat med den ett femtontalgånger plus att jag har den som övningsstärkare hemma. Ljudet i denna förstärkare är helt rätt, man får inte vara rädd för att använda tonkontrollen då mycket av ljudets karaktär kontrolleras därifrån. Den fungerar utmärkt med de vanligast förekommande mickarna men låter i mina öron bäst med dynamiska element. Enkel och beprövad konstruktion som är relativt enkel att laga vid knas (inget som hänt hittills). Den kan kännas tunn volymmässigt då man spelar i band med starkt spelande gitarrister och trummisar men det går att lajna i den inbyggda lineouten, no problemo. Vid dessa tillfällen tar jag med mig min Bassman RI så jag klarar mig. Förstärkarens främsta förtjänster är att den har rätt ljud om man är inne på Chicagosoundet, den är lätt att ta med sig och den är snygg! Främsta nackdelen var att jag inte hade möjlighet att provspela den så det var lite ångest innan jag hade fått hem den. I dag hade jag köpt Double Trouble varianten istället då jag ibland vill ha lite mer att åka med. HG II är dock väldigt bra i övningssituationen då man kan spela vid en modest volym med ett riktigt gott ljud. Det är den bästa munspelsstärkare som jag har ägt och jag har väl haft ett trettiotal olika genom åren.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


12 Mar 2009, 12:21
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Robert. Det går att byta utan att ställa om något. Men för att rören ska fungera på bästa sätt bör anod och katodmotstånd vara anpassade efter vilken typ av rör som används. Man förstör absoulut ingenting och det är vanligast att man bara byter. Jag hade en Blues Junior som jag höll på att byta rör på utan att få till "det där"ljudet med både bra attack, spräck, dynamik och ändå kunna ha en volymknapp som går att dra på till 7:an utan att det rundar. När du klämmer in ett AU i första position så får du mer svängrum på volymknappen innan du får volym som ger rundgång. Förstärkaren blir mer lätthanterlig. Men man får inte ut högre volym. JAG föredrar att gå loss med lödkolven i stärkaren och få den till en munspelsanpassad stärkare.
Jag tror att jag skulle välja en Harpgear om jag skulle köpa en stärkare. Eller en Meteor om jag skulle ha en stor en.. Brian Purdy och Scooter är trevliga och hjälpsamma snubbar som är måna om att deras kunder ska vara nöjda.
Jo jag känner igen den gamla AFB pedalen som jag uppfann och Mats tillverkar och säljer fortfarande.[:)]

En god ton är viktigare än Watt
http://www.brosbrothers.se


12 Mar 2009, 20:43
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Har hört provspelning av en Harp Gear 2. Vilket grymt ljud! Man kan inte tro att det endast är en 8"-högtalare. Det blir till att försöka spara ihop till en Harp Gear 2. Skulle vilja höra vad det är för skillnad och likhet mellan Fender Pro Jr vs. Harp Gear 2 från någon som haft fördelen att prova båda. [8D]

Det är synd att $ står så jävla högt! Den kostar ju drygt 800$ + frakt och tull. [:(]


Blow On!


13 Mar 2009, 10:48
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Eftersom jag haft fördelen av att spela på bägge stärkarna så känner jag mig föranledd att svara [;)] Utgår man från förstärkaren i sitt ursprungsskick så är en Pro Jr inte i närheten av vad en HG II klarar och det gäller både styrka (volym) och kvalitet på ljudet. Jämför man sedan då man moddat sin Pro ( i mitt fall rörbyte, tonkontrollsmeck och annat element ) så är ljudet i HG:n fortfarande överlägsen framförallt i kvalitetsaspekten. Den stora skillnaden när jag hade moddat min Pro var framförallt styrka (volym) jag kunde få ur den mer kräm helt enkelt och med möjligheten att spela med en starkare volym så kommer också mer crunch i förstärkaren. Pro Jr behöll dock sin originalkaraktär i stor utsträckning och har inte "det". HG har "det" Svårt att beskriva med bokstäver och ord men när du sätter läpparna till munspelet och tutar i micken så kommer "det" emot dig, det är väl den ljudupplevelsen vi alla strävar efter. Man måste komma ihåg att "det" varierar beroende på vem du frågar. För mig personligen så är min upplevelse av HG II mycket positiv, det är helt enkelt den bästa munspelsstärkare jag spelat på. Kom då ihåg att jag långt ifrån spelat på alla förstärkare!

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


13 Mar 2009, 11:46
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Tjena Hörnfeldt! Hur är volymkontrollen? Är det du som styr hur hårt du vill spela, eller är det som ex Fender stärkaren som styr. Från 0 till 100 på några millimeter. Om du förstår vad jag menar... Det står att man kan välja högtalarelement mellan Weber och Jensen Vintage. Vet du vilken karaktär var och en har? [8D]



Blow On!


13 Mar 2009, 12:06
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Nej, nej, detta är en munspelsförstärkare vilket innebär att du kan skruva på både volym och tonkontroll efter behag. Beroende på vilken mick jag kör på så börjar det runda kring 6 på volymen. Kör du med tonen helt nere så kan du ge jårnet om du vill och då distar det rejält men ljudet blir odistinkt något som jag personligen inte gillar utan tonpotten behöver öppnas till 3 sen är det bara att låta mickens karaktär avgöra hur mycket du vill ha av varje. Spelar jag på min 585:a så kan jag i princip köra stärkaren i botten. 545:a volym 6 ton 3. kristallelement från Astatic ungefär samma lite mer volym kanske. Superhet Thunderharp mic med A1 element volym 4 tone 4 osv...

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


13 Mar 2009, 17:17
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Ooops[:I] såg att jag missat att svara på högtalarfrågan. Min erfarenhet är att de små attatumselementen från Weber låter kul större element från dem är jag inte lika förtjust i. Jensen lär funka bra jag har ingen större erfarenhet av dessa, ARNE!!! Säg nåt!

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


13 Mar 2009, 17:21
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
NÅT!
[:)][:)]

Av jensen så är det väl C8:orna som låter bäst. Kanske lite riviga och har ett högt fräsigt bryt. På C8:orna kan du byta dustcap till en liten harpcap och dom får en mörkare rätt go karaktär, fast styva..
-Alnico 8:orna är högljudda och har ett renare lite träaktigt ljud. gemensamt för bägge Jensenhögtalarna är att de är ganska hårda i karaktäären. Det försvinner när man lirar med ett band, men om man kör tillsammans med en akustisk gitarr så kan det kanske störa lite. Webers A125:or låter ruggigt bra både med och utan Harpcap. Bra botten och snyggt spräck. Med Harpcap så blir det en ruggig botten Men det finns fortfarande diskant och mjukhet i ljudet. Och du får tillbaka diskanten om du vrider upp tonpotten lite.
En åttatummare i rätt förstärkare räcker till mycket mer än man tror.

Många förenklar feedbacksproblemet med att det vid en viss volym oundvikligen blir feedback. Men med rätt högtalare och en förstärkare som är gjord eller anpassad för munspel så kan du få en mycket högre volym än vad du får med en gitarrförstärkare, även om den är hyfsat bra till munspel.. En bra munspelsförstärkare är i allmänhet en väldgt ren gitarrförstärkare.
Om du tänker efter så ligger alltid rundgången på ungefär samma ton/frekvens. Och den skapas alltid i förförstärkaren. Därför brukar man ta ner styrkan i förförstärkaren och på olika vis ta ner den frekvensen/ ta bort förförstärkardistorsionen. Byta rör eller ta bort katodelektrolyterna är två knep.
På en Harpgear2 så är allt anpassat efter munspel. Det är en riktigt bra kvalitetsförstärkare.
Det här gäller ju naturligtvis om du vill få till ett "klassiskt" munspelsljud.
Du kan gå vägen över en het Mesa Boogie 100 wattare, en SM57:a och en massa pedaler också. Men det får Johan svara på som kompat storheter som kör på det sättet.
Jag vet att du tungblockar och att du har en bra grundton.
Men, för att alla andra som läser det här inte ska tro att allt beror på tekniken.
Det är så att 90% av munspelsljudet skapas av dig, i munnen, halsen och om du kör förstärkt, med mikteknik och cuppning.
Jag blev själv Jobbigt medveten om det när jag var och köpte en mik av Ove Sandberg. Han spelade en trudelutt och jag var hänförd. När jag tog över miken så var det tunt, mjäkigt och... Jag hade 25 års spelvana, men inte alls rätt mikteknik eller ens rätt teknik med hals osv..

En god ton är viktigare än Watt
http://www.brosbrothers.se


13 Mar 2009, 22:37
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Billigaste customstärkaralternativet i dag torde väl vara att köpa en stärkare från Fat Dog (mod 1A) eller Harp Gear ( Rock Bottom ) Jag tror att priset i dagsläget är 500 dollares för respektive och att du får lägga på några till om du skall ha en med 220 trafo.

En annan väg att gå är naturligtvis att bygga något eget och den bekvämaste vägen där är väl att ge sig på Lonewolfs project amp. Då får du schema och lista över vilka prylar du behöver gratis. På deras hemsida får du även en beskrivning av hur man gör. Sedan är det bara att sätta ihop grejerna, kräver en del kunskaper i elektronik dock. Alternativt att du har en extremt vänlig kamrat med dessa kunskaper som hjälper dig att få ihop det. Själv räknar jag kallt med det senare för mitt bygge[:)].

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


15 Mar 2009, 00:16
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
Här på Ljudbojens rörforum kan du kanske hitta någon som bor i närheten och kan hjälpa dig.
http://www.ljudbojen.com/bojen/forum.asp?FORUM_ID=24

En god ton är viktigare än Watt
http://www.brosbrothers.se


15 Mar 2009, 20:34
Profile WWW

Joined: 21 Jan 2008, 13:27
Posts: 109
Post 
Jag har efter en hel del knepande kommit på att en mick med volympot fixar det mesta. Har flera olika mickar med det gemensamma att det finns just en volympot på micken. Sålde t.o.m min green bullit just för att pot saknades och jag ville inte modda den.
Oavsett om jag kör in i en rörstärkare eller via pedal/processor in i PA så kan jag ställa ett lagom skitigt sound, ofta med hyfsad mid och backad diskant och bas, som givetvis kommer att runda med mickvolymen på fullt ställ. Jag brukar då backa mickens volym så jag precis släcker rundgången. Brukar oftast kunna bibehålla ett tufft skitigt sound och hyfsad ljudnivå utan att besväras så mycket av rundgång. Find the sweetspot!
Det här verkar funka på allt som har en volympot, även riktigt billiga skräpmickar.

utbildning är ibland inbillning


17 Mar 2009, 11:33
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post 
Köp en Premier eller varför inte 4 st som jag har, hadde 3 st premier mod 50, en 40 tal-50-60 tal, inte så olika i karaktären och med ett fantastiskt Brunspräck som bara Premier stärkarna kan förmedla. Samt en Premier 71 fet och skitsnygg som jag nu tyvärr säljer tillbaka till Janne S (Harmonica Henry) pga storhetsvansinne, så har jag blivit frälst på en Bassman[8D]

Mcool


18 Mar 2009, 17:21
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post 
matscool wrote:

pga storhetsvansinne, [8D]

Mcool

Jag har länge tänkt säga nåt, men det är ju alltid bättre att få en egen insikt![;)][;)][;)]

En god ton är viktigare än Watt
http://www.brosbrothers.se


18 Mar 2009, 20:35
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Aldrig fel med Bassman! [:D]

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


18 Mar 2009, 20:59
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 09:33
Posts: 426
Location:
Post 
Kolla in Harpsucker (Tysken) han har två st Dynacord till salu. Matte[:D]
http://www.youtube.com/watch?v=cmrhs07C ... re=channel

Mcool


26 Mar 2009, 20:52
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Nu ställer vi en utmanande fråga. Har någon provat en Harp King från Kinder Musical Instruments. Dom två modellerna han säljer 4*10" på 70 watt, och 6*10" på 100 watt ser brutala ut. Anpassade till munspel med hans egna Anti-Feedback inbyggd så måste man kunna spela brutalt hårt. Eller... [8D]

Blow On!


28 Mar 2009, 15:02
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 May 2008, 07:39
Posts: 1073
Location: ENKÖPING C
Post 
Robert Blues Harp wrote:

Har inte haft råd att köpa nån gammal stärkare till munspel. Har några nya, och har provat en hel del, men är intresserad av förslag. För att se om jag missat något. Beskriv gärna karaktär mm.[8D]

Blow On!


Robert! Hur upplever du dom nya stärkarna du har? Några stycken! Vilka?

Någon som har något att säga om HARLEY BENTON GA5 eller EPIPHONE VALVE JUNIOR som man kan hitta billigt på nätbutikerna.


09 Apr 2009, 11:45
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post 
Den som har mest erfarenhet av dessa stärkare för munspel tror jag är Arne så han borde väl egentligen vara den som svarar. Det korta svaret är dock att de fungerar till munspel men behöver lite pyssel och kärlek. Det finns förslag på hur man moddar sin Epi på lonewolf blues company bara att googla, om jag inte missminner mig så är det en relativt detaljerad genomgång.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim


09 Apr 2009, 15:40
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 44 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.