|
|
Page 1 of 1
|
[ 11 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
joeblues
|
 Peter Green mod Les Paul
|
| 10 Feb 2010, 15:34 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Om man värderar 'uppgraderingen' till 5000 så .... annars tror jag det är svårt att få 15 för en Std Fd
|
| 10 Feb 2010, 16:28 |
|
 |
|
joeblues
|
Mike Leaf wrote: Om man värderar 'uppgraderingen' till 5000 så .... annars tror jag det är svårt att få 15 för en Std Fd
om man läser lite nogrannare så står det kring 15 el bud + att org mickar följer med , tipsa gärna om en likvärdig Gibson för det sk marknadsvärdet på 10 papp så gör du nog många spekulanter glada..... / Larsa
|
| 10 Feb 2010, 16:38 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
joeblues wrote: Mike Leaf wrote: Om man värderar 'uppgraderingen' till 5000 så .... annars tror jag det är svårt att få 15 för en Std Fd
om man läser lite nogrannare så står det kring 15 el bud + att org mickar följer med , tipsa gärna om en likvärdig Gibson för det sk marknadsvärdet på 10 papp så gör du nog många spekulanter glada..... / Larsa http://www.blocket.se/orebro/Gibson_Les ... ?ca=11&w=3
|
| 15 Feb 2010, 15:22 |
|
 |
|
joeblues
|
Bra pris OM det är en bra gitarr! det avgörs ju inte på av vad som står på skallen, utan det är väl den ev spekulanten som avgör det EFTER man har provat och kanske jämfört med likvärdiga, men det vet ju du redan att en gitarr inte är lik den andra oavsett märke. min i annonsen valde jag utav 4 st behöver jag säga att min kändes bäst , lät bäst opluggad , hade snyggaste toppen (utan slipmärken) osv....
så näe jag skulle nog inte köpa grisen i säcken ... därmed inte sagt att gitarren i din annons skulle vara kass, men likvärdig det låter jag vara osagt......
/ Larsa
|
| 15 Feb 2010, 16:37 |
|
 |
|
ChronicTown
|
joeblues wrote: så näe jag skulle nog inte köpa grisen i säcken ... därmed inte sagt att gitarren i din annons skulle vara kass, men likvärdig det låter jag vara osagt......
Det är väl lika mycket grisen i säcken oavsett vilken av de två gitarrerna man köper, din eller den som annonserades ut i Örebro, såvida man köper dem ospelade. Utan någon information som visar på ngt annat än att de är likvärdiga, är det som Mike Leaf sa, att man måste värdera uppgraderingen till sisådär 5000-6000 kronor för att den uppgraderade ska vara ett bättre köp.
|
| 15 Feb 2010, 17:32 |
|
 |
|
joeblues
|
håller med dig helt till fullo , det är ju det jag skriver, man måste ju testa grejerna å jämföra dom innan man köper nåt. sen att värdera uppgraderingen till 5-6000 det håller jag inte med om, som sagt pris kring 15 el bud det betyder inte att jag förkastar lägre bud. rätt köpare = rätt pris, sen vet jag ju inte vad folk värderar burstbuckarna till men knappast under 500 styck. rätta mig gärna om jag har fel.....
/ Larsa
|
| 15 Feb 2010, 19:05 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Finns inget rätt eller fel i hur man prissätter , men sätter man in en tråd här och tipsar om sina egna annonser (útan att tala om detta) får man ju också ta del av kommentarer, både om objektet och priset. Det hör till på ett diskussionsforum, och kan ju tom vara intressant hur andra resonerar kring annonsen.
Många (inkl mig själv) är säkert beredda att betala bättre för ett bra ex, men problemet är att merparten av köparna resonerar inte så, och dessutom står det 'bra ex' på varenda annons man ser, verkar inte finnas några dåliga ex , eller är det dom som behålls [B)]
Att orginalmickarna följer med är ju ett plus, även när det gäller gitarrer med uppgraderade mickar (ex från Classicens 496/500 combo till dyra boutiquemickar för 5000:-) så brukar köpare alltid vilja ha orginalmickarna , många HELLRE än de som sitter i. Har fått plocka ur dyra mickar flera ggr och satt i billiga standard för att köpare hellre vill ha gitarren orginal.
Vad gäller 'Standard faded' generellt är det lite lurigt verkar det som, den har funnits i olika skepnader dels som en vanlig opolerad standard , dels som en lite 'billigare' variant som hade skönhetsfel och tom flera delar (än 2 ) i toppen.
Därav har en del förutfattade meningar kring modellen ,+ att de såldes ut för 12995 nya. Därav prissättning på 9 för en begagnad , hade de inte reats ut på detta sätt (och det sålts massor) hade priset lätt legat på 13-14 för en omoddad.
Tror jag sett minst 20 st till salu bara sen jul.
Hittar Du 'rätt' köpare får du vad du begär för gitarren , om inte så tar det tid eller man får gå ned i pris , det har varit extremt segt att sälja denna vargavinter, folk verkar gått i idé , tappat jobbet osv.
|
| 16 Feb 2010, 10:01 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Mike Leaf wrote: Finns inget rätt eller fel i hur man prissätter , men sätter man in en tråd här och tipsar om sina egna annonser (útan att tala om detta) får man ju också ta del av kommentarer, både om objektet och priset. Det hör till på ett diskussionsforum, och kan ju tom vara intressant hur andra resonerar kring annonsen.
Många (inkl mig själv) är säkert beredda att betala bättre för ett bra ex, men problemet är att merparten av köparna resonerar inte så, och dessutom står det 'bra ex' på varenda annons man ser, verkar inte finnas några dåliga ex , eller är det dom som behålls [B)]
Att orginalmickarna följer med är ju ett plus, även när det gäller gitarrer med uppgraderade mickar (ex från Classicens 496/500 combo till dyra boutiquemickar för 5000:-) så brukar köpare alltid vilja ha orginalmickarna , många HELLRE än de som sitter i. Har fått plocka ur dyra mickar flera ggr och satt i billiga standard för att köpare hellre vill ha gitarren orginal.
Vad gäller 'Standard faded' generellt är det lite lurigt verkar det som, den har funnits i olika skepnader dels som en vanlig opolerad standard , dels som en lite 'billigare' variant som hade skönhetsfel och tom flera delar (än 2 ) i toppen.
Därav har en del förutfattade meningar kring modellen ,+ att de såldes ut för 12995 nya. Därav prissättning på 9 för en begagnad , hade de inte reats ut på detta sätt (och det sålts massor) hade priset lätt legat på 13-14 för en omoddad.
<u>Tror jag sett minst 20 st till salu bara sen jul</u>.
Hittar Du 'rätt' köpare får du vad du begär för gitarren , om inte så tar det tid eller man får gå ned i pris , det har varit extremt segt att sälja denna vargavinter, folk verkar gått i idé , tappat jobbet osv.
Det är alltid köparens marknad mellan nyår och lönedags i Januari[:)] Gjorde ett par rejäla fynd i år av folk som hade ont om stålar! Det gäller att hålla sig undan SMS-lånen om man vill behålla sina prylar[:)] http://www.guitarshowsouth.se
|
| 16 Feb 2010, 10:23 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Haraldrig wrote: Det är alltid köparens marknad mellan nyår och lönedags i Januari[:)] Gjorde ett par rejäla fynd i år av folk som hade ont om stålar! Det gäller att hålla sig undan SMS-lånen om man vill behålla sina prylar[:)]
Jag har aldrig riktigt förstått det där med att vara barnsligt förtjust i att berätta för hela världen vilka uuuutmääääärkta affärer man gjort.
|
| 17 Feb 2010, 01:16 |
|
 |
|
joeblues
|
såld till "rätt" köpare! till "rätt " pris!
/ Larsa
|
| 13 Mar 2010, 23:21 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 11 posts ] |
|