Re: 2 'billiga' Gibson LP
Jag tror att han har misstagit på vad han har, men jag är inte säker. Det hänger en Pre-Historic hos Hellstones i stockholm och den kostar runt det priset han vill ha för sin classic.
De första Pre-Historicen från 80- till 90 talet är rätt dyra, men det blir ofta missförstånd för det gjordes Classics under den tiden och även Classic plus.
Classic modellerna fick vid -93 hög output mickar för att det var en stor efterfråga för de 496R och 500T mickar, och de kostar en slant, välbyggda och vackra är de bokstavligen de allra första Reissuen är just Classic Les paulen byggda under dessa år. Enkalst att avgöra vad det är e att skruva bort båda mickarna, har för mig att under halsmicken ska det stå vad för modell det är. LPCP eller LPCPP, CPP Dvs Classic Premium Plus.
Största förvirringen var logot som ändrades vid 1993 då fram tills dess dessa Classic hade logot Les Paul Model på huvudet, men vid 93 switchade de till Les Paul Classic, för att det vart en stor förvirring mellan Classicen och Historic 1960 modellen.
Och med den toppen är det ju knappast Classic Premium Plus. Men jag är knappast någon expert på Gibson gitarrer. Så någon annan kanske kan fylla in här, Mike kanske.
Finns mer och läsa om dessa här
http://www.lespaulforum.com/slubarticle ... emium.html