View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 13:32



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Allparts telehals såld 
Author Message

Joined: 03 Nov 2008, 13:15
Posts: 457
Location: Alvesta
Post Allparts telehals såld
Telefon: 0703369705
Län: Kronoberg
Pris: 1000

Säljer min allparts telehals. Rosewoodbräda och gamla loggan. Sitter bra stämmisar på. Trussen i rätt ände, dvs vid plektrumskyddet. 22 feta band som tål många slipningar.

Köpte den på GMF sommaren 2006, men ska sätta på en 21bandare bara för att 22 är "fel"...

Från GMF:
"Tele Rosew 22 band Lackad Japan


Bredd vid sadel: 42 mm
Tjocklek vid 1:a band: 22 mm
Mekanikhål diam: 8 mm
Bredd vid halsfästet: 56 mm
Tjocklek vid halsfästet: 26 mm
Antal band: 22 Fender C-shape
Radie: 12"


Tele 22 band Rosewood, lackad i vintage lack, lite gultonad. Otroligt bra kvalitet, minst lika bra som en som kostar en tusenlapp till. Made in Japan. Hosokawa"

Kostar 1300:- ny... Sitter stämmisar och sadel på som dessutom kostade 7-800 tillsammans...

Frakt ingår...<b></b>


19 Feb 2009, 21:54
Profile ICQ

Joined: 03 Nov 2008, 13:15
Posts: 457
Location: Alvesta
Post 
Har för mig att jag beställde precis i den annonsen men fick en allparts... ska kolla imorgon när jag är i studion... Fixar även bilder då...

Har satt på en Fenderlogga, ska väl vara 50talsstuket på den om jag fick korrekta uppgifter av säljaren...


19 Feb 2009, 22:52
Profile ICQ
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
John the Revelator wrote:

Har för mig att jag beställde precis i den annonsen men fick en allparts... ska kolla imorgon när jag är i studion... Fixar även bilder då...

Har satt på en Fenderlogga, ska väl vara 50talsstuket på den om jag fick korrekta uppgifter av säljaren...

Spagettiloggan då alltså? Btw, Allparts och Hosokawa är två helt skilda tillverkare. Båda klart godkända, dock! [:)]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">


20 Feb 2009, 02:03
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Aug 2008, 08:51
Posts: 757
Location: Mora Sweden
Post 
Ja nog är det två helt olika märken allt! Allparts är Fenderlicencierat från USA. Hosokawa är japanskt. Jag har köpt båda fabrikaten nya och även om Allpartsen är snyggare så var det en del jobb med den innan den var bra. Bandjobbet var inte perfekt gjort från fabrik och måtten på halsinfästningen var inte heller perfekt. Jag fick faktiskt reklamera den. Den nya var det bättre mått på men bandjobb fanns det att göra. På Japanesaren var allt perfekt från början. Bara att skruva på och spela. Perfekta mått på halsinfästningen och jättebra kvalitet. Det kanske var en slump men Hosokawa är bra. Dessutom brukar Japanerna vara en femhundring billigare. John! Jag är övertygad om att det är en Japanare du har eftersom GMF skriver som dom gör!
FenderBender wrote:

John the Revelator wrote:

Har för mig att jag beställde precis i den annonsen men fick en allparts... ska kolla imorgon när jag är i studion... Fixar även bilder då...

Har satt på en Fenderlogga, ska väl vara 50talsstuket på den om jag fick korrekta uppgifter av säljaren...

Spagettiloggan då alltså? Btw, Allparts och Hosokawa är två helt skilda tillverkare. Båda klart godkända, dock! [:)]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">


20 Feb 2009, 10:11
Profile

Joined: 03 Nov 2008, 13:15
Posts: 457
Location: Alvesta
Post 
Oki! Tack, den är såld, fick ligga ute i 30 minuter ungefär... Ingen finanskris bland gitarrister!


20 Feb 2009, 10:23
Profile ICQ
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.