View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 12:48



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Att köpa Harp Train 10 
Author Message

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Att köpa Harp Train 10
Som ni säkert känner till så säljer jag Lone Wolf prylar. Det finns dock en av deras saker som jag inte har någon möjlighet att erbjuda. Detta gäller Harp Train 10 förstärkaren. Denna förstärkaren får du som kund köpa direkt från Peter på Harmonicas Direct i England. Det är tydligen så att Peter och Randy har utvecklat och satsat pengar i detta projekt gemensamt. Det ger då Peter ensamrätten på att sälja förstärkaren i Europa. Jag har varit i kontakt med honom och han säger då att han inte har några som helst planer på att sälja till Randys agenter. Detta innebär att du som kund måste ta kontakt med Peter direkt och handla den vägen. Jag kommer alltså inte att ha något med denna produkt att göra. Innebär också att jag inte tänker ta emot några eventuella returer/reparationer utan det får man ta med Peter i England. Tänkte att det kanske kunde vara bra att veta om man funderar på en Harp Train 10.

_________________
C J Hörnfeldt


22 Apr 2015, 13:12
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Re: Att köpa Harp Train 10
Nu har den kommit upp på Harmonica Directs hemsida och begärt pris då jag skriver detta är 280 pund. Med gällande kurs så blir det 3594 kr. På det får man naturligtvis räkna med frakt vilket väl torde landa på en tvåhundring. Tycker nog att det är rätt ok för en stärkare byggd för munspelaren. Jag funderar på att ta hem ett par stycken. Hör av er om det finns intresse.

_________________
C J Hörnfeldt


30 Apr 2015, 16:51
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Re: Att köpa Harp Train 10
Denna förstärkare finns nu i Sverige till salu. Slutgiltigt pris landar på 4000 kronor. Detta för att det skall bli en krona över till mig. Du som handlar köper av mig och jag är naturligtvis behjälplig vid alla frågor och funderingar. Det går även att köpa element löst som sitter i HT 10an. Prisuppgift där ber jag att få återkomma med då jag vet lite mer. Tonmässigt tycker jag nog att den påminner mer om gammal national och man kan få till flera olika ljud om man bollar med de två pottarna. Definitivt skitig nog även på låg volym. I ett bandsammanhang så förordar jag uppmickning. Den klarar inte att stå på egna ben om inte bandet är väldiciplinerat volymmässigt. Bäst är det om man får upp förstärkaren från golvet och kan ha den som egen medhörning och sedan gasa på ut i PA. En del lägger även upp munspelet i medhörningen men det är inget jag rekommenderar då det är en källa till feedback. Bättre då att ha sin egen amp som monitor. Trummisen skiter ändå i vad du spelar!

_________________
C J Hörnfeldt


30 Jun 2015, 10:57
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post Re: Att köpa Harp Train 10
Harmonica Slim II wrote:
Trummisen skiter ändå i vad du spelar!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


01 Jul 2015, 14:59
Profile WWW

Joined: 21 Aug 2012, 09:27
Posts: 179
Post Re: Att köpa Harp Train 10
Ursäkta kommande rad men..
Fy fan va bra den låter!! :-)

Hörde den spelas ett antal gånger på HarpMeet men fick inte tiden (eller sinnesron) att riktigt landa mina intryck av den där och då.
Lyssnade 10 gånger "Halleluja moment" från söndagen på HarpMeet då Steve Baker spelade på denna förstärkare och tillsammans med "Burboun Fat" (och Brian Reed) gjorde ett hårresande framträdande.

Sedan ringde jag Johan och vi möttes halvvägs på Brahehus.
Tillbaks i Norrköping kopplade jag in den och först med min Ultimate 545 och blev inte alls så impad...

Då kopplade jag in min Aiwa DM47 och jäädrar vad det hände grejer!
Att jag sedan vände och vred på den och fann att det fakktiskt finns en 1/4" jack för extern högtalare gjorde mig ännu gladare eftersom jag då enkelt kunde koppla in min Hagströms 2x12 och fick byxorna att fladdra än mer :-)

Mycket nöjd och glad :-)
Tack Johan!


20 Aug 2015, 19:49
Profile

Joined: 02 Jan 2012, 23:10
Posts: 211
Post Re: Att köpa Harp Train 10
Jag var också imponerad över ljudet från HT10. Den levererade en hel del smuts på kavajen... Jag var också glatt överraskad av ljudet i min egen 5D3 twin 8" stärkare. Den gick inte att få så skitig som HT10 men det fixar mitt LW Harpbreak när så önskas.

På tal om LW Harpbreak... Nån som vet vad för dc adapter man ska ha i den (för att funka och samtidigt inte grilla komponenterna) lite dumt att förlita sig på ett 9v batteri...

_________________
Pistolkatts YT http://www.youtube.com/user/pistolkatt?feature=mhee


30 Aug 2015, 12:38
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post Re: Att köpa Harp Train 10
pistolkatt wrote:
Jag var också imponerad över ljudet från HT10. Den levererade en hel del smuts på kavajen... Jag var också glatt överraskad av ljudet i min egen 5D3 twin 8" stärkare. Den gick inte att få så skitig som HT10 men det fixar mitt LW Harpbreak när så önskas.

På tal om LW Harpbreak... Nån som vet vad för dc adapter man ska ha i den (för att funka och samtidigt inte grilla komponenterna) lite dumt att förlita sig på ett 9v batteri...


http://www.4sound.se/search/9v%20adapter


30 Aug 2015, 15:13
Profile WWW

Joined: 10 Jul 2009, 07:03
Posts: 728
Location: Lysekil
Post Re: Att köpa Harp Train 10
Jag använder Dunlop DC-BRICK, och eftersom den också ger arton volt kan den följaktligen försörja även min Harp Attack. Funkar alldeles utmärkt.

_________________
Mats


31 Aug 2015, 18:10
Profile

Joined: 02 Jan 2012, 23:10
Posts: 211
Post Re: Att köpa Harp Train 10
Tack för tipsen!

_________________
Pistolkatts YT http://www.youtube.com/user/pistolkatt?feature=mhee


03 Sep 2015, 18:57
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.