View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 14:51



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Tullkostnader 
Author Message

Joined: 08 Nov 2009, 02:45
Posts: 331
Location:
Post Tullkostnader
Ni som köper era munspel utomlands, har ni någon bra strategi för att minska risken för att paketet fastnar i tullen. (Utomlands bör preciseras till "utanför EU".)
Jag, som ständigt är på jakt efter rimligt billiga men ändå spelbara instrument, noterar att det nu finns några som heter Easttop. Kinesiska, och vad jag kan se, ännu ingen leverantör inom unionen. Billiga munspel kan bli dyra om de fastnar i tullnätet, det har erfarenheten från transatlantiska transaktioner lärt mig.
/M


20 Jul 2016, 13:16
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post Re: Tullkostnader
Jag har inte köpt från företag från asien. Privata köp på ebay brukar fungera utan tullar för det mesta. Får tullen tag på paketet kan kostnaderna från svenska gränsen och hem vara lika höga som frakten från USA.
Därför håller jag mig så mycket jag kan innanför EU.


20 Jul 2016, 21:28
Profile WWW

Joined: 08 Nov 2009, 02:45
Posts: 331
Location:
Post Re: Tullkostnader
Klok politik. Jag har köpt något enstaka från Kina, och det har slunkit igenom, men när jag köpte lite större paket från Farrell i USA så kunde de fastna. Inget kul alls.
Nu fick jag reda på att de munspel jag är intresserad av, Easttop, billiga kinesiska som ska vara rätt OK (jag förbrukar alltså påfrestande många spel), trots allt tydligen skulle gå att få tag på inom EU så då underlättas det hela.


21 Jul 2016, 01:16
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.