View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 13:19



Reply to topic  [ 1 post ] 
Kromatiskt i Göteborg 
Author Message

Joined: 08 Nov 2009, 02:45
Posts: 331
Location:
Post Kromatiskt i Göteborg
Om någon boende i Göteborgstrakten är på jakt efter ett kromatisk munspel och vill spara några hundra så kan jag rekommendera en titt in i andrahandsbutiken som ligger på Vallgatan 1, tror den heter Ebbes.
Där låg några kromatiska i ett skyltskåp vid kassan, dels ett par sådana här stora as, "Chromonica" (14 hål är det väl?), men de såg tämligen begagnade ut och där ska man nog vara försiktig; men däremot ett Hohner "Toots Hard bopper" verkade helt obrukat, låg i originalförpackningen och såg väldigt prydligt ut. Kostade 600:- eller 650:-.
Vore jag på marknaden (vilket jag inte är: har vad jag behöver vad gäller kromatiskt munspel) skulle jag titta in och begära ett provblås.
(Det är möjligt att man kan ackordera om priser med damerna som stod där, men jag är inte bra på sånt. Den kavaj jag köpte var lite skumt skrynklig på en ficka, och när jag påpekade det tänkte jag att då sänker man väl priset med en femtiolapp eller så. Men nej, "Det där fixar du med ett strykjän." Och det gör jag ju.)


27 Mar 2015, 02:00
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.